Specificaties 5" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Newman K1s Zwart Review

Downstar2 30 juli 2014, laatste update op 30 juli 2014, 763 views

Newman K1s Zwart

Een prima smartphone voor een hele goede prijs, de camera valt t.o.v de jiayu g4s camera wat tegen maar is niet per defefinitie slecht. 105 euro voor een octocore + 2GB ram en 2500 mah batterij zijn prijzen die je voorlopig niet in NL gaat vinden!

Pluspunten

• Zeer laag prijs
  • Ocotocore
  • 2 GB RAM
  • 2500 mah

Minpunten

• Camera valt tegen

Wederom een review van mij, de tweede chinese smartphone deze maand.
Hier kun je een eerder gemaakte review vinden van de Jiayu G4s

De review is opgebouwd uit een tekst review (die je nu dus aan het lezen bent :P) en een video review waarin ik meer in details treedt.

Deze telefoon heb ik aangeschaft als eerste smartphone voor mijn vader,
de vereisten waren alsvolgt:

< 5.0
HD of FHD.
2500 mah of meer

Ik gebruik zelf nog met veel plezier de Jiayu G4s, maar er is momenteel wat moeilijk aan te komen, en ik was benieuwd naar andere chinese merken. Om te zien of zei net zoals de Jiayu een kwalitatief goede telefoon op de markt konden brengen. Zodoende ben ik gestuit op de Newman K1s
bij pandawill voor een ongelovelijke prijs van 150$.

In deze review staat bovenstaande telefoon dus centraal
Veel plezier met kijken/lezen :P!

Ik heb hem weg bij www.pandawill.com aangezien de Newman K1s daar de goedkoopste optie was, en momenteel kost hij zelfs nog maar 143$(+-105) ^O^.
Een in mijn ogen geweldige prijs voor een telefoon met onderstaande specificaties, maar specificaties zeggen helaas niet altijd alles, hoe voldoen deze specificaties in de praktijk?
Dat gaan we dus zien in onderstaande review :) !

Hierboven vind je de specificaties.
Eruit springende specificaties zijn met name:
• Octocore (8 kernen) CPU op 1,7 GHZ
• 2 GB RAM
• 5.0" Inch IPS OGS HD(720x1280)
• 2500 MAH

Hieronder volgen wat foto's waarin het design van de Newman K1s wordt getoond.

Hieronder staan fotos welke rechtstreeks zonder enige bewerking uit de Newman K1s zijn gekomen.
Deze fotos zijn geschoten in 13mp, echter zijn ze geresized om niet te grote foto's in dit forum te posten. De instellingen zijn bij allen op standaard blijven staan. Hiermee zijn de fotos naar mijn mening te weinig scherp. Het is aan te raden om de scherpte instelling op hoog te zetten, om zodoende een kwaliteit enigszins vergelijkbaar te krijgen met de Jiayu G4s. De kleuren van de foto’s over het algemeen komen wat blauwachtig over. De foto’s uit de Jiayu G4s zijn in naar mijn mening van betere kwaliteit.

Hieronder volgen foto’s welke gebruikt kunnen worden ter vergelijking met de camera van de Jiayu G4s.
Eerst volgt een foto met de standaard instellingen van newman K1s, daarna een foto vanuit de K1s met instelling scherpte hoog, en daarna een foto met standaard instellingen vanuit de Jiayu G4s.

De Newman K1s kost je ongeveer 105 euro, daarvoor krijg je een Octocore, 2 GB Ram, een 5 inch HD scherm en een batterij van 2500 mah. In Nederland krijg je dat echt niet voor elkaar!

Vergeleken met de Jiayu G4s, zijn er wat puntjes die net iets minder zijn.
Bijvoorbeeld het scherm, de camera en minder accu capaciteit. De voorkeur lijkt dus sneller naar de Jiayu G4s te gaan.

Toch moet je objectief zijn en concluderen dat de Newman K1s dan ook wel 30-40 euro goedkoper is dan de Jiayu G4s. Door dat prijsverschil mogen bovenstaande ‘minpunten’ dus worden geschrapt.

De telefoon is dus zeker een leuk alternatief voor de mensen die graag een Jiayu G4s wouden, maar die bijvoorbeeld maar een budget van +-100 euro hadden. Ook voor mensen welke het zat zijn te wachten voor de Jiayu G4s restock kunnen eens gaan kijken naar deze telefoon.

Het beste is om de video even in youtube zelf te kijken!
Mochten jullie de video en deze review boeiend/leuk/interessant of wat dan ook :P
hebben gevonden. Een like op de video en abonneren op mijn kanaal wordt zeer op prijs gesteld ^O^

Heb jij ook een Newman K1s Zwart?

Nette foto's maar erg weinig tekst :)
Daarom staat er ook een uitgebreide video review onder.
Als ik alles in textuele vorm hier neer zet, wordt de video minder bekeken :P..
Tweakers doet het juist andersom: uitgebreide tekstuele review en een globalere video review. Daarnaast is niet iedereen (inclusief mijzelf) fan van videoreviews :+
*just my 2 cents*
hahah ja ik begrijp je punt.
Echter zijn bepaalde dingen lastiger uit te leggen, dan even in een video te laten zien.

Toch bedankt voor he bekijken van mijn review :) !
En jij bedankt voor het maken van de review :*)
Houd je in de gaten of hij laar van ghost touches krijgt?
Ik heb 1 keer mee gemaakt, dat de telefoon begon te flippen en ghosttouches kreeg overal op het scherm.

Batterij er toen een keer uit gehaald en daarna eigenlijk ook nooit meer gezien.
Is het een bekend fenomeen bij de newmans dan of?
zie nu links en rechts meldingen erover verschijnen bij de k1s (ben het erg in de gaten aan het houden of er rom-variaties uitkomen) . Die van mij is nog niet binnen. pandawill heeft hem opeens uitverkocht..(kwaliteitsproblemen?).

[Reactie gewijzigd door leuk_he op 21 augustus 2014 16:39]

Zover ik weet gaat de K1s gewoon erg hard,
Niet gek met zon prijs voor deze specificaties..

Mijn vader gebruikt hem nu nogsteeds met veel plezier, al is hij natuurlijk (nog) geen hardcore smartphone gebruiker :P
Ik heb inderdaad nu veel reacties en filmpjes gezien met het ghosttouches probleem,
ik heb het zelf dus wat ik al zei 1 keer mee gemaakt, verder geen structureel probleem ofzo..
Ik las wel dat als je iets met gpu rendering ofzo uitzette dat het dan beter werd ofzo..

Wat ik nu lees, geen idee of het waar is dat het een hardware probleem schijn te zijn..
Doordat de telefoon te heet wordt, worden die ghost touches veroorzaakt!?
In een nieuwe firmware willen ze daarom de clocksnelheid van cpu/gpu lager klokken om hem niet te heet te laten worden xD?

mag hopen dat het niet waar is..
Ik heb hem binnen, en de ghost touches 1x gezien. lijkt dus mee te vallen tot zover.
Ok, ik heb hem nu een paar dagen, maar de gost touches zijn er wel degelijk, en zijn heel vervelend. Zo vervelend dat ik hem niet bombardeer tot dagelijkse telefoon, en overweeg hem terug te sturen voor reparatie.

Het vervelende is dat het probleem load-gerelateerd is. Als ik los een touch screen test programma draai is er niks aan de hand. Draai ik een browser (chrome/firefox), dan binnen na een minuut of 5 tot 10 de ghost touches op te treden. ga ik daarna terug naar de multitouch tester(een download uit play), dan is er niks aan de hand.

Ik ben bang dat een reparatie dienst (in china) niet de 5 minuten geduld heeft, de touch screen vervangt door een identiek model, en dat ik dan (2 maanden verder ofzo) het zelfde probleem terug krijg.
Ik heb deze telefoon ontvangen van Antelife op 20 september. Ik heb geen last van de ghost touches, misschien dat er inmiddels een update is?

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik heel tevreden ben met deze telefoon. Ik had hiervoor een Newman N1, maar deze telefoon is niet alleen aanzienlijk sneller, maar het scherm is ook van een erg hoog niveau. De N1 valt letterlijk en figuurlijk in het niet bij deze telefoon.

Ik heb iets meer betaald (115 euro), maar dat is deze telefoon dubbel en dwars waard!
Mijn vader gebruikt hem ook nog met veel plezier :)
ook hij heeft geen ghosttouches gezien (meer) na die ene keer.

Het scherm is inderdaad wel goed, maar kan zeker beter(zie bijv. G4s).
En ook dat kan nog wel wat beter her en der :P

achja uit eindelijk is het persoonlijke voorkeur,
sommige vinden het scherm van bijv. de galaxy serie geweldig,
Ik ben zelf niet zo van die overdreven saturated aangedreven schermen zoals op bijv de S5.

voor die prijs krijg je inderdaad een leuke telefoon terug :D
Ik heb ook een Newman K1S via Antelife. Toestel biedt veel waar voor z'n geld. Het ghost touch probleem had ik ook, maar heb ik op kunnen lossen door een fix: http://www.gadget-rumours...antom-touches-problem-fix

Wel is het RAM geheugen zo vol met apps en lijkt het of er maar 1GB RAM voor apps beschikbaar is... Anutu geeft aan 2 GB, maar de instellingen/opslag van Android slechts 1GB. Vreemd.
Beste forumgebruikers,

Ik overweeg om ook Newman KS1 aan te schaffen. Nog even een vraagje, is het interne geheugen groot genoeg voor Whatsapp, Facebook en nog een paar apps van mijn school?

Op dit moment is de Newman KS1 uitverkocht op Antelife en PandaWil. Zijn er nog andere betrouwbare webshops?

Met vriendelijke groet,
Robert
Ligt eraan welke apps dit zullen zijn, maar ga er maar vanuit dat je ruimte zat hebt!

Daarnaast kunnen veel apps tevens worden overgeplaast naar een SD kaartje.
Dan houdt je intern dus ook ruimte over ;)
@Downstar2: jouw ervaring met zat ruimte voor apps deel ik helaas niet, met Facebook Google Chrome en een paar andere Google apps krijg ik al gauw de medling dat het geheugen vol is. Kun je een screenshot van je "opslag" uit de instellingen Android plaatsen, dan kan ik die vergelijken met die van mij.
Dag Leo.

Hoe zit het met je cache geheugen? is die niet gewoon vol gelopen?
Ik kan me niet voorstellen dat je geheugen vol is van enkele google apps en facebook/chrome.

Ik heb aardig wat apps erop naast facebook/chrome en de enkele andere apps
en ik heb nog +-350 MB over voor apps.

[IMG]http://i.imgur.com/MWxiVSxl.jpg[/IMG]
[IMG]http://i.imgur.com/w14pMswl.jpg[/IMG]

Daarnaast kun je, mocht je tekort komen, altijd een SD-kaartje invoegen.
En dan de een groot deel van de apps naar het SD kaartje verplaatsen.

Maar kijk nogmaals eens naar je cache geheugen, of heb je andere media intern staan die de opslag doen vollopen?

Mvg

Down
Klopt inderdaad met een goede app kun je veel apps van de telefoon naar de SD-card verplaatsen, voor mij zou 16gb meer dan voldoende zijn, ik heb nu een Huawei 300y met 4gb intern daar blijft maar hooguit 1gb over voor apps.
Dat de camera niet zo geweldig is, vindt ik totaal niet belangrijk een smartphone is gewoonweg niet uitgerust om een mooie foto te maken, ik zie vaak mensen foto's maken met een smartphone van laten we zeggen de kinderen of een mooi gebouw.
Als ik een mooie foto wil maken gebruik ik mijn spiegelreflex, een smartphone-camera welke dan ook kan hierbij op geen enkele in de schaduw staan.
Weet iemand nog andere adressen waar de telefoon verkrijgbaar is? Bij zowel Pandawill als Antelife is de telefoon uitverkocht...