Crucial MX100 256GB Review

brid 2 augustus 2014, laatste update op 5 augustus 2014, 1.459 views

Crucial MX100 256GB

Prima SSD op het eerste gezicht, performance is prima en dat voor €90,- Getest op main pc, zie inv. Laptop/Desktop kit is eventueel los verkrijgbaar. Disk gisteren gecloned en ingebouwd voor me vader, zoals verwacht van slome rattelbak naar een snel en responsive systeem. 2 uur clonen zeker waard

Pluspunten

• Acronis True Image HD meegeleverd
  • 4k perfomance ten opzichte van samsung 830 sersie bij gelijke grote is hoger
  • Powerloss protection

Minpunten

• Zitten geen schroeven bij
  • Seq write blijft wat achter
  • Software is windows only en niet bootable
  • Niet leverbaar als complete upgrade/desktop kit

Heb jij ook een Crucial MX100 256GB?

De minpunten:
- Software moet eerst gedownload worden
- geen mogelijkheid meegeleverd om disk op usb aan te sluiten.

vindt ik een beetje raar. Wat is het nou voor moeite om iets te downloaden? Beter dan dat ze er weer een cdtje bij doen. En een SSD rechstreeks op usb aansluiten? Ik wist niet dat het bestond, maar voor een normale SSD lijkt het me niet een minpunt dat dat niet kan.
Bij de samsung 830 serie werd zeg maar een HD usb case zonder case(bij gebrek aan een betere omschijving) meegeleverd en bij de kingston v100 desktop migration kit zelfs een volledige case. Nu is het denk bij 'budget' ssds wel een trend dat deze niet worden meegeleverd, bij een kingston v300 zit zelfs helemaal niks.

Nu heb ik hier genoeg spullen liggen, maar stel dat je als niet tweaker een laptop wil gaan voorzien van ssd is dit wel een punt.

Wat de software betreft, ik heb liever een bootable cd die os onafhankelijk is dan een download die alleen voor windows werkt. Bootable usb zou helemaal een dikke plus zijn.

Zal dit minpunt ff anders formuleren

[Reactie gewijzigd door brid op 2 augustus 2014 15:11]

De Samsung 830 werd meestal als Basic Kit verkocht, waarbij alleen een Quick Install Guide werd geleverd. Alleen bij de Notebook Upgrade kit werd een USB-SATA-kabel bijgeleverd en een verouderde versie van Norton Ghost. Bij de Desktop Upgrade kit zaten een (matig) bracket en Ghost. Dus er worden hier onterechte eisen gesteld aan een basislevering, die andere merken standaard ook niet leveren.
En even de software downloaden is de moeite niet voor een Tweaker; een beetje Tweaker gebruikt de bijgeleverde software zelfs niet en gaat meteen naar de site voor de laatste versie.
De MX100 is een goede, snelle (maar zeker niet de snelste), betrouwbare SSD voor een lage prijs.
Hmmm had inderdaad van samsung de desktop kit besteld, helemaal niet bij stil gestaan.

Formulering aangepast.

De ghost software was idd een drama versie, clonen HD niet booten, toen de acronis versie van de v100 er maar bij gepakt

[Reactie gewijzigd door brid op 2 augustus 2014 15:31]

0Anoniem: 378251
4 augustus 2014 15:08
256 voor die prijs, wie had dat een tijd terug nog durven dromen.
Op papier zijn er wel verschillen met andere merken,maar in het dagelijkse gebruik merk je er weinig van.
Als ie het maar lang zijn liedje blijft doen.