Roccat Sense Chrome Blue Review

melek-taus 1 oktober 2014, laatste update op 3 oktober 2014, 1.032 views

Roccat Sense Chrome Blue

De Roccat Sense Chrome Blue is een erg fijne en comfortabele muismat. Door de speciale coating is het mogelijk nauwkeuriger maar ook sneller te reageren. ROCCAT doet zich duidelijk eer aan met hun slagzin "Set the rules".

Pluspunten

• Fijn oppervlakte
  • Groot
  • Nauwkeurig
  • Goed schoon te maken.

Minpunten

• Geen

Specificaties
Verpakking
Uiterlijk
Gebruik

Review ROCCAT Sense Chrome Blue

Inleiding:

Onlangs heb ik een mooi pakketje mogen ontvangen met een ROCCAT Kone Pure Optical muis en ROCCAT Sense Chrome Blue muismat. Mijn Steelseries Qck Black Ops II muismat was ook aan vervanging toe, aangezien deze al aardig wat vlekken had en de randen begonnen steeds meer te rafelen.

Specificaties:

Hieronder de specificaties zoals deze op de website van ROCCAT vermeld staan.

ROCCAT Sense product pagina

De muismat is door de ROCCAT wetenschappers ontwikkeld en bevat een geavanceerde microkristallijne coating wat de wrijving van de muis zou moeten verminderen. Hierdoor zou een muis dus soepeler over de oppervlakte kunnen glijden waardoor de muis nauwkeuriger en sneller kan reageren.

De onderzijde is bekleed met een niet wegglijdende rubberen laag wat voorzien is van een diagonaal chevron structuur waardoor de muismat zich aan de ondergrond vastgrijpt.

Het ontwerp van de muismat ziet er niet alleen stoer uit, maar de kleuren zijn zo gemengd dat hierdoor de sensor van een laser of optische muis beter kan reageren.

Het formaat van de muiismat is 400 x 280mm bij een dikte van 2mm. Het betreft hier dus een aardig grote muismat waardoor je meer dan genoeg speel ruimte hebt.

Verpakking:

De Sense muismat zit zoals alle ROCCAT producten in een opvallende verpakking waar de belangrijkste specificaties op staan vermeld. Zo zie je op elke kant van de verpakking wel iets staan en ook staat er duidelijk vermeld met welke de muismat is getest.

Wat er handig is aan de verpakking is dat er monsters aanwezig zijn zodat je voor de aanschaf kan voelen van wat voor materiaal de muismat is gemaakt.

Uiterlijk:

Omdat de muismat opgerold in de verpakking zat was ik benieuwd naar de invloed die dit zou hebben op de muismat zelf. Na het uitpakken zien we er niets van terug dat deze opgerold in een verpakking heeft gezeten. Dit betekend dat het gebruikte materiaal erg flexibel is.

De verpakking vermeld dat de muismat gemaakt is van een zachte stof echter als ik de muismat voel is de bovenlaag van een apart materiaal. Waarschijnlijk komt dit door de microkristallijne coating die voelbaar is. Er zit een soort van structuur op de muismat waardoor de muis fijner en nauwkeuriger over deze mat glijdt in vergelijking met mijn oude Qck. Ook voelt de bovenkant een stuk harder aan dan normaal stof, de mat zal dus niet snel last hebben van oneffenheden van de ondergrond.

Je ziet de structuur van de microkristallijne coating ook wel duidelijk als je er goed naar kijkt.

Zoals duidelijk te zien is bevat de onderkant een zoals vermeld niet wegglijdende rubberen laag met een diagonaal chevron structuur. De onderkant zorgt er echt voor dat de muismat zich aan de ondergrond vastgrijpt en niet laat weg glijden.

De muismat is erg comfortabel om je pols op te laten rusten. Zoals te zie op de foto is deze gemaakt van een soort foam wat erg soepel is.

Gebruik:

In gebruik is deze muismat net zo ideaal als dat het allemaal klinkt. De microkristallijne coating zorgt er inderdaad voor dat je toch wat meer controle hebt over je muis zodat je nauwkeuriger, maar ook sneller kan reageren. Vooral in combinatie met mijn Kone Pure Optical werkt dit erg fijn, maar mijn FK doet het hier ook erg goed op.
De muismat glijdt ook totaal niet weg, ik had deze eerst verkeerd liggen maar in plaats dat ik hem kon verschuiven heb ik deze maar opgetitld omdat het verschuiven niet werkte.

Wat nergens staat vermeld, maar wat wel mag worden gezegd is dat de microkristallijne coating ervoor zorgt dat de muismat ook goed schoon te maken is. Zoals vermeld heeft mijn Qck wel wat vlekken van onder andere drinken en as van een sigaret, het betreft hier immers een stoffen muismat dus de vlekken trekken erin. De ROCCAT Sense heeft hier echter geen last van deze heb ik nu al 2 keer afgenomen met een vochtig doekje en er blijven totaal geen vlekken achter.

Conclusie:

Al met al betreft het hier een heel erg fijne muismat en persoonlijk vind ik dit de beste muismat die ik heb gebruikt. Voor een gemiddelde prijs van 20,- betreft hier niet een van de duurste muismatten maar wel biedt deze net zoveel functionaliteit, is deze erg groot en ook nog goed schoon te houden.
Het oppervlakte van deze muismat vind ik zelf ongeėvenaard en niet te vergelijken met een muismat van een ander merk.

Net als bij de Kone Pure Optical doet ROCCAT ook met deze muismat eer aan hun slagzin "Set the rules".

Top

Review ROCCAT Kone Pure Optical

Heb jij ook een Roccat Sense Chrome Blue?

"For mice up to 10.000 dpi"
Dus deze muis is niet compatibel met een 12.000 dpi pricewatch: Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse :P . Idiote marketing onzin.