Specificaties Dual core @ 3,16GHz - Bekijk alle specificaties

Intel Core 2 Duo E8500 Boxed Review

Tomsworld 9 maart 2009, laatste update op 9 maart 2009, 2.563 views

Intel Core 2 Duo E8500 Boxed

Pluspunten

• Feature set is compleet (intel VT is voor mijzelf een noodzaak tegenwoordig).
  • Stock cooler koelt voldoende en is stil.
  • Het verbruik is aanvaardbaar voor een cpu in zijn klasse.
  • De warmte productie valt goed mee icm Antec Sonata kast.

Minpunten

• De prijs was te hoog voor de introductie van de E8600 tov de E8400
  • Bouwkwaliteit 'pinnetjes' stock intel coolers blijft zwak bij regelmatig verwijderen.

Ik heb op dit ogenblik 2 intel E8500 processors in gebruik, eentje in mijn desktop. De andere draait in mijn esxi servertje, daarom ook het belang van VT ondersteuning.

Over de processor zijn er weinig negatieve punten te melden op het feit na dat de intel prijsstructuur altijd een groot "gat" maakt tussen het top -1 en het top model, zodoende was tot voor kort de E8400 veel interessanter geprijsd dan de E8500, dit is nu veranderd met de introductie van een nieuw top model de E8600.

Ikzelf ben tevreden met de intel stock coolers, sinds de E8x00 serie zijn deze een stuk dunner geworden, maar gelukkig koelen ze nog even goed, en zijn ze vooral stil, ikzelf gebruik ze in een Antec Sonatie kast. Het enige zwakke punt eraan blijft, de fragielheid van de plastic voetjes bij regelmatig verwijderen van de coolers.

Over de overclocbaarheid kan ik niets vertellen, want voorlopig heb ik daar geen tijd meer voor en de Intel DG45ID moederborden die ik gebruik hebben geen voorzieningen tot overclocken.

Heb jij ook een Intel Core 2 Duo E8500 Boxed?

Het volgende is bedoelt als opbouwende kritiek:

De hele review is wat aan de karige kant. Het grootste deel gaat over de prijs en de koeler. Eigenlijk helemaal niet over de Proc. zelf.

Wat zijn de prestaties mbt virtualisatie? Testje met en zonder VT ingeschakeld had leuk geweest.

Wat versta je onder voldoende koelen? Blijft de temp net binnen de maximale temperaturen, of echt een stuk daar onder?

Wat is een aanvaardbaar verbruik? 65W? 90W? 130W? Meld bijvoorbeeld de TDP (65W)

Waarom zou je de (stock) koeler regelmatig verwijderen? Ik ben het met je eens dat dat bevestigingssysteem een pruts systeem is, maar het is niet de bedoeling dat je tijdens de wekelijkse schoonmaak ook de processor ff in de Pledge zet :).

[Reactie gewijzigd door Martin-S op 9 maart 2009 01:42]

Het volgende is bedoelt als opbouwende kritiek:
Alvast bedankt, voor mij is het de 1e keer dat ik met de reviews speel. Sorry voor de teleurstelling :-).
Misschien ligt het aan mij maar voor mijzelf zijn het de 2 punten waar ik het meeste opmerkingen over heb. Het is misschien makkelijker om een review te schrijven over een product waar je niet tevreden over bent.
Goed punt misschien nog vermelden (op mijn desktop staat het namelijk uitgeschakeld), omwille van de bios defaults.
Ik zal eens tempraturen opnemen in de review, goede tip.
Zal ik doen.
Nee dat niet, maar omwille van een aantal redenen wissel ik vrij vaak van moederbord & processor. Echter veranderen de laatste tijd de moederborden sneller dan de processors.

Bedankt voor de commentaar ik zal deze review nog wat proberen verbeteren en rekening houden met je aanbevelingen in de toekomst.
@Martin-S, LOL ' in de Pledge' zetten.

Voor de verdere rest sluit ik me bij de opbouwende kritiek aan, redelijk magere review.
Je haalt VT aan maar geeft geen enkel idee wat de winst is tov geen VT, wel handig voor de resterende tweakers die met VT aan de slag willen als ze een idee hebben wat er te halen valt.

Verbruik aanvaardbaar, maar nergens geef je aan onder welke omstandigheden (wat trekt bijv. een gestripte opstelling [mobo,cpu,mem en dan idle vs 100%orthos load] of de setup zoals je die in gebruik hebt [Gamma/praxis verbruiksmeter bijv.] server met zonder VT is dan erg interresant).