Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 3.600dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Sharkoon FireGlider Rood / Zwart Review

Julian.S 29 september 2014, laatste update op 29 september 2014, 257 views

Sharkoon FireGlider Rood / Zwart

Een prima muis, ik heb er weinig op aan te merken. De DPI switch en de bijgeleverde software werken erg goed. Een echte aanrader voor wie een degelijke gaming muis wilt voor een respectabele prijs.

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Zeer goede prijs/kwaliteit
  • Goede driver/software
  • 6 standen DPI switch
  • Lange kabel

Minpunten

• Alleen voor rechtshandigen
  • Snel stof zichtbaar op de zwarte versie
  • De versie met vlammen ziet er goedkoop uit

Gisteren heb ik deze Sharkoon Fireglider binnen gekregen en tot nu toe is het een prima muis. Deze muis komt met een bijgeleverd programma waarop niet alleen de verschillende knoppen te mappen zijn, maar ook verschillende klikcombinaties te maken zijn (door middel van eens stukje code). Ook kan er in de software in combinatie met de DPI switch een aantal levels worden gemaakt die met een druk op de knop wisselen van DPI niveau. Als laatste kan ik het gewicht van de muis aanpassen met de interne gewichtjes.

De muis ligt mij erg lekker in de hand. Ik heb zelf redelijk grote handen dus dit is voor kleine handen niet aan te raden. Ook is deze muis uitsluitend bedoeld voor rechtshandigen. Het materiaal waarvan deze muis is gemaakt is plastic (ik heb zelf de matte zwarte versie itt de geadveerteerde met vlammen). Het matte is erg mooi, maar er is wel erg snel stof op te zien. De versie met vlammen heeft dit minder maar ziet er meer plastic-achtig uit.

Op deze muis zitten twee knoppen die te bedienen zijn met de rechterduim, en naast de LMB en de RMB zijn er nog drie knoppen die met de wijsvinger te bedienen zijn, inclusief het scrollwiel. De maximale DPI hiervan is 3600 DPI. Hoger dan dit is ook echt niet nodig om te gamen of voor dagelijks gebruik; het maakt het alleen maar lastig in sommige gevallen.

Kortom, voor een respectabele prijs van slechts 25,80 (bij publicatie van deze revieuw) heb je een goede gaming muis. De prijs kwaliteit ligt bij deze gaming muis zeer hoog en is zeker een aanrader.

Heb jij ook een Sharkoon FireGlider Rood / Zwart?