Specificaties 120GB 2.5" (SATA-600) @ 540/410MB/s - Bekijk alle specificaties

Samsung 840 EVO 120GB Review

Magure 9 oktober 2014, laatste update op 9 oktober 2014, 450 views

Samsung 840 EVO 120GB

Samsung 840 EVO 120 SSD

Pluspunten

• Snelheid
  • Betrouwbaarheid

Minpunten

• Software Samsung
  • Ondersteuning Samsung Helpdesk

Samsung EVO 840 120 GB SSD

Ik gebruik hem in combinatie met :

MSI Z77a-G45 Gaming
Intel Core i7 3770k
Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
WD Black SATA 6 Gb/s WD1002FAEX, 1TB
MSI Geforce Twinfrozr GTX 660ti
Creative SoundBlaster Recon3D PCI-E
Windows 8.1 Pro

Tijdens de installatie wou ik het programma Data Migration gebruiken, echter tijdens het migreren gaf deze een foutmelding, op google was hier niet echt een duidelijke oplossing voor te vinden. Toen uit eindelijk gebeld met Samsung en die gaf gelijk aan dat de SSD defect was, nou leek me dit wel aardig stug, na op gehangen te hebben ben ik even verder gaan zoeken en bleek dat de Data Migration software redelijk wat problemen te geven en was HDClone een goed programma om mijn HDD te clonen. HDClone was iid perfect programma en binnen een half uur kon ik draaien, echter draaide windows nog niet echt lekker en bleek dat Windows niet UEFI geinstalleerd te zijn, dus heb toen maar een complete reinstall gedaan, na de installatie icm MSI Fastboot start windows nu in 10 seconden op en is na een jaar gebruik nog steeds even snel. Ik heb wel Samsung Magician software gebruik om de SSD extra in te stellen en te optimaliseren. Nu heb ik laatst wel gelezen dat er bij de EVO serie problemen waren met bestanden die al 30 dagen niet gebruikt zijn, heb hier zelf nog niets van gemerkt.

Heb jij ook een Samsung 840 EVO 120GB?

Waarom is de betrouwbaarheid een pluspunt? Ik weet niet of je het nieuws volgt, maar die Samsungs 840 EVO ssd's zijn een drama doordat zij TLC gebruiken.
Bron? Ja, ze gebruiken TLC maar ik kan me niet herinneren ooit ergens gelezen te hebben dat de EVO's niet betrouwbaar zouden zijn.
Tot nu toe bevalt hij me prima.. en ja oke betrouwbaarheid is misschien nu al een groot woord, maar aangezien ik hiervoor OCZ SSD's heb gehad en er in 2 jaar tijd 3 stuks had versleten.. (Wel keurig vervangen door RMA bij OCZ)