Specificaties 5" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Doogee Voyager2 DG310 Wit Review

johan63 21 augustus 2014, laatste update op 3 september 2014, 361 views

Doogee Voyager2 DG310 Wit

Prima toestel naar prijs en vermogen

Pluspunten

• Prima bouwkwaliteit.
  • lijkt verdacht veel, qua achterzijde, op een S5. Mooie rondom chromen rand met stevige toetsen.
  • Zeer goede bel kwaliteit, Luid (misschien iets te luid) en duidelijk verstaanbaar voor beide partijen.
  • Kikat als OS en vrij kaal uitgevoerd.
  • Gesture Control om snel een applicatie te kunnen opstarten dmv een vooraf ingestelde tekening op je lockscreen (zie ook minpunten)
  • Redelijke standby tijd van ruim 23 uur
  • Wifi bereik is voldoende
  • GPS word binnen 30 sec gevonden in de buitenlucht,
  • Antutu benchmark op Dalvik: 18807
  • Antutu benchmark op ART : 18269

Minpunten

• USB aansluiting zit aan bovenzijde.Deze had ik het liefst aan de onderzijde gezien..
  • Software lijkt links en rechts iets te haperen voor een honderste van een seconde.** inmiddels verbeterd middels de ontwikkelaarsopties.
  • Gesture Control om snel een applicatie te kunnen opstarten dmv een vooraf ingestelde tekening op je lockscreen. Niet altijd prettig werkend en, voor mij niet relevant maar voor anderen misschien wel, is er geen beveiliging want je kunt hierdoor in het OS komen zonder pincode.
  • Slechte foto's in het schemer/donker.
  • Flits is niet toereikend.

Middels een grote Chinese online verkoper deze telefoon kunnen inkopen voor het belachelijke bedrag van ¤68, - met het motto niet geschoten altijd mis.
Mijn ervaring met Chinees gebouwde telefoon is goed, zeer goed.
Meestal kale versies Android en heel weinig bloatware (op een Chines app na).
Helaas is de bouwkwaliteit wat minder.
Niet bij deze Doogee !
Waar mijn vorige Chinese telefoon kraakte en piepte zodra ik em aanraakte moet ik eerlijk bekennen dat deze telefoon strak is gebouwd !
Ligt stevig in de hand zonder enige piep of kraak !
De Doogee draait op 1Gb ram op Kitkat en doet dat redelijk soepel.
Middels de ontwikkelaars-mode is er een mogelijkheid om te kiezen tussen een Dalvik of een ART systeem.
Art zou een verbetering moeten zijn in snelheid en batterijduur maar van ART heb ik in de benchmark als in batterijduur niks mogen merken.
Het schakelen tussen applicaties lijkt me wel sneller te gaan. Optisch misschien ?
Het doet de telefoon in ieder geval geen kwaad.

Belkwaliteit:
Duidelijk, zeer goed verstaanbaar en aan de andere kant is het duidelijk.

GPS
Binnen 30 sec een coldfix buiten.
Niet slecht voor een MT chip !

Accuduur:
In Dalvik ruim 23 uur met 3G aan en zeer licht internet verbruik.
In ART dezelfde score met iets meer internet verbruik.

* internet verbruik = 3G aan, af en toe een krantje, mailtje lezen en whatsapje versturen.

Vooralsnog verwijs ik naar de review van Chocoball die op het forum is gestart met de Doogee en
inmiddels een meer als mooie en diepere review heeft geschreven over deze budget-telefoon.
Binnen 1 week hoop ik wat dieper te kunnen gaan met de Doogee, de tests lopen ;)

Heb jij ook een Doogee Voyager2 DG310 Wit?

Ik heb de phone zelf nu ongeveer een week in gebruik. Kan eigenlijk wel zeggen dat de camera knap waardeloos is, en de flits ook.
Positie van de knoppen had ik anders gewild, en dat kleine beetje geheugen is jammerlijk niet uitbreidbaar.

Toch mag ik niet klagen voor het geld. Ik heb deze telefoon vooral gekocht voor de "android experience" gezien ik hiervoor symbian s60 op de nokia 5800xm gebruikte icm een nokia n9 op meego en die allebei niet meer gesupport worden.
Heb altijd met plezier Nokia's gehad.
Lekker makkelijk in gebruik en Symbian was een best fijn systeem.
Maar mijn laatste was zo ontzettend traag dat het niet meer leuk was (C7 meen ik).
Ben toen overgestapt naar Android.
En dat heeft ook zeker zijn nadelen.
Daarom is het leuk om met dit soort telefoons te spelen:
het is geen lelijke telefoon, doet wat het moet doen (Kitkat is zeer zeker een verbetering voor deze MT processor) maar heeft ook wel meteen wat nadelen.
De camera is, zoals bij veel Chinese telefoons, belabberd.
De 1Gb ram komt een fractie tekort, maar met wat clean programma's onder controle te houden.
Niet alles loopt even soepel, zitten links en rechts wat kleine bugjes in.
Maar hé, ¤68 !
Dan kan ik nog heel wat van die toestellen kopen eer ik aan de prijs van een highend zit.
En die doen precies hetzelfde als wat de Doogee doet.