1 review

Specificaties Tower - Bekijk alle specificaties

Apevia X-Plorer Review

DivadaviD 1 oktober 2014, laatste update op 1 oktober 2014, 361 views

Apevia X-Plorer

Een van mijn favoriete behuizingen ooit! In de uitgebruide review ga ik daar verder op in.

Pluspunten

• Blue backlight temperature display
  • Metal Mesh
  • Draaibare 'volume knop' fan controller

Minpunten

• Geen USB3.0 aansluiting voorop of direct op de kast

Ik heb deze behuizing jarenlang in mijn bezit gehad. Sterker nog: Hij staat hier nog steeds omdat Ik nog geen afschijd kan nemen van mijn eerst zelfgebouwde computer-systeem ;(

Ja, de kast is al een tijd in omloop. Maar dt wil niet zeggen dat het een veroudere kast is. Hoewel de behuizing van nature 2 front-panel USB2.0 aansluitingen heeft, geen verwijderbare harddisk trays en zo, zou Ik als Ik de beschikking had tot een nieuwe er zo een nieuw systeem in bouwen. Mijn versie was gewoon 'op' na 7 jaar trouwe dienst en Ik koos persoonlijk voor een ander type systeem.

Deze behuizing is alsnog geschikt voor PC's van vandaag. Hij heeft 4x 5,25 inch bays aansluit mogelijkheden voorop en 2 x 3.5 inch daaronder. Verborgen achter een zilver metalen met kunststof deur. Daaronder zit een draai-knop fan-controller met een blauwverlicht display die de temperatuur weergeeft van een sensoor die op elke plaats in de behuizing kan worden geinstalleerd. 2x front USB2.0 en een fire-wire aansluiting. De bekabeling voor de stroom van de sensoor en de meegeleverde fan zijn nog wel ouderwets grote en witte molex kabels maar zelfs die zijn makkelijk te modificeren of te verbergen tegenwoordig. De 'power'en 'reset' knop bevinden zich ook aan de binnenkant achter het opende deurtje.

De behuizing is geschikt voor ATX-moederborden en heeft 7 PCI-Brackets aan de achterkant. De behuizing wordt met 3x cooling fans met blue-light geleverd: 1 boven, 1 aan de zijkant en 1 achter. Ook aan de voorkant van de behuizing branden er blauwe led-lampen rond de deur. De zilveren kleuren van de behuizing en de blauwe verlichting in de fans en de verschillende plaatsen op de kast, het blauw verlichte temperatuur display geven het geheel zijn eigen charme. De zijkant van de kast heeft een raam van plexi-glas waar de blauw verlichte fans en het systeem van binnen bekeken kunnen worden.

Heb jij ook een Apevia X-Plorer?