Specificaties Quad core @ 4GHz-4,4GHz, met GPU - Bekijk alle specificaties

Intel Core i7-4790K Boxed Review

charlie1994 18 augustus 2014, 2.753 views

Intel Core i7-4790K Boxed

super snelle cpu voor een goede prijs, kan instabiel werken op een oudere chipset, maar dat is wel op te lossen door de bios te flashen.

Pluspunten

• erg snel / prima prijs kwaliteit verhouding

Minpunten

• stock fan koelt erg slecht / instabiel op ouder chipset

Ik heb een hele lange tijd een q6700 gebruikt, uiteindelijk toch maar besloten om te upgraden naar een 4790k en man wat is dat ding snel zeg!

Ik heb de cpu draaien op een as-rock h810-dgs 2.0 in combinatie met 2x8 corsair vengeance pro 1866mhz en een gtx480. helaas kan ik door de oude gpu niet de cpu gebruiken tot zijn volle potentie in games.
Ook wel wat problemen gehad, aangezien in een h81 mobo gebruik moest ik de bios flashen, nadat ik dit had gedaan liep het systeem ongelofelijk instabiel.
Erg vervelend, maar na een aantal weken heb ik de bios opnieuw geflashed, ditmaal met een nieuwere variant, nu werkt het systeem vrijwel probleemloos.

Overclocken heb ik helaas nog niet kunnen proberen, met de stock koeler word de cpu onder load al 70c. binnenkort maar even een corsair h100i aanschaven en kijken of we de cpu kunnen opschroeven naar de 5ghz. :)

Heb jij ook een Intel Core i7-4790K Boxed?

Reviews door de redactie

... waarom draai je een K serie CPU op een H serie bord?
De Z97 en Z87 serie zijn bedoeld voor dit soort CPU's en draaien dan ook "out of the box" meer dan ok.
Sowieso heb je geen OC functies nu dus een i7 4770 was even goed geweest.

Maar dat zijn mijn 2 cent.
daar heb je zeker gelijk in, maar volgends de fabricant zou hij zonder problemen moeten werken op een h81 bord,
toen ik de cpu kocht was het bord die ik eigenlijk wou hebben nog niet te koop dus heb ik een H81 bord gekocht als tijdelijke oplossing.
een maximus VII extreme is het volgende op mijn lijstje :)

[Reactie gewijzigd door charlie1994 op 18 augustus 2014 22:52]

ah zo! Ja dat verklaart het H81 bord. Dank voor het inzicht.
Dat was btw iets dat wellicht ook interessant was geweest voor de review ;)
Maximus VII Extreme komt niet, het blijft bij de Formula.
oh haha typfoutje, ik bedoelde ook de formula