Specificaties 55" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 55LB650V Zilver Review

FullThrottle 30 juli 2014, laatste update op 12 november 2014, 880 views

LG 55LB650V Zilver

Niet de perfecte TV, maar voor de prijs absoluut een aanrader met bijzonder veel features, een veel mooier design dan de foto's suggereren en een mooie weergave waarbij de donkerdere hoeken voor de echte puristen een nadeel kan zijn.

Pluspunten

• Web Os zeer gebruiksvriendelijk
  • Picture Wizard 3 geeft goede mogenlijkheden om het beeld te kalibreren zonder speciale apparatuur.
  • Mooie kleurweergave (na kalibratie met PW3)
  • Mooi design met een echt metalen rand en niet zo'n metal look plastic rand. Ziet er IRL veel beter uit dan op de foto's
  • Overtuigende 3D weergave met zeer weinig crosstalk
  • Dual Play Gaming ( Beide spelers het volledige scherm in een spilt-screen game) werkt goed met wat beperkingen
  • Features
  • Goede geluidskwaliteit voor een zo'n dun scherm
  • Zeer goede prijsstelling voor zoveel features.
  • Miracast met mijn LG G2 werkt uitstekend.
  • Passieve 3D ervaar ik als prettig en het resolutieverschil met Active zie ik niet.

Minpunten

• In de uiterste hoeken is het beeld wat donkerder. Dit euvel is inherent aan de direct-lit led-backlight. Echter alleen waarneembaar bij egale vlakken en in het dagelijks gebruik niet storend.
  • Zwart is minder zwart dan mijn Samsung LE40B554. Daar staat wel een veel mooiere kleurweergave tegenover.
  • Setup Menu zou soms wat sneller kunnen reageren.
  • Opstart tijd aan de lange kant.
  • Matige afstandbediening waarbij vooral de knoppen rond de pijltjestoetsen heel makkelijk ingedrukt worden vooral wanneer je pijltje omhoog klikt.
  • Handleiding,.... welke handleiding,....???
  • Sommige instellingen m.b.t. de beeldkwaliteit zitten erg verborgen in de menustructuur.
  • Dual Play werkt goed maar je ziet wel de achteruitgang in resolutie en ook crosstalk is aanwezig. Ik stoor me er niet aan en vind de voordelen opwegen tegen de nadelen.
  • Dual Play brillen niet meegeleverd.
  • Erg reflecterend scherm

Heb jij ook een LG 55LB650V Zilver?