Specificaties 5,5" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

OnePlus One 64GB Zwart Review

Septimamus 12 augustus 2014, laatste update op 23 september 2015, 7.689 views

OnePlus One 64GB Zwart

De telefoon reageert goed en is erg snel, de camera is van hoge kwaliteit en de accuduur is prima. Het leek in eerste instantie te mooi om waar te zijn maar een High-end telefoon voor een Mid-range prijs is dus zeker mogelijk!http://oneplus.net/one

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Camera
  • Cyanogenmod
  • Snelheid
  • Batterijduur
  • Sandstone

Minpunten

• Geen volledige (Nederlandse) 4G
  • Geen Micro SD kaart
  • Invite nodig om te kopen
  • Accu niet te vervangen

Voorwoord

Nadat ik na het toch wel overlijden van mijn Samsung Galaxy S2 de Samsung Galaxy S4 had aangeschaft was ik zeker te spreken over deze telefoon. Ik had me voorgenomen om er Cyanogenmod op te zetten omdat dit vaak soepeler loop maar aangezien deze telefoon zo snel is kon ik de Android schil van Samsung hier niet betrappen op enige lag tijdens het gebruik of het afspelen van content. Na enige tijd werd ik mij opeens bewust van het feit over een telefoon die rond gaat onder de naam Oneplus One. Ik zal eerlijk zijn ik was eerst redelijk sceptisch aangezien je deze telefoon niet normaal in een winkel kan kopen. Zeker, de specificaties liegen er niet om maar hoeveel vertrouwen wekt dit op over een fabrikant waarvan ik eigenlijk nog niet veel heb gehoord.

Nadat ik de eerste gebruikersreview had gelezen werd ik toch al gauw een stuk positiever over de telefoon. Het zou kunnen concurreren met de High-End telefoons maar voor de prijs van een MID-Range telefoon. Ik moest toegeven dat klinkt toch behoorlijk aantrekkelijk. Steeds meer reviews doken op en voor ik het wist was dit een van de betere telefoons van die prijsklasse. Het had sowieso echter een groot nadeel, het invite systeem. Voor de mensen die hier nog niet van hebben gehoord, je schrijft je in op de One plus site en krijgt een nummer. Dit nummer geeft ongeveer een indicatie wanneer je een invite zou moeten krijgen. Alleen met zo’n invite ben je in staat een Oneplus One te kopen. Zeker ben ik hier niet over aangezien het niet erg duidelijk is wie of wanneer je een invite krijgt aangezien er nog steeds mensen zijn die als een van de eerste staan ingeschreven en nog steeds geen invite hebben gehad.

Bestellen

Zoals hierboven al aangegeven krijg je een nummer van Oneplus wat ongeveer de indicatie geeft wanneer je een invite krijgt. Mijn nummer zit ergens in de 130.000. Na ik op het forum had gelezen dat de uitrol van de invites pas rond de 50.000 zat, kon dit nog wel eens makkelijk een maand of twee gaan duren. Echter krijg je, als het eindelijk jouw beurt is, niet 1 invite maar variŽrend van 3 tot 5. Daarnaast heb je nog de keuze tussen de 16GB variant en de 64GB variant. Hoewel ze die optie geven is het tot nu toe alleen nog mogelijk om de 64GB variant te kopen. Dit is omdat de vraag naar de 64GB variant een stuk hoger ligt aangezien deze maar ongeveer 30 euro duurder is. Met dit prijsverschil in gedachten was de keuze, in ieder geval voor mij, snel gemaakt.

Gelukkig zijn er op het forum veel mensen actief welke niet alle invites gebruiken die ze krijgen en geven deze weg. Ik was een van de gelukkige die na ongeveer 2 weken een invite van een forum member kreeg. Als gelukkig dat ik was na toch aardig warm te zijn gelopen voor de Oneplus wou ik de telefoon ook direct bestellen aangezien je maar 24 uur hebt na je de invite hebt geclaimd. Helaas kan dit alleen via PayPal, maar geen nood dacht ik, dat heb ik. Ik besloot dit echter wel de dag erna te gaan doen aangezien de klok al 01:30 aangaf.

8 uur later werd ik wakker en besloot maar gelijk over te gaan op de betaling aangezien je toch te maken hebt met een deadline. Na een tiental keer tevergeefs geprobeerd in te loggen begonnen er toch wel wat zenuwen op te spelen. Had PayPal te maken met een storing? Of ben ik door alle enthousiasme mijn wachtwoord compleet vergeten? Van de Melding van PayPal werd ik niet veel wijzer. “Er is een probleem opgetreden tijdens het inloggen. Probeer het opnieuw.” Op een gegeven moment kwam ik op het briljante idee om een bestelling de plaatsen en deze via PayPal te betalen. Toen ik probeerde in te loggen tijdens het betaal proces werd het mij opeens duidelijk. “Uw account is geblokkeerd wegens te weinig saldo.”
Als geschokt dat ik was probeerde ik hals overkop een nieuw account aan te maken maar de gedachtes en uitspraken van mensen om mij heen zoals “het duurt minstens 2 werkdagen voor je je account kan gebruiken” en “Het duurt minstens een werkdag voordat je geld is overgemaakt” hielpen niet mee. Na ik mijn nieuw account had aangemaakt kreeg ik nog geen 10 minuten laten een bericht dat ik mijn account kon activeren en kon gebruiken. Gelukkig dacht ik, ik ben een stap dichterbij.

Echter zat ik nog steeds met het probleem dat het geld er een werkdag over zou doen om op mijn PayPal account te komen via Ideal. Toch besloot ik het maar te proberen, wie niet waagt, wie niet wint. En ja hoor nog geen seconde later stond er genoeg op mijn PayPal account om de Oneplus One aan te kunnen schaffen, en dat met nog maar 4 uur op de teller. Ik had het gehaald!

Een heel gedoe dus wat het aanschaffen van de telefoon nou niet echt gemakkelijk maakt. Hoewel het een erg mooie telefoon is kan ik me goed indenken dat mensen dit er niet voor over hebben aangezien je gelijkwaardige telefoon gewoon gemakkelijk in de winkel kan kopen.

Forum

Oneplus heeft naast zijn normale site, welke er strak uitziet, een compleet forum waar mensen terecht kunnen met hun vragen, ervaringen of gewoon “random nonsense.” Oneplus werkt op haar forum met een systeem waarop forum gebruikers worden gerankt welke corresponderen met de versies van Android door de jaren heen. Zo ben je, als je net de forums heb bezocht, een “cupcake” en kan je doorgroeien tot een “Android L” nadat je een aantal likes hebt gekregen (welke niet gelijk staan aan het getal voor de rank). Een compleet overzicht hiervan:

0 Cupcake
160 Ice Cream Sandwich
320 Jelly Bean
640 KitKat
9999 Android L

Nadat ik redelijk actief op het forum was geweest had ik mezelf de rank Ice Cream Sandwich verdiend. Maar na het lezen dat de hoogte van je rank geen invloed heeft op een vervroegde kans op een invite bevond ik mij steeds minder op het forum. Het is dus puur wachten op de invite en de kans op een invite is even groot voor een Cupcake als dat voor een KitKat. Toch heb ik mij wel vermaakt op dit forum als je alle “beggars” wegdenkt.

Forum

Levering

Goed, de telefoon moest een halve wereldreis ondergaan wou deze eindelijk bij mij kunnen worden geleverd. Aangezien ik de bestelling had geplaatst op een zaterdag had ik me bedacht dat ze mijn bestelling pas op zijn vroegst maandag of dinsdag zouden verwerken. Ondertussen was het donderdag geworden en er waren op het forum van Oneplus al genoeg topics geopend over leveringstijden dat bepaalde mensen er toch wel wat kort op gingen reageren. Kortom het zou niet veel langer dan een week moeten duren. Via de Oneplus site krijg je een soort Track and Trace code als je pakketje klaar is voor “shipment.” Vanaf dan kan je prima volgen waar je pakketje zich bevindt en hoelang het ongeveer zal gaan duren voordat het bij jou is.

Ondertussen was het 8 September en stond mijn bestelling nog steeds op processing. Ik had de telefoon de 2e besteld en vroeg me nu toch wel af hoelang dit zou gaan duren. Na even wat rond te kijken op het forum bleken hier meer mensen mee te maken te hebben. Het zou zo zijn dat, ook al staat er processing, je pakketje al word verstuurd. Goed, nog maar even afwachten dus voor ik aan de bel trek.

Enkele dagen later, na het checken van de bestelstatus, bevond de status zich op complete. Kort daarna kreeg ik een mailtje van Oneplus met de tekst "High five! Your order has been shipped." Lekker informeel, ik hou er wel van. Ook kreeg je in het overzicht van de mail je "tracking number" te zien welke je kon nalopen bij je koerier. Echter miste ik hier wel een link naar de website van de koerier. Goed, van het overzicht van de bestelling op de DPD website kon ik geen touw aan vast knopen. Ik bedacht me maar dat het goed zou gaan en wat dagen later had er zich de status "klaar voor levering" bijgevoegd. Diezelfde dag heb ik het pakketje van DPD binnen gekregen.

Unboxing

Thuis, pakketje, uitpakken! De bestelling zat in een bruine zak waar de doos met de telefoon zich in bevond samen met de oplader. Gelukkig hadden ze de goede EU oplader meegestuurd welke zat verpakt in een stijlvolle en vergelijkbare doos als de telefoon. De doos van de telefoon zat echter nog in een kartonnen doos. Het materiaal waar de verpakking van is gemaakt ziet er heel strak uit. Het is redelijk zwaar en voelt erg goed. Niks op aan te merken dus.

Eenmaal opengemaakt ziet het er allemaal zo uit

Doos op doos

Doos in karton

Unboxing telefoon

Bovenkant

Achterkant

Eerste indruk

Na ik de telefoon had uitgepakt legde ik hem in mijn hand en een paar dingen vielen gelijk op. Allereerst was dit de grootste telefoon die ik ooit had, hij leek al gelijk lastig met 1 hand te bedienen wat in de praktijk dus ook zo blijkt te zijn. Ten tweede de achterkant. De sandstone feeling voelde op het begin heel korrelig en alsof het er elk moment vanaf zou vallen, maar na kort gebruik van de telefoon ben ik hier al aan gewend en voelt dit eigenlijk wel goed. De telefoon ligt erg lekker in de hand ook al is hij groot en laat geen vette vinger afdrukken achter op de achterkant van de telefoon. Wat mij ook gelijk opviel waren de randen rondom het scherm. Het is allemaal erg strak en mooi weggewerkt. Vanwege de aflopende achterkant leek de telefoon in eerste instantie ook erg dun. In werkelijkheid is deze net iets dikker dan de Galaxy S4.

Mijn eerste indruk van de telefoon was dus al gelijk goed.

06-09-2014

Na de telefoon een langere tijd te hebben gebruikt ben ik op wat kleine dingen gestoten. Mijn grootste ergernis is dat de headphone aansluiting af en toe wat kuren vertoond. Terwijl je naar een nummer aan het luisteren bent kan het zijn dat de linkerkant opeens uitvalt. Na wat gefriemel is dit opgelost en doet hij het weer voor onbepaalde tijd. Het kan zo zijn dat dit aan de oortjes ligt maar op mijn Samsung werkt het wel prima.

23-09-2015

Na, eindelijk, andere oortjes te hebben geprobeerd bleek dat dit dus niet aan de telefoon lag. De nieuwe oortjes deden het prima en heb ik geen storingen meer tijdens het luisteren van muziek.

Specificaties

Proccesor

Qualcomm Snapdragon 801 2,5 GHz.,Vier krait 400 kernen met 2,5GHz per core, een Adreno 300 GPU welke op 578MHz is geklokt voor premium graphics een console gaming, een hexagon QSDP6 welke voor een laag verbruik moet zorgen, Geintregeerde Gobi 4G LTE en USB 3.0 ondersteuning, Dual ISP met max. 21MP ondersteuning, en kan een maximale resolutie van 2560*2048 aan

RAM

3 Gigabyte DDR3 werkgeheugen welke draait op 1866MHz, zorgt voor een vloeiende multitasking.

Opslag

16GB of 64GB welke volgens de nieuwe EEMC 5.0 standaard zou moeten werken. Volgens eigen zeggen een flash schrijf en lees snelheid “in the blink of an eye”

Scherm

Een 5’5” Full HD JDI LCD scherm met LTPS en een pixeldichtheid van 401 PPI. Wel heb ik meerdere keren gehoord dat de helderheid niet heel hoog ligt waardoor het lezen in de zon moeilijk is. De kijkhoeken en kleurweergave zouden echter wel van goede kwaliteit zijn.

Camera

13 MP Sony Exmor IMX214 camera met een dubbele LED flits. Volgens Onplus zelf zou deze camera zelfs in donkere plaatsen scherpe foto’s kunnen maken. Ook beweren ze dat de 6 fysieke lenzen de foto’s meer precies en gedetailleerder maken. Ook kan de camera videobeelden in 4K schieten.

Melding

3G

Wifi
Wifi

Camera

Er gingen op het forum al lekker veel verhalen de rondte over de kwaliteit en mogelijkheden van de camera. De meningen waren behoorlijk verdeeld en ik kon niet wachten om dit persoonlijk uit te proberen. De lens is gemaakt door Sony en beschikt over 13 Megapixel. Volgens Oneplus zelf zou je altijd en overal scherpe en heldere foto's kunnen maken. Dit ging ik natuurlijk even uitgebreid testen.

Allereerst moet ik zeggen dat de autofocus erg goed reageert. Waar je op het scherm tikt, stelt die scherp. Dit is duidelijk te zien in de volgende aantal foto's.

Focus aan onderkant

Zijkant_blokhut

Focus aan bovenkant

Zijkant_blokhut

Overige foto's die door mijzelf zijn gemaakt en welke niet zijn bewerkt.

Vuurpot

Roze bloem

Rode Bloem

Kleuren botten

Hanging thingy

De interface van de camera app is prima. Niet teveel iconen op het scherm maar genoeg om even snel een instelling te veranderen. De autofocus werkt zoals bij elke smartphone, kwestie van op het scherm tikken en hij doet alles automatisch. Hoewelhet in de meeste gevallen goed werkt zal je soms toch een aantal keer moeten tikken voor hij echt goed scherp stelt. Iets was bij mijn Samsung ook van toepassing is.

Camera app

Ook het volledige instellingen menu is uitgebreid. Je kan de belichtingswaarde aanpassen tot de sluitertijd. Ik heb niet veel verstand van camera's en de functies hiervan maar het is erg leuk om hier mee te spelen.

Camera foto

Foto donker

Veel tegenlicht

Veel tegenlicht

Batterij

Over de accuduur kan ik nog niet heel veel vertellen. Op het forum heb ik hier eigenlijk alleen maar goede verhalen over gehoord. De 3100Mha accu houdt het sinds mijn eerste gebruik erg goed vol

Accu

Vervolgens stond het percentage op 77% na de 14 uur. De duur van de batterij is dus goed tot zeer goed te noemen. Oneplus zelf claimt dat de batterij erg snel op te laden valt en zouden er zich op de telefoon CABC en DRAM bevinden die er voor moeten zorgen dat de backlight zich automatisch aanpast aan content op het scherm. Deze technologieŽn zouden de duur van de accu over de hele dag verbeteren.

Mijn ervaring met de telefoon is tot nu toe erg goed, tuurlijk is het een behoorlijke uitdaging op zich om de telefoon te bemachtigen, maar dit maakt het misschien net dat beetje leuker. Als je de telefoon dan eenmaal hebt en er zelf mee aan de slag kan gaan nadat je er al veel over hebt gelezen en gezien geeft dat een volmaakt gevoel. De telefoon reageert goed en is erg snel, de camera is van hoge kwaliteit en de accuduur is prima. Het leek in eerste instantie te mooi om waar te zijn maar een High-end telefoon voor een Mid-range prijs is dus zeker mogelijk!

Update 25-08-2014

Na ik de telefoon een langere tijd in gebruik heb, en ik al heel snel een update kreeg naar 4.4.4 heb ik toch nog wel wat kleine dingen. Allereerst een app downloaden uit de store. Als je op installeren klikt komt de telefoon eerst met een foutmelding. Na dat je dit nogmaals probeert werkt alles wel opeens goed. Ook heb ik heel soms nog wel is een vastlopende app. Een herstart van de telefoon lost dit altijd wel op. Wat kleine dingen waarmee One plus aanzienlijk hard mee bezig is. Heb ik een maand tijd al 2 updates voor Cyanogenmod gekregen. Ik zie dit echter (nog) niet als een bezwaar aangezien de telefoon een stuk goedkoper was en het op het begin altijd nog wat tweaken is.

Bij mijn positieve punten van de telefoon blijf ik. De telefoon bevalt zo goed dat ik deze al in plaats van mijn Samsung Galaxy S4 gebruik. Een groter scherm viel mij toch erg goed in de smaak en de batterij lijkt ook net even iets langer mee te gaan.

Update 06-09-2014

Foto's bewerkt en opnieuw toegevoegd. Content toegevoegd.

09-09-2014

Benchmarks toegevoegd.

23-09-2015

Tekst bijgevoegd

Heb jij ook een OnePlus One 64GB Zwart?

Meer advertenties

Dankje voor deze goede uitgebreide review.

Ik heb nog wel een vraagje voor je, aangezien je in je update zegt dat je deze telefoon liever gebruikt dan je S4. Ik ga komende week namelijk een nieuw toestel kopen en ik kan maar niet beslissen tussen de S4 en de OnePlus (mijn budget is zoals je merkt 300-350 euro, en een vriend van me heeft een invite dus ik zou niet 1-2 maanden moeten wachten ervoor overigens). In eerste instantie lijkt mij de OnePlus beter kwa specificaties, maar de S4 spreekt mij anderzijds wel weer meer aan aangezien ik altijd Samsung toestels heb gehad en er altijd goede ervaringen mee gehad. Waar ik mee zit met de OnePlus is bijvoorbeeld de garantie. Stel je voor dat je mobiel een fabrieksfout heeft, wat dan? Dan moet je hem terugsturen naar China en voordat je hem terughebt ben je weer een maand verder? In dat opzicht zou ik dan weer liever kiezen voor een Samsung, aangezien ik een Samsung Center zowat om de hoek heb. Ik zou graag jouw mening horen tussen de S4 en de OnePlus als je tijd hebt :)

Alvast bedankt!

[Reactie gewijzigd door Alessandro92 op 30 augustus 2014 15:28]

Bedankt voor je reactie!

Ik kan me goed vinden in jouw vraag. Qua smartphones heb ik eigenlijk ook altijd alleen Samsung gehad. Ik moet je ook eerlijk bekennen dat de One plus een vrij impulsieve aankoop was.

Het grootste verschil tussen de S4 en de One plus is natuurlijk de support. Zoals je zelf al aangaf kan het behoorlijk lang gaan duren voordat je je One plus gerepareerd terug kan verwachten, dan wel niet de vraag of ze Łberhaupt een reparatie gaan uitvoeren. Ik heb meerdere verhalen gehoord over de garantie en dat is niet om over naar huis te schrijven. Bij de aankoop heb ik hier eigenlijk weinig rekening mee gehouden. Ik heb de instelling dat als je er zuinig mee omgaat je de telefoon niet hoeft terug te sturen en als de telefoon stuk gaat, jammer dan. Ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen die gedachtegang met mij deelt.

Qua specificaties is het ook een nek aan nek race. Goed de One plus heeft betere hardware op meerdere gebieden maar de software is nog niet helemaal af. En dat te bedenken dat Samsung met de touch-wiz interface werkt. Enkele keer een hapering of een app die niet wil openen. Ze zijn ermee bezig maar het zorgt wel voor irritaties hier en daar. Het beeldscherm is iets waar meerdere mensen van vertellen dat het minder presteert bij de One plus maar ik moet je zeggen dat me dit meevalt. Hij kan prima strijden met het O-led scherm van Samsung.

Toch heb ik altijd het idee gehad dat een groter scherm fijner is om mee te werken en dat ervaar ik in de praktijk dus ook. Het lezen van pagina's of een foto bekijken is allemaal een stuk fijner op een groot scherm. De S4 is natuurlijk ook geen kleine jongen maar na de One plus te hebben gebruikt voelt de S4 opeens bizar klein aan.
In principe gebruik ik nog steeds beide telefoon maar de One plus heeft als groot voordeel tegenover bijna alle smartphones dat deze geen vingerafdrukken achterlaat op de achterkant van het toestel. Iets waar ik heel slecht tegen kan. Bij de S4 was ik ook meer de telefoon aan het poetsen dan dat ik hem daadwerkelijk gebruikte:P

Wel ben ik, ook al heb ik de One plus al meerdere weken gebruikt, nog redelijk sceptisch. Het blijft een onbekender merk dan Samsung en voor het gevoel ga je toch liever voor iets wat bekend is. Ik ben ook erg benieuwd of de One plus het net zo lang wil volhouden als me oude vertrouwde Galaxy S2. (welke overigens nog steeds werkt)

Goed, om na dit verhaal even een concreet antwoord proberen te geven op je vraag. Ga voor de S4 als je betrouwbaarheid wilt en software die in principe altijd soepel loopt, ga voor de One plus als je iets nieuws wilt en je een groot scherm handig vindt voor dagelijks gebruik. De Cyanogenmod is ook wel een stuk fijner aangezien je meerdere dingen kan aanpassen om de telefoon echt jouw unieke telefoon te maken.
Echt superbedankt voor je antwoord en de tijd die je erin hebt gestoken, dit stukje text is precies waar ik naar op zoek was! Ik ga uiteindelijk denk ik maar voor de S4, aangezien mijn oude toestel (ook een Samsung) 2x een fabrieksfout had in anderhalf jaar en beide keren was ik het toestel maar een paar dagen kwijt, en aan de andere kant ik de support van OnePlus, zoals jij ook al min of meert zegt, niet helemaal vertrouw. Dus ik ga maar voor de zekerheid weer voor Samsung.

Nogmaals superbedankt voor je tijd!
Graag gedaan natuurlijk. Goed om te lezen dat mijn antwoord je verder heeft kunnen helpen.

Wat raar trouwens tot 2 keer toe een fabrieksfout heb gehad. Maandag ochtend modellen ? :9
Haha, nou het ging om een Galaxy S Plus (het toestel dat ik op t moment nog steeds gebruik trouwens :o ), en ik had m meteen teruggestuurd voor de ene fout een dag na aanschaf ofzo. Maar ik had toen ik m kocht ook een iPod en ik had geen zin om met al mn muziek over te stappen naar mn mobiel. Mijn mobiel staat ook altijd op stil dus het geluid had ik eigenlijk nooit gehoord. Tot een jaar later toen ik eindelijk mn muziek overzetten en ik merkte dat de 'linkerkant' van de muziek t niet deed. Zowel niet in de oordoppen, als de speakers, als met aux kabel bv in de auto. Dus t was eigenlijk mijn fout dat ik niet beide fabrieksfouten meteen doorhad en ze in 1x had laten repareren, maar een jaar na elkaar. Maar alsnog denk ik wel dat het om een maandagochtend model ging haha.
Haha. Klinkt alsof het tijd is voor een degelijk model! Dat gaat met de S4 wel lukken. Ik heb overwogen om daar ook een review over te maken aangezien het ook een top telefoon is. Beetje aan de late kant maar je zal er ongetwijfeld veel plezier mee beleven.
Waarom niet gaan voor een LG G2 die kost ook rond de 330 euro en heb je een veel betere telefoon die de concurrentie aan kan gaan met de S5. De OnePlusOne is zeker een andere interessante optie!
Leuke review.
Heb er zelfs van genoten om hem door te lezen!
Bedankt voor je positieve bericht!
Leuk om te horen dat je er van heb genoten.

Geeft weer extra motivatie om reviews te blijven schrijven :9
Leuke en goede review! Ik vind de LayOut ook heel mooi!
Dankjewel voor je positieve bericht!:)
bedankt voor deze uit gebreide review.

Ben zelf ook geintreseerd in deze telfoon, en deze revieuw heeft mij wel overtuigd.
heb jij toevalig nog een invite liggen? Ik heb er nog geen weten te bemachtigen.

MVG
devlo128
Hey Devlo,

Bedankt voor je reactie. Helaas heb ik (nog) geen invites over dus kan je niet verder helpen. Wellicht dat ik er wel een kan delen met je als ik ze binnen krijg. Hoop ze binnenkort te krijgen.
Is de software van de 1+1 ook in nl? Fm radio zit er niet op toch?
Het grappige is dat als de telefoon voor het eerst boot alles chinees is, maar dan gaat hij al snel over naar een volledig Nederlandse ondersteuning. En nee hij heeft geen FM radio helaas.
Als hij binnenkort voor iedereen beschikbaar komt dan koop ik waarschijnlijk deze. Maar dan moeten de grote fabrikanten zoals lg samsung htc sony toch wel de prijs moeten verlagen anders zijn ze zogoed als klaar dan hebben ze misschien nog de fan boys en voor de rest bijna niemand meer die die toestellen wil of zie ik dit verkeerd?

EDIT: typo's

[Reactie gewijzigd door djdaan op 31 augustus 2014 11:19]

Ik denk niet dat een in vergelijking met Samsung etc. Klein bedrijf er zo maar voor kan zorgen dat de grote jongens hun prijzen moeten laten zakken. Hier zullen ze vast meerdere scenario's voor hebben om zulke dingen te voorkomen. Ik hoop overigens maar dat de telefoon (ooit) vrij komt zonder licenties. Ik heb meerdere kenissen en vrienden die de telefoon willen hebben maar deze niet kunnen bemachtigen.
ik krijg morgen mijn oneplus one, ik ga ook een review schrijven als ik er tijd voor heb :Y)
Het grappige is dat als de telefoon voor het eerst boot alles chinees is
ho eens, moet je dan eerst op een paar willekeurige chinese tekens drukken voordat alles nederlands is, of is het beginscherm chinees en dan kan je direct taal kiezen?

[Reactie gewijzigd door silverchaoz op 2 september 2014 13:16]

Nee je hebt geen Chinese kennis nodig. Vanaf het begin is het al Nederlands maar zal je tijdens het eerste boot processen een paar Chinese tekens zien.
ah, ik heb nu een htc one x, krijg morgen mn oneplus one, kan ik mijn vodafone SIM kaart in de oneplus one stoppen? of moet ik daarvoor een Nanosim hebben ;)
Een nano sim is niet nodig. Een micro sim past prima :*)
dankje schon :*) , ik heb je een +3 gegeven, en nu heb je een 3 voor je review _/-\o_

[Reactie gewijzigd door silverchaoz op 2 september 2014 14:03]

Kijk is aan! haha thanks voor je positieve bericht:)
waarom zou je een +1 geven voor dit review wat zwaar uitgebreid is? :*)
tja,, misschien valt het bij mensen niet in de smaak vanwege de schrijfstijl. Ik ben in ieder geval blij dat het door velen wordt gewaardeerd. Niet voor niks geweest :P
als je slim bent gooi je nog wat benchmarktests erin :)
Leuke review! Is het een suggestie om de vele foto samples om te zetten naar thumbnails? Dat zou alles iets overzichtelijker maken.
Dankjewel voor je bericht. Het is op zich een goed idee maar ik wou de foto's er zo goed mogelijk uit laten komen. Ik weet niet of thumbnails een vertekend beeld geven?
Helaas geldt niet niet exclusief voor de OPO, maar ook voor andere telefoons, ook toestellen welke niet aan de software is geprutst, het schijnt hem in de Google Play services te zitten. Die cache leeg halen wil het tijdelijk verhelpen.

Voor je afbeeldingen zou ik www.imgur.com willen aanraden. Je kan hier zonder problemen linked thumbnails aanmaken.

Ik heb de telefoon zelf ook, met name de accuduur (op FW 33R) vind ik bijzonder goed, in het meest positieve geval haal ik zonder problemen de 7 - 8 uur scherm tijd. Verder is hij erg stabiel en lekker snel. +:)+
Ik was me daar niet van bewust. Zeker aangezien het feit dat het op mijn Samsung allemaal vlekkeloos werkt. Op zich geen groot probleem, gewoon een kwestie van twee keer klikken.

Overigens zal ik die afbeeldingen eerdaags even aanpassen. Ik had geen idee dat mijn review zo veel zou gaan worden bekeken dat Photobucket hierover een melding zou geven. Thumbnails ervan maken is een goed idee. Bedankt voor de tip!

Over de batterij ben ik ook wel te spreken. Een dag werken op de telefoon is geen enkel probleem. Heerlijk dat je daar geen rekening meer hoeft te houden.
Mooie review, Alleen de foto's werken niet meer.
Heb je al accessoires in gebruik op de 1+1?
Dankjewel voor je bericht. Helaas werken ze niet meer, maar zoals hierboven wordt aangegeven zal ik er eerdaags even thumbnails van maken. Hopelijk lost dat het probleem op.

Voor de rest heb ik eigenlijk alleen nog maar mijn Sennheiser oortjes gebruikt. Ik kan je hierover vertellen dat er af en toe een oortje uitvalt en na wat gefriemel deze het weer doet. Ik weet niet of het aan de telefoon ligt of aan de oortjes maar ik zal dit meenemen in mijn volgende update. Dan zal ik het even testen met wat andere accessoires.
Goede review! Ik heb 'm al een tijdje. Kom van een iPhone af, maar wil nooit meer terug. Dat ligt absoluut niet aan de iPhone. Nog steeds een groot fan, als ik dat zo mag zeggen. De OnePlus One is voor mij de betere telefoon. Mede door de accuduur, schermgrootte en snelheid.

Opvallend is de erg betrouwbare accuduur. Gemiddeld schat ik dat de telefoon het 3,5 dagen uithoudt met mijn gebruik voordat deze voorzichtig de lader mag gaan opzoeken. Mijn activiteiten beperken zich tot e-mailen, whatsappen, telefoneren, surfen, muziek luisteren en zo nu en dan een kort filmpje bekijken. Ik gebruik 'm ook in combinatie met mijn ChromeCast.

Nog geen last gehad van de problemen die jij noemt. Ik heb wel veel geworsteld met de micro? usb-oplader. Stekker ging scheef en stroef. Na meer gebruik is dat soepeler gegaan en nu gaat het dan ook prima. Ook de gestures die je kunt gebruiken om vanuit het lockscreen de camera-app te openen, te ontgrendelen of zelfs de politie bellen hebben me wel wat problemen opgeleverd. Staan nu uit en geen boze politie meer sindsdien. ;-)

Camera-app krijg ik ook niet echt onder de knie. Veelal wazige foto's en scherpstellen duurt vaak te lang. Zodra je een keer over het scherm veegt staat 'ie plots in een andere stand. Nee, niet handig vind ik. De panaromafunctie werkt daarentegen erg goed en makkelijk. De kwaliteit van de video's is zeer goed. Ook foto's genomen bij weinig licht zien er zeer acceptabel uit.

Het glas van het scherm is helaas niet zo sterk als ik had verwacht. Al snel kreeg ik een paar nare krasjes op het scherm. Ik denk van een knoopje aan mijn spijkerbroek. Hierdoor heb ik maar een screenprotector geplaatst. Dit doet helaas af aan het uiterlijk en het aanraakgevoelige scherm is nu minder prettig in gebruik. En oja, er zit nu ook een grote sticker op het beeld omdat ik die niet meer van de screenprotector af krijg. Hahaha.

Ik heb een abonnement van T-Mobile en daardoor wel de beschikking over 4G. Voor mij is het gebrek aan volledige ondersteuning van de Nederlandse 4G-bandbreedtes dus geen probleem. Ik kan me voorstellen dat wanneer je niet beschikt over 4G op dit apparaat, het een puntje van ergernis gaat worden.

Multitasken gaat geweldig fijn. Mede door de snelheid en het grote scherm. Het is in 'look' en 'feel' overduidelijk een high-end telefoontoestel. Ik zou nu nog een heel verhaal kunnen schrijven over wat er allemaal wel zo geweldig is aan deze telefoon, maar daar heb ik geen zin in. Eigenlijk verdient deze telefoon dat wel, want ik wil voorlopig geen andere meer.

[Reactie gewijzigd door Ronald_ op 5 september 2014 20:49]

Bedankt voor je positieve bericht. Leuk om te lezen dat de telefoon je ook bevalt. Ik moet je zeggen dat ik nog geen problemen heb ondervonden met de USB lader. Hij gaat niet echt stroef bij mij naar zit wel een stuk steviger dan bij mij Samsung.

Wel interessant dat jij de camera app zo ervaard. Niet een update die nog moet worden gedaan? Die van mijn werkt super voor zover ik weet.

Qua het scherm heb ik ook wat kleine krasjes maar dit zie je bijna niet. Het ia volgens mij ook gorilla glass 2 ipv. 3 ik weet niet in hoeverre dit er mee te maken heeft.