Netgear R6250 Review

gluip 25 augustus 2014, laatste update op 27 december 2014, 938 views

Netgear R6250

Impulsieve aankoop zonder voorstudie aangezien oude Linksys router opeens dood was. Binnen no-time was mijn netwerk (ADSL-model -> router ->printer+8 devices (desktops/smartphones/tablets etc). Een hoop extra features zoals: media center, filesharing, parent control waarvan ik me afvraag of ik ze ooit ga gebruiken.

Pluspunten

• Binnen 10 minuten netwerk weer, snelle installatie
  • DHCP met mogelijkheid van reserveren van ip-addressen
  • 2,4 en 5 GHz Wifi + gast netwerken op beide frequenties
  • 4 LAN poorten 10/100/1000 met hoge throughput in router

Minpunten

• Uiterlijk met een quasi scherm look-a-like waar steeds NetGear op blijft staan. Een router is geen kunstvoorwerp en wordt niet tentoon gesteld
  • cd bijgeleverd voor handleidingen etc maar geen cd speler meer in huis. Dus eerst online zien te komen om features te kunnen snappen
  • prijs
  • zal review na 3 maanden updaten met verdere ervaring

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 5

@update dec14: nog steeds tevreden met de router. Tot nu toe nog niet hoeven te resetten. En dat in tegenstelling tot mijn adsl router die dat wekelijks behoeft. Waar ik echt tevreden mee ben is de hoge interne throughput icm 5GHz. Ik heb met mijn mobile Dries (laptops, smartphone, tablets) testen gedaan door ze met WiFi te verbinden aan mijn adsl router (niet 5GHz) en dan de snelheid te meten mbv speedmeter. Daarna verbond ik de devies met 5GHz aan de netgear. Ik had dan een verbinding die 15 tot 20 Mbit sneller was. dus met een extra schakel in de keten sneller. Dus dat is mooi

Heb jij ook een Netgear R6250?