Steelseries Rival Zwart

Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 6.500dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Steelseries Rival Zwart Review

Llauron 8 oktober 2014, 158 views

Steelseries Rival Zwart

Strak vormgegeven, lichte muis, goed voor mensen die net iets grotere handen hebben dan ik.

Pluspunten

• Voelt lekker in de hand
  • Licht, maar toch robuust
  • Mooi design

Minpunten

• Iets te groot voor mijn (kleine) handen
  • Snel vette vingers op het oppervlak

Tijdens de Tweakers Express heb ik een steelseries pakket gewonnen, bestaande uit deze muis en een APEX gaming keyboard. Onderdeel van de deal is om binnen twee weken na ontvangst een review te schrijven. Van deze twee weken heb ik ongeveer één week ook echt dit pakket kunnen gebruiken. Ik zal proberen om mijn ervaringen gedurende deze korte periode over te brengen.

Ergonomie
De muis is wat lang, en mijn kleine handen kunnen hem niet helemaal omvatten. Desondanks voelt het oppervlak lekker aan, en kan ik alle knoppen redelijk bereiken, mede omdat deze vrij groot zijn. Toch heb ik het gevoel dat de muis net iets te groot is voor mij. De muis is vrij licht, waardoor er makkelijk mee te werken is.

Functionaliteit
Aan de zijkanten zit rubber grip, waardoor de grip van deze muis zeer goed is. De muis heeft niet veel knoppen. Behalve de twee muisknoppen en het scrollwiel bezit hij twee knoppen aan de linkerkant, en een knop bovenop. Zelf vind ik muizen met vele knoppen onhandig, daarom vind ik deze hoeveelheid wel prima.

Precisie
Met behulp van de software kun je twee verschillende DPI instellingen kiezen, en hiertussen switchen met de knop bovenop. Zijn lichte bouw draagt ook bij aan het gemak en precisie. Ik heb tijdens het gamen geen haperingen opgemerkt.

Vormgeving
De muis is vrij mooi en strak vormgegeven. De lichten op het scrollwiel en de kont van de muis kunnen (apart) aangepast worden.

Bouwkwaliteit
Ondanks het gewicht voelt hij stevig aan. De USB kabel is in tegenstelling tot het keyboard dat in dit pakket zit niet gevlochten, wat ik jammer vind.
Er staat beschreven dat deze muis een zweetabsorberend laagje zou hebben, waardoor de grip beter gewaarborgd zou worden. De grip is inderdaad goed, maar ik heb het idee dat dit laagje er voor zorgt dat er heel snel vette vingers op het oppervlak komen.

Drivers en ondersteuning
De drivers waren makkelijk te downloaden, en de software werkte prima. Je kunt onder andere twee verschillende DPI waarden instellen, waartussen je met de DPI knop kunt wisselen. Dit kan handig zijn met gamen.

Ik vind de prijs net iets teveel voor deze muis, en zou dit er niet voor hebben neergelegd.

Conclusie:

Heb jij ook een Steelseries Rival Zwart?