Crucial MX100 512GB Review

Mercatres 26 augustus 2014, laatste update op 7 september 2014, 784 views

Crucial MX100 512GB

De MX100 is een zeer goede SSD, mede door zijn hoge snelheid- en prijsverhouding. Qua opslag zeker voldoende voor het besturingssysteem en de bijhorende programma's.

Pluspunten

• Snel / Prijs/kwaliteitverhouding /

Minpunten

• Niet echt 512GB, maar 476GB

Ik was op zoek naar een vervanger voor mijn SSD, een Crucial M4 128GB. Aangezien ik heel tevreden was over deze SSD, was de keuze voor een Crucial vrij makkelijk. Na een beetje rondgezocht te hebben, kwam ik uit bij deze MX100.
Ik koos voor de 512GB versie, omdat de voornaamste reden van vervanging de opslagruimte was. 128GB voor Windows 7 met enkele programma's en wat userdata (lokaal gecachete e-mails en dergelijke) is toch wat krap. Om dus meer ademruimte te creŽren was de keuze tussen 256GB en 512GB over. Het relatief kleine prijsverschil tussen deze twee laatste maakte dat ik de grootste koos.

Na een paar weken gebruik ben ik nog steeds heel tevreden, hij is nog sneller dan de M4: mijn opstarttijd is van ongeveer 25 seconden naar min of meer 13 seconden gegaan. Dit kan nog sneller, maar die tweaks moet ik nog uitvoeren in het BIOS. En of ik die echt nodig heb, weet ik niet. Voorlopig ben ik dus weer heel tevreden van Crucial.

Heb jij ook een Crucial MX100 512GB?

Toegegeven, de bechmark is leuk. Ik mis alleen minstens 100 woorden voor de review?
  • Waarom deze SSD?
  • Waar gebruik je hem voor?
  • Eerdere ervaringen?
  • ?
Allemaal dingen die ik oprecht wil weten als Tweaker omdat ik regelmatig SSD's in systemen bouw bv.
Ah, verdorie. Dit was nog niet de bedoeling om al online te komen. Ik wilde hem nog uitbreiden.
Toch bedankt voor je pointers, ik ga er zeker op reageren :)

[Reactie gewijzigd door Mercatres op 27 augustus 2014 18:51]

En.... qua capaciteit vind ik 't raar. Mijn MX100 geeft als schijfruimte:

Totale capaciteit : 512,11 GB (512.110.190.592 bytes)
windows 8+ geeft minder aan, de rest is bootcache.

[Reactie gewijzigd door stewie op 23 oktober 2014 03:52]

Mijn Mx100 geeft ook gewoon 512gb ps aan, samen 1,02tb in raid 0 :P