Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 8.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Roccat Kone XTD Review

Chiyeko 7 augustus 2014, 186 views

Roccat Kone XTD

Een heerlijk muis voor de grotere hand met een claw grip en met een feuture set waar weinig aan optemerken is.

Pluspunten

• Verlighting kan in alle kleuren van de regenboog
  • Sensor werkt snel en accuraat
  • Toestsen plaatsing is perfect.

Minpunten

• Scroll wheel is een zwak punt
  • Finger steun punt aan de rechter zijde was fijn geweest
  • Geen white verlichting

Nu al een ruim jaar gebruiker van de Roccat Kone XTD muis en ben er zeer tevreden mee. De XTD is mijn standaard muis geworden naadat het scroll wiel van mijn G5 ermee ophield na vele jaren gebruik. De ironie is echter dat dat nu net het zwakke punt is van de Kone XTD, 2 maanden terug viel mijn telefoon op de muis en brak het scroll wiel af. Heb de muis gelukkig kunnen repareren, maar hem van binnen kunnen zien stelde mij toch wat teruul met de bouw kwaliteit van deze muis gezien mijn G5 toch echt wat meer abuse heeft gehad.

Nog 2 nadelen is het ontbreken van stuen voor de fingers aan de rest kant, dus die draggen over je mouse pad en het missen van white verlichting.

Voor het goede nieuws:

De muis wekrt als een trein, heb er nooit problemen mee en voor iemand met lange fingers is dit een ideaale muis voor een claw grip (geen muis groot genoeg voor palm).

De software doet zijn werk en de tracker van al je clicks en scrols is wel grappig, zo veteld hij onder andre dat ik al zo'n 37 kilometer heb afgelchd met de muis :) Verder is het instellen van profiles simpel en werken ze goed.

Instelbaar gewicht is een must have voor mij en het werkt naar behoren, ik hou van een zware muis en vind het in deze prijs klasse dan ook een feature die niet mag ontbreken.

De sensor doet zijn werk uitstekent hoog of lage DPI.

Overal is het een solidie muis, al denk ik niet dat ik echt tevreden ben, maar muisen blijven een vrij persoonlijk iets, de muis kan voor de een fantasties in de hand liggen en voor de ander totaal niet. Probeer je muis dus uit voordat je hem koopt.

Heb jij ook een Roccat Kone XTD?