Lenovo IdeaPad Y50-70-01132 Review

duk3n 10 augustus 2014, laatste update op 10 augustus 2014, 1.432 views

Lenovo IdeaPad Y50-70-01132

Deze laptop ongeveer een week gehad voordat ik hem heb terug gestuurd. Het scherm is dermate slecht dat ik hem retour heb gedaan. Niet alleen in de buurt van een raam met de zon, maar ook met kantoor licht is het scherm slecht leesbaar.

Pluspunten

• Maxwell Nvidia GPU
  • Grote SSD van 512GB (mijn versie)
  • Relatief licht
  • Kleine behuizing

Minpunten

• Het scherm
  • Geen upgrade mogelijkheden
  • Toetsenbord, weinig travel
  • Behuizing snel vlekkerig
  • Geen DVD/BD
  • Weinig USB aansluitingen

Helaas biedt de laptop door maar 1 HDD geen uitbereidingsmogelijkheden.
Geluidproductie onder belasting is acceptabel, het is wel aardig hoorbaar, maar met deze hardware kan je dat ook verwachten.
Maar 3 keer USB, waardoor je al snel 1 te kort komt, doordat je mogelijk een externe dvd aansluit.

Op zich een erg goede laptop qua cpu/gpu/ssd, maar het scherm maakt dat het van mij toch als eindoordeel slecht krijgt

*edit* typo en toevoeging

Heb jij ook een Lenovo IdeaPad Y50-70-01132?

Met het 1920x1080 Tn scherm had je dat wel kunnen verwachten dat het niet heel lekker zou kijken.

En wat bedoel je met ''Toetsenbord, weinig travel''
De toetsen gaan niet erg ver naar beneden voordat je een aanslag maakt, het gebeurde mij vaak, dat ik per ongelijk met een vinger over een toets ging en een aanslag maakte.

Er zijn genoeg andere laptops met een 1920x1080 Tn scherm die wel prima kijken, zoals bijvoorbeeld de pricewatch: MSI Gaming Series GE60 2PC-261XNL Apache

In my humble opinion heeft Lenovo op het verkeerde onderdeel bezuinigd.
Op zich heb ik er moeite mee dat je "erg goed" en "slecht" in een en dezelfde zin gebruikt... ;)
Ik heb ook naar dit model gekeken, maar als het beeldscherm niet tip top is, zou dit ook voor mij een afhaker zijn. Ik heb momenteel een Dell XPS L502X met een FHD scherm en dat scherm is werkelijk waar superieur in kleur, kijkhoek, scherpte enz. Wel glanzend, maar wel echt goed (en dat wil ik weer, zeker als je een goed scherm gewend bent is terug gaan naar een slechter scherm rampzalig).

Ik zit nu ook naar de MSI Gaming laptops te kijken en dat ziet er op zich ook wel goed uit. Ook prijstechnisch vergelijkbaar met Lenovo. Alleen de grafische kaarten zoals de Geforce 860M zijn helaas alleen verkrijgbaar in de duurste modellen. Lenovo laat zien dat het in de sub-1000,00 Euro modellen geleverd kan worden, MSI blijkbaar niet :-(
Je zegt in je review dat de prestaties wel goed zitten, maar vervolgens staat er in de sub-beoordeling 2 sterren bij prestaties.
Je hebt gelijk, dit had voldoende moeten zijn. Komt misschien omdat ik in het algemeen teleurgesteld was in de laptop dat ik slecht heb ingevuld/