Aerocool CoolTouch-R Review

DivadaviD 3 oktober 2014, laatste update op 10 november 2014, 388 views

Aerocool CoolTouch-R

Mooie casemod met nuttige aansluitingen voorop....met een paar missers.

Pluspunten

• Mooi touchscreen display
  • USB3 en SD kaartlezer voorop

Minpunten

• Lelijke grote gekleurde kabels
  • Fan controller werkt niet via de 3 pin aansluiting. Wel via MOLEX power

Features Score: 2
Kwaliteit Score: 3
Ik was op zoek naar een 5,25 kaartlezer. Uiteindelijk ben Ik voor deze fan controller gegaan.

Mooi touchcreen display in te stellen in welke van de 7 kleuren die je maar wilt. De temperatuur is ook leesbaar van de aangesloten sensor die je in je kast kan plaatsen waar je dat wilt.

De USB3 poort wordt direct op het moederbord aangeloten via de aangesloten header. De SD kaartlezer op een USB2 aansluiting in de kast. Beiden werken helemaal top!

Wat Ik echter niet werkzaam krijg (en dat is eigelijk wel essentieel voor een fan-controller) is de...Fan-Controller. Het aansluiten spreekt voor zich, toch maar handleiding gelezen, ergens nog een videootje tegen gekomen van iemand met hetzelfde probleem. Maar Ja, nog steeds zit het in mijn computerkast alleen maar 'mooi' te zijn. Als er een fan op aangesloten wordt zal deze op volle toeren blazen.

Wat ook minder is dat er allerlij kabels inclusief grote molex kabels er aan hangen, tenzij je dat niet erg vind is goed kabel-management verreist.

Voorlopig hou Ik hem in mijn kast omdat Ik eigenlijk toch alleen maar een SD-kaart lezertje nodig had en het display wel mooi vind staan in mijn huidige samenstelling.

EDIT: Immidels heb Ik een viertal fans via de Molex aangesloten en op deze manier werkt de fan-speed regelaar wel.

Heb jij ook een Aerocool CoolTouch-R?

Een foto van je systeem zou wel cool zijn!
Ik heb inmiddels 2 foto's er bijgezet :)
Voor de 3pin aansluiting: waren het fans met pwm functie? Want anders werkt het inderdaad niet.