Specificaties 250GB 2.5" (SATA-600) @ 540/520MB/s - Bekijk alle specificaties

Samsung 840 EVO 250GB Review

gruiten 4 september 2014, 505 views

Samsung 840 EVO 250GB

Weinig toe te voegen op andere reviews maar toch: In al die jaren van computer updaten heb ik nog nooit zo'n snelheidswinst weten te boeken als met deze drive. Het verschil is echt enorm.

Pluspunten

• Speed!

Minpunten

• De software om je oude schijf te migreren werkte niet goed. Heb het een en ander via open source software opgelost. Toch wel een behoorlijk minpunt eigenlijk. Maar goed, even knutselen en je hebt een geweldig snelle computer!

Ondersteuning van de fabrikant noem ik slecht omdat de software om data te migreren gewoon niet werkte. Ik doe dit nu lang genoeg om niet in paniek te schieten en weet dit wel weer op te lossen maar dit is toch echt niet goed.

Heb jij ook een Samsung 840 EVO 250GB?

Wat was er dan mis met die migratiesoftware?
Dat vraag ik mij ook af. Heb er nog nooit problemen mee gehad, en als je problemen hebt gehad...., waarom vermeld je die dan niet hier?
Ik heb waarschijnlijk het zelfde probleem. Wanneer ik mijn huidige HDD probeer te klonen naar de SSD met de door samsung meegeleverde Migration software geeft hij een foutmelding. De software herkent de SSD niet. Als ik bij apparaatbeheer kijk zie de SSD als 'AMST 2105 USB Device' staan. Hierdoor kan ik dus niet mijn HDD naar de SSD klonen.

Ik heb al op een aantal fora gekeken maar kan nergens een oplossing vinden. Ook open source software werkt niet.

Ik heb trouwens een Asus N56VB-S4061H laptop met windows 8.1 (64 bit)
Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Alvast bedankt,
Misschien even melden wat er verkeerd ging met het meegeleverde software,en met welk opensource programma je het hebt opgelost, zou ik erg waarderen :)
Zal ik doen het is al weer even geleden dat ik de boel heb geïnstalleerd, kom er nog op terug.
Vooral de turbo functie is gaaf, maakt ie zijn eigen ram-disk in vrij werkgeheugen !!
Hoi, véél te laat maar dan toch nog ff een reactie: Ik heb de migratie uitgevoerd met Macrium reflect, dat mag gewoon non commercial gebruikt worden, snel en probleemloos de migratie uitgevoerd.

Groet.