TP-Link TL-WN881ND Review

AmbroosV 4 augustus 2014, 575 views

TP-Link TL-WN881ND

Op 2.4Ghz/20Mhz haal ik door een muur en een plafond rond de 30Mbps, met uitschieters tot 50Mbps. Op dezelfde locatie haalt een Intel Centrino Advanced-N 6200 vlot 70Mbps. Instabiel op 40Mhz-brede netwerken. Degelijk om te surfen, maar voor intensief gebruik raad ik aan een beter exemplaar te kopen.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Snelheid is aanvaardbaar
  • Geen drivers nodig in Windows 8.1

Minpunten

• Heel instabiel/traag met een 40Mhz/300Mbps-netwerk
  • (Geen 5Ghz)

Redelijke prestaties op 2.4Ghz / 20Mhz-netwerk. Door een muur en een plafond uit haal ik maximaal 50Mbps down, meestal eerder rond 30Mbps. Mijn laptop met een topkaart van Intel haalt op dezelfde locatie ongeveer 70Mbps.

In de omgeving geen buren met WiFi, dus stond mijn netwerk eerst op 40Mhz. Dit gaf een aardige snelheidsboost op m'n laptop. Deze kaart heeft daar echter veel moeite mee. Bij momenten kwam ik maar aan 2Mbps, en de verbinding viel regelmatig weg. Terug naar 20Mhz schakelen heeft dat opgelost.

Korte samenvatting? Betaal iets meer en koop wat beters.

Deze TP-Link is een Qualcomm Atheros AR9287.

Heb jij ook een TP-Link TL-WN881ND?