Silverstone Fortress FT03 Titanium Review

mr32 30 augustus 2014, laatste update op 31 augustus 2014, 810 views

Silverstone Fortress FT03 Titanium

De Silverstone Fortress FT03 is een uitstekende kast voor wie geld heeft, van design houdt en daar het installatiegemak voor wil opgeven. Het kabelmanagement is slecht, maar de koeling heeft zeker potentie. Er is echter wel enig gepruts nodig om alles naar wens te krijgen.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Ontwerp
  • Idee
  • Warmteafvoer
  • Luchtkoeling mogelijkheden
  • Stoffilters

Minpunten

• Gebruik van glossy plastic
  • Installatiegemak
  • Kabel management
  • Slimline slot-loading DVD-drive
  • Out-of-the-box niet bepaald stil

Noot
Geen van de getoonde foto's zijn bewerkt. Dit geeft een realistischer beeld aan het product.

Inhoudsopgave

Stel je wilt een kast die niet zou misstaan in de woonkamer. Een soort luxe product. Het mag niet te veel ruimte in nemen en het mag het liefst ook niet te veel uit plastic bestaan. Daarnaast moet het de componenten goed op temperatuur kunnen houden.
Eerlijk is eerlijk, een dergelijke kast is niet eenvoudig te vinden. Vooral de combinatie ‘weinig ruimte innemen’ en ‘componenten goed op temperatuur kunnen houden’ is meestal toch best ingewikkeld. Eén criteria kun je hier maar beter niet aan toevoegen: de prijs.
Gelukkig bestaat er het merk Silverstone. Veel mensen zullen het wellicht niet kennen. Anderen zullen het herkennen van de befaamde Raven kasten en de prachtig compacte HTPC kastjes. Silverstone heeft meer in huis, een korte blik op hun website laat al zien dat ze voor iedereen wel iets hebben. Daaronder valt ook de Silverstone Fortress FT03.

Specs
MateriaalAluminium panelen op een stalen frame
MoederbordMicro-ATX, Mini-DTX, Mini-ITX
Drive-bayExtern: Slot loading Slim drive
Intern: 3 x 3,5", 1x 2,5"
KoelingTop: 1x 120mm outtake fan, 1200rpm, 22dBA; 1 x 92/80mm optionele fan
Gewicht6,7kg
Dimensies235mm (w) x 487mm (H) x 284mm (D), 32,5 Liter
Vrij overgenomen van Silverstone

De looks
Een foto zegt meer dan 1000 woorden, en zo is het maar net.

Aan de voorzijde treffen we het prachtige Silverstone logo en een sleuf waarachter de DVD-drive zich bevindt. Aan de linkerzijde treffen we een enorme lucht in- uitlaat aan, helaas gemaakt van glossy zwart plastic.

Aan de bovenzijde treffen we het IO panneel aan, waarop van links naar rechts te vinden zijn: De aanknop, de resetknop, de power- en activityLEDs (blauw), een USB3 poort, de audio poorten (headphone en mic) en als laatste nogmaals een USB3 poort.

Verwijderen we de - helaas glossy zwart plastic - kap treffen we hetgeen aan wat we normaal aan de achterzijde van een kast zien: de moederbord IO. Verder zien we een 120mm outtake fan, een viertal PCI-sloten en... een hotswappable harddisk bay! :D

Toevallig kan die hotswappable bay ook open.

Hier staat de zwarte variant samen op de foto met zijn titanium metgezel om een mooie indruk te geven van de kleuren.

Op de foto's heb je misschien al kunnen ontdekken dat er niet bezuinigd is op materialen. Alle vier de zijden van kast zijn vervaardigd uit massief aluminium met diktes van 1,5mm en 3mm (respectievelijk de zijpanelen en de voor- en achterpanelen).

Jammer is dan weer wel dat Silverstone gebruik heeft gemaakt van glossy zwart plastic voor de lucht in- uitlaat en het beschermrooster aan de bovenzijde van de kast. Op de zwarte variant valt dit minder op, maar ik vind het afbreuk doen aan het ontwerp van de titanium versie.

Desalniettemin geeft deze kast een bijzondere indruk. Van de buitenkant zie je dat er iets speciaals mee is. Het wordt eens tijd om eens een kijkje te nemen aan de binnenkant.

De binnenkant

De kast bevat drie afneembare panelen, alleen de achterzijde is niet te verwijderen. De wat dunnere zijpanelen zijn te verwijderen door eerst de plastic grille aan de bovenkant af te nemen om vervolgens de aluminium panelen omhoog te trekken. De panelen zitten niet vast met schroeven. Dit is hinderlijk als je de kast optilt terwijl de bovenste grille niet vast zit, dan wil zo'n paneel nog wel eens omhoog schieten. Het voorpaneel zit steviger vast en met een ander mechanisme. Dit paneel wordt door vier plastic nopjes vastgeklemd, je hebt kracht nodig om ze alle vier los te trekken. De andere twee panelen hadden van mij ook wel op die manier vast gezet mogen worden. Eenmaal open treffen we de volgende aanzichten:

Deze foto impliceert meteen al dat Silverstone iets totaal anders verzonnen heeft. We gaan er van linksboven naar rechtsonder doorheen:
Als eerste treffen we de PCI sloten aan, net daaronder zien we een fanbracket waarin een fan van 80 of 92mm gemonteerd kan worden om de warmte van de videokaart af te voeren. Daarnaast treffen we de eerste meegeleverde Silverstone fan aan (120mm), bedoeld om de lucht af te voeren naar buiten. Gaan we verder naar beneden zien we de backplate waarop straks het moederbord gemonteerd moet worden. Dan zien we weer een fan (120mm), ook deze is op een bracket gemonteerd. Silverstone zegt dat deze ideaal geplaatst is om het werkgeheugen te koelen en om lucht aan te voeren voor de CPU koeler. Deze fan zuigt zijn lucht aan vanuit het plastic rooster wat we eerder aan de linkerzijde hebben gezien. Dit gedeelte is tevens afgeschermd met een stoffilter.

Kijken we net onder de fan zien we de bracket waarin een slimline slotloading DVD/Bluray drive geplaatst kan worden. Daaronder zien we een kooi waarin de voeding geplaatst dient te worden. Schuiven we een stukje op naar links treffen we nog een fan (120mm) aan die zijn lucht via de onderzijde schuin het moederbord over blaast. Op deze fan gaan komen we zodadelijk nog even terug.
Vervolgens zien we ook hoe de kast op de vloer staat. Grote rubberen poten zitten netjes gecamoufleerd achter de panelen verstopt en houden de vloer krasvrij. Een ander bijkomend voordeel is dat de kast zo bijzonder stevig staat: hij kan niet zomaar verschoven worden.

Hier treffen we de kooi voor de voeding aan. Hier is goed te zien dat de voeding vast geklemd wordt middels twee rubber strips. Zo beschadigd de voeding niet, en worden trillingen minder goed aan de behuizing door gegeven. Daaronder zien we een klein stukje van een stoffilter, maar daar zien we later meer van.

Hier kijken we tegen de achterzijde van de backplate aan. Hier zitten de hardeschijven, SSD's en alle kabels verstopt. Linksboven zien we de hotswappable bay, daarnaast/daaronder twee brackets waar een hardeschijf geplaatst kan worden en net boven de twee kabeldoorgangen kan een SSD geplaatst worden. Kijken we nog verder omlaag zien we (straks) de achterkant van de voeding en daarnaast de stroomaansluiting.

Het is volgens mij wel duidelijk waar deze kast gemaakt wordt. Desalniettemin zien we dat er qua lucht inlaat geen problemen mogen zijn. Boven is de luchtinlaat voor de voeding, daaronder zien we de luchtinlaat van de voorgeïnstalleerde 120mm fan. Deze kan eventueel vervangen worden door een tweetal 80mm fans. Ik vraag me sterk af of dat iemand ooit gaat doen, maar mocht je een bijzonder grote videokaart hebben zal de voorgeïnstalleerde fan niet passen. Daarnaast nog de stroomingang, deze zit tamelijk diep weggewerkt, van de buitenzijde is het mooi (je ziet er niks van), maar praktisch is anders.

Zoveel luchtinlaat en geen stoffilters? Nou, dat kan ook bij Silverstone niet door de beugel. Vandaar een enorm verwijderbaar stoffilter. Deze is bevestigd met behulp van kleine magneetjes. Helaas zul je de kast een klein stukje moeten kantelen om deze te verwijderen of terug te plaatsen. Door de uitstekende lipjes plakt het filter bijna automatisch op de juiste plaats.

Wat past er in?

Het zal je al opgevallen zijn dat deze kast niet de ruimte zal bieden aan extra grote componenten. Bij het uitzoeken van de kast heb ik geregeld een tabel erbij moeten pakken om de maximale maten van diverse onderdelen te moeten checken. Houdt met het kiezen van je onderdelen, of van de kast, er dus mee dat niet alles zal passen!

CPU koelerMaximaal 167mm hoog. Het mag ook maar 5mm over het moederbord uitsteken.
VoedingMaximaal 180mm diep, er blijft dan 35mm voor kabels over. Daarnaast zijn zware voedingen met een speciale aansluitingen niet werken met de verlengkabel in de kast.
PCI(e) kaartenMaximaal 350mm diep en 172mm breed, met 120mm fanbracket mag het maximaal 310mm diep zijn. De bracket moet ook verwijderd worden als je een Crossfire of SLi opstelling gaat gebruiken.
Hotswappable hardeschijfMaximaal 25,4mm dik

Daarnaast wordt je ook geacht rekening te houden met het type koeling op videokaarten. De luchtstroom moet richting de PCI bracket gaan, anders ga je verminderde koelprestaties ondervinden. Dat is zeker wel iets om rekening mee te houden mocht je met Crossfire of SLi gaan werken.

Als laatste geef alvast een advies mee voor de voedingskeuze: Het meest praktisch zijn modulaire voedingen met platte kabels. Een niet modulaire voeding veroorzaakt een kabelprobleem, en de platte kabels besparen je straks een heel hoop geërger, maar daarover later meer.

Het inbouwen

Je hebt niet voor niks ¤140 uitgegeven aan een kast, daar moet natuurlijk ook een computer in gebouwd worden. Eerlijk gezegd: Dat was nog niet zo eenvoudig!

Het volgende moest er op de één of andere manier ingebouwd worden:
MoederbordAsus TUF Gryphon Z87
VideokaartMSI GeForce GTX 780 Ti Gaming 3GB
HardeschijfWestern Digital Black WD2003FZEX, 2TB
SSDSamsung 840 EVO 256GB
VoedingSeasonic Platinum series 660 Watt
Blu-ray-driveStreacom OB3 blu-ray drive
CPU koelerNoctua NH-D14
WiFi (PCIe)TP-Link TL-WDN4800
Alleen de relevante onderdelen zijn hierin opgenomen

Voor ik begin aan mijn bevindingen lijkt het me niet verkeerd om mijn complimenten uit te dragen voor de handleiding die Silverstone meelevert met de kast. Hierin is ondermeer te vinden welke schroef waarvoor bedoeld is, hoe de computer gebouwd dient te worden, waar alle onderdelen aan moeten voldoen en hoe je de kast moet aanpassen om al je onderdelen te laten passen. Hierbij raad ik je ook aan om voor de aankoop eens door deze handleiding te lezen (directe download).

Dan de daadwerkelijke installatie van het geheel. Het is aan te raden om eerst alle fanbrackets en fans (behalve de onderste) te verwijderen, dat maakt het plaatsen van diverse onderdelen een stuk eenvoudiger.

Omdat er geen ruimte is voor 5.25" apparaten als DVD-drives en fancontrollers zit je vast aan een slimline-slotloading drive. Deze zie je vaak in autoradio's en zijn niet makkelijk verkrijgbaar. Er zijn maar enkele modellen, die ook nog eens schreeuwend duur zijn. Een eis was dat de PC ook Blu-ray schijfjes moest kunnen lezen, waardoor de keuze beperkt werd tot één product: De Streacom OB3. Denk eraan dat dergelijke drives een kleine SATA-voedings poort hebben, en dus een verloopstukje vereisen om de drive aan de voeding te kunnen aansluiten. Om de drive te plaatsen moest het voorpaneel verwijderd worden, wat niet eenvoudig ging. Eenmaal verwijderd kon de drive met veel moeite geplaatst worden, de lipjes die de drive vastklemden klemden net iets te veel. Nog een nadeel van het gekozen ontwerp is de keuze om geen ejectknop toe te voegen. De ejectknop op de drive kan dus niet gebruikt worden, daarvoor zal je een shortcut in Windows (of ander OS) moeten maken...

Het installeren van de voeding was daarentegen een minder groot probleem. Deze was snel bevestigd en zat ook goed op z'n plaats. Hiervoor moesten de twee zijpanelen verwijderd worden. Om de voeding überhaupt van stroom te kunnen voorzien moet er een verlengsnoer worden aangesloten. Dit snoer is behoorlijk lang om de voeding in beide oriëntaties van stroom te kunnen voorzien. Het nadeel is echter wel dat de kabel behoorlijk dik is, en mocht je kabel over hebben dan is het lastig om hem netjes weg te werken.

Omdat je niet veel handruimte hebt in de kast kun je de koeling en het werkgeheugen het beste van te voren op het moederbord bevestigen. Op de backplate zitten bijna alle afstandsbusjes voorgeïnstalleerd (of gestanst, want verwijderbaar zijn ze niet), voor micro-ATX borden moet er nog één toegevoegd worden. Het plaatsen van het moederbord was geen makkelijke opgave. Ten eerste lukt het niet omdat de outtake fan in de weg zat, deze moest dus eerst weggehaald worden. Vervolgens had ik problemen met het formaat van de koeler, waardoor m'n hand klem kwam te zitten. Ook het vastschroeven van het geheel is een hele opgave, je hebt immers maar heel weinig bewegingsruimte. Een schroevendraaier met een magnetische kop is dan wel makkelijk.

Het aansluiten van alle kabels op het moederbord is daarentegen niet heel ingewikkeld. Doordat je het voorpaneel kunt verwijderen, kun je erg gemakkelijk de voeding van de processor aansluiten, en zo ook de fans van de cpu-koeler.

Het installeren van de hardeschijf en de ssd ging op zich ook tamelijk eenvoudig. De hardeschijf wordt bevestigd middels twee plastic brackets met daarop rubbers om de trillingen enigszins te dempen. De brackets dienen met schroeven aan de schijf te worden vastgeschroefd, om vervolgens aan de backplate te worden vastgeschroefd. De SSD heeft een speciale bracket, die ook op de backplate geschroefd wordt. Een nadeel is de hoeveelheid ruimte tussen de backplate en de aansluiting van de hardeschijf/ssd. Zelfs met platte voedingskabels kwam er behoorlijk wat kracht op de stekkers te staan, omdat ze simpelweg te weinig ruimte hadden om de kabel te buigen.

Als laatste de videokaart en in mijn geval de WiFi kaart. Dit vergde wat trucage, omdat er nu nog minder ruimte was (gezien de immense koeler). Dit was verder goed te doen.

Na het installeren heeft iedereen wel bestanden die overgezet moeten worden. Silverstone heeft aan deze mensen gedacht en heeft er speciaal een hotswappable harddisk bay voor ingebouwd. Door een schuifje naar achter te trekken op het klepje springt het klepje open (mits je snel je vinger wegtrekt, anders schiet ie weer dicht) en kun je de hardeschijf in de sleuf laten zakken. Door de klep dicht te drukken, druk je de schijf in z'n aansluiting. Het eruit halen vergt enige kracht, de aansluitingen zitten strak op elkaar. Ik heb flink aan het klepje moeten trekken om de schijf uit z'n plekje te trekken. Soepel en gesmeerd werkt het dus niet, maar het is zeker een nuttige toevoeging.

Het inbouwen gaat zeker niet zo eenvoudig als in ruime towercases. Dit is natuurlijk een designkast, en daarvan vind ik niet dat je inbouwgemak mag verwachten. De hoeveelheid ruimte die de kabels voor de hardeschijven hebben vind ik wel problematisch, de kracht die op de aansluitingen stond leek me niet heel gezond voor zowel de kabel als de hardeschijf. Een nog groter nadeel vond ik de kabelmanagement:

Kabelmanagement

Van een dure kast mag je toch wel verwachten dat er gedacht is aan het wegwerken van kabels. Gemakken als voldoende kabeldoorgangen, bevestigingslipjes en zelfs rubbers mogen toch niet ontbreken. Helaas moet ik zeggen dat deze kast op geen van de genoemde categorieën punten scoort.

In de kast zijn welgetelt 3 bruikbare kabeldoorgangen te vinden. Twee bevinden zich onder het moederbord, ter hoogte van de SATA aansluitingen. De laatste is naast de CPU-fan header te vinden. Daar komt nog bij dat de grootste doorgang nog relatief klein is. Als je je bedenkt dat daar een enorme verlengkabel, een USB3.0 header kabel, 3 SATA kabels, 2 PCIe voedingskabels, een ATX voedingskabel en nog wat klein grut door heen moet, dan is dat gat zeker wat aan de krappe kant.

Daarnaast zijn de randen van deze gaten niet afgeschermd met rubberen randen, die je veel tegenkomt in kasten van deze prijsklasse. Afgezien van het formaat en het ontbreken van rubbers zijn de doorgangen tactisch geplaatst.

De ruimte achter de backplate is royaal. Dat mag ook wel, want aan de kant van het moederbord is er geen ruimte om kabels rond te laten slingeren. Je wordt dus geforceerd om je kabels netjes weg te werken. Gezien het bedachte concept van Silverstone vind ik dit een redelijke overweging en is het ook logisch. Loshangende kabels belemmeren immers de luchtstroom, wat de koelprestaties drastisch kan verminderen, zeker in een kleine kast.

Maar... Dan wil je de kabels wel netjes kunnen bundelen en vast kunnen lussen aan de backplate middels de lipjes die daarvoor worden aangebracht. In deze kast waren er maar liefst drie lipjes nuttig geplaatst. De rest valt weg achter de hardeschijven of in een hoekje waar je kabels niet zullen komen. Met name rond de voeding zou ik graag meer mogelijkheden willen zien om bosjes kabel aan vast te kunnen binden.

Eerder is al vermeld dat er door één gat heel veel kabels moeten, dit was tijdens het bouwen een serieuze belemmering. Met name de videokaart paste eerst niet door de grote bos kabels. De 'staart' van de videokaart gaat daar namelijk net overheen. Het heeft een aantal pogingen gekost om het passend te krijgen. De twee computer (die gebouwd werd in de zwarte versie) ging dan ook aanmerkelijk netter dan de eerste.

Koeling en lawaai

Iedereen weet wel dat warme lucht opstijgt. Silverstone is naar mijn weten (correct me if I'm wrong) de eerste kastenfabrikant die hier daadwerkelijk iets mee doet. Waar normaal de luchtstroom van voren naar achteren gaat, gaat de luchtstroom hier van onder naar boven. Klink logisch toch?

Maar, werkt dit ook?

We hebben in ieder geval gezien dat er ruimte genoeg is voor fans. Silverstone heeft er drie stuks van meegeleverd uit haar eigen assortiment. De fans verplaatsen veel lucht, in de meeste gevallen heeft dat het nadeel dat de fans veel lawaai maken. Dat is hier geen uitzondering. Zonder de fans terug te schakelen in toerental (wat niet via PWM kan) zorgen de drie fans voor een duidelijke brom. Wil je een stille kast, heb je drie opties: Je verwijderd een paar fans, je verlaagt het voltage over de fans middels weerstandjes of via je moederbord (een aantal moederborden kunnen fans analoog aansturen) of je zult alle fans moeten vervangen door stillere varianten.

Het gebruikte moederbord (Asus TUF Gryphon Z87) had de mogelijkheid om elke fan apart analoog aan te sturen met behulp van Asus' software. Hiermee was een prima balans te maken tussen koeling en herrie. Wil je de kast stil krijgen, zul je daar dus iets voor moeten doen. Toen het allemaal naar mijn zin was, waren de temperaturen nog steeds laag. Op de onderstaande screenshots is te zien dan er maar twee of drie fans draaien. De CPU fan is een read-out van de 140mm fan van de Noctua NH-D14, de 120mm fan daarop is m.b.v. een Y-splitter verbonden aan dezelfde header. Chassis fan 3 is de bovenste outtake fan, en de Chassis fan 1 is de onderste intake fan. De intakefan die op de DVD-drive gepositioneerd is heb ik wegens ruimte gebrek moeten verwijderen.

Na de nodige finetuning zijn de bovenstaande temperaturen erg netjes.

Ook met hard werken bleven de componenten nog bijzonder fris.

Ik moet meteen toegeven dat ik vergeten ben de kamertemperaturen te noteren. Hiermee is beter te zien hoe de temperatuur in de kast zich verhoud met de temperatuur buiten de kast. Desondanks denk ik dat deze resultaten een goed beeld geven van de koelingsperformance. Hier moet ik wel aan toevoegen dat ik denk, dat de Noctua NH-D14 een behoorlijke duit in het zakje heeft gedaan als het gaat om een stevige airflow.

Mocht je gebruik willen maken van vloeistofkoeling, wordt je wel behoorlijk gelimiteerd. De enige optie die je hebt is een 120mm radiator, al moet je dan wel gaan letten op de dikte van het geheel. Het inbouwen zal naar verwachting ook niet heel erg soepel gaan. Extern een radiator monteren is helemaal onmogelijk door het gebrek aan doorgangen voor de leidingen.

De praktijk

Ook in het gebruik zijn er wat zaken op en aan te merken over deze kast. Te beginnen met de aansluitingen aan de bovenzijde. Het is erg fijn om je pc aan te kunnen sluiten van de bovenkant, je ziet veel makkelijker wat je aan het doen bent, en je hoeft niks te schuiven om ergens bij te komen. Het gebruik van verloopstekkers is echter af te raden, hierdoor past de plastic grille niet meer. Kabels kunnen via de achterkant uit het zicht worden weggesluisd. Door de grille werden de richtmogelijkheden voor de wifi-antennes ook verminderd.

De Front I/O is - helaas - van hetzelfde lelijke plastic gemaakt. Ook de knoppen. Ik zou het mooier hebben gevonden als hier ook iets luxers voor in de plaats was geweest. De plastic knoppen voelde weliswaar stevig aan, maar het past niet bij de rest van de kast. Daarnaast is de reset knop makkelijk te verwarren met de aanknop, aangezien ze dezelfde vorm hebben. De resetknop is weliswaar kleiner, maar tijdens het blind voelen heb je dat nauwelijks in de gaten. De twee USB3.0 poorten zijn een welkome toevoeging en maken het in ieder geval overbodig om daarvoor de grille te moeten verwijderen.

Zo nu en dan moeten de stoffilters natuurlijk schoongemaakt worden. Eerder is beschreven dat dit met het stoffilter aan de onderzijde goed kan door de kast een klein stukje te kantelen. Het tweede stoffilter in het linker zijpaneel is echter niet eenvoudig te verwijderen. Ik heb dat plastic filter er niet uit kunnen krijgen zonder het gevoel te hebben dat het zou breken. Makkelijker is om dat hele paneel eruit te halen, om het filter vervolgens af te kunnen stoffen.

Foto's
Als laatste nog een aantal foto's met alles erin!

De tweede build was een stuk netter dan dit, het is nog een hele uitdaging om het daar netjes te krijgen!

Terug naar boven

Ik vind het lastig om een passend oordeel te geven over deze kast. De kast is prachtig ontworpen, daar is geen twijfel over mogelijk. Maar praktisch ontbreekt er nog het één en het ander aan deze kast. Kabelmanagement kunnen we ronduit slecht noemen. Je wordt verplicht om er gebruik van te maken, door de locatie van de voeding en de hardeschijven, en vervolgens heb je te maken met krappe doorgangen en weinig bevestigingspunten. Het ontbreken van rubbers is ze vergeven, dan blijft er niet veel ruimte over.

Een tweede punt is het ontbreken van een 5.25 inch ruimte. Fancontrollers kunnen niet worden geïnstalleerd worden en als je DVD drive wilt gebruiken dan zit je vast aan een slimline-slotloading geval. Deze zijn duur en slecht verkrijgbaar, daar komt nog bij dat het uitwerpen van de schijfjes via je OS zal moeten gaan omdat er voor een ejectknop duidelijk geen ruimte was.

Tijdens de ontwikkeling van de kast waren twee zaken bijzonder belangrijk: het ontwerp en de koeling. Deze twee punten zijn echt goed uitgewerkt. Afgezien van het gebruikte plastic heb ik er weinig tot niks op aan te merken. Maar het inbouwgemak is hierdoor een ondergeschoven kindje geworden.

Als je een bijzondere kast zoekt en toe bent, een uitdaging leuk vindt en geld genoeg hebt dan is dit de kast die je zoekt. Je zult er geen spijt van hebben!

Terug naar boven

Heb je na het lezen van de review vragen, opmerkingen, kritiek of tips (over het maken van foto's :*) ) dan mag je die altijd stellen, eventueel ook via de PM! Dankjewel!

Heb jij ook een Silverstone Fortress FT03 Titanium?

Vraagje. Paste alles met de sata poorten?