Jiayu G4 Wit, Zwart Review

Downstar2 4 juli 2014, laatste update op 4 juli 2014, 2.474 views

Jiayu G4 Wit, Zwart

Zie review hieronder

Pluspunten

• 3000 mah accu
  • HD IPS scherm
  • Gorilla Glass 2
  • Octocore
  • 2 GB ram

Minpunten

• Frontcam kon beter

Zoals beloofd de review van de Jiayu G4s.
De inmiddels zeer geliefde en populaire telefoon op zowel FOK als Tweakers.net.

De telefoon is met name zo populair geworden door de prijs/kwaliteit-verhouding.
Middels deze review hoop ik jullie een inzicht te kunnen geven in de kwaliteiten en postieve/negatieve punten van de Jiayu G4s.

De review is opgebouwd uit een tekst review (die je nu dus aan het lezen bent :P) en een video review waarin ik meer in details treedt.

Veel plezier met kijken lezen :P!

Waar is die Jiayu G4s nou te koop dan?

Nouuuuu, daar komt hier het antwoord :P :

Ik heb mijne weg bij www.pandawill.com aangezien hij daar nog als één van de weinige webshops in voorraad is/was. Ik heb 195$(+-143 euro) voor het toestel betaald. Ik heb de G4s laten verzenden met DHL en het was binnen 4 dagen in huis! Het zat netjes verpakt in een doosje, met daarin piepschuim+folie en daarin weer het Jiayu G4s doosje met telefoon en accesoires ^O^

Ik heb contact gezocht met Pandawill om te kijken of ik nog een kortingscoupon kon regelen voor de Jiayu G4s. Zoals ik wel vaker doe als ik reviews post. En ook dit keer is een webshop niet te beroerd geweest om de lezers van deze review wat extra korting te geven.
Coupon: G4SPW
Korting: 15USD
Verloopt: 11 juli 2014
Tot 11 juli geven ze dus iedereen 15$ korting, waardoor de totaal prijs op
+-180$ komt te liggen. Dat is +-132 euro maar voor deze geweldige telefoon :9~

Hierboven vind je de specificaties.
Eruit springende specificaties zijn met name:

• Octocore (8 kernen) CPU op 1,7 GHZ
• 2 GB RAM
• 4,7" Inch IPG OGS HD(720x1280) Gorrilla Glass 2
• 3000 MAH

Hieronder volgen wat foto's waarin het design van de Jiayu G4s wordt getoond.

Hieronder staan fotos welke rechtstreeks zonder enige bewerking uit de Jiayu G4s zijn gekomen.
Deze fotos zijn geschoten in 13mp, echter zijn ze geresized om niet te grote foto's in dit forum te posten. De instellingen zijn bij allen op standaard blijven staan.

De Jiayu G4s kost ongeveer 130-140 euro gemiddeld.
voor die prijs krijg je een octocore(!) op 1,7 ghz, 2 GB ram en een HD IPS scherm.
Voor die 130 heb je eigenlijk in Nederland niet ect wat, en moet je je budget opschroeven naar +-150 euro. Daarvoor koop je in Nederland net een Samsung Galaxy Ace 3 ofzo..
Met een 4.0' scherm op 480x800, 1,2 Ghz dual core en 1 GB RAM.
En laat ik het nog maar niet eens over de geringe capaciteit hebben van de batterij....

Oftewel je krijgt enorm veel waar voor je geld. Nu zeggen specs natuurlijk niet alles.
De telefoon kan alsnog zulke goede specs hebben, maar als de bouwkwaliteit en afwerking het laten afweten heb je er alsnog vrij weinig aan.

Gelukkig is dat bij de Jiayu G4s niet het geval, de afwerking is prima en de telefoon voelt echt niet goedkoop aan! Hij is wat aan de zware kant(komt met name door enorme batterij) maar dat is juist wat ik wel fijn vindt. De backcover heeft een rubberized coating welke meer grip leverd.

De batterij (van 3000 mah) zorgt ervoor dat je met gemiddeld tot hevig gebruik toch nog zeker 2 dagen kan doen op 1 acculading! In vergelijking met de Neo (1850mah) is dat echt een wereld van verschil. Zoals op de foto's te zien is, is het ook een wereld van verschil qua schermen.
De TFT van de NEO n002 valt in het niets! Natuurlijk is het niet helemaal eerlijk om een TFT schermpje te vergelijken met een IPS HD scherm, maar de Jiayu G4s doet in een snelle vergelijking ook niks onder voor het scherm in de Galaxy s3/s4!

Daarnaast vindt ik de camera leuke plaatjes schieten, ook in het donker is het een voordeel dat er een lichtsterke sensor in zit. (als je naar het plaatje hier boven kijkt, dan zie je dus 2 maal een zelfde foto. Eenmaal met de Neo, andermaal met de Jiayu G4s. Waar het bij de Neo al gauw te donker is, is het juist bij de Jiayu G4s nog prima te zien!

Een nadeel wat ik heb gevonden is de wat beperkte frontcamera, deze lijkt de focus meer te leggen in de diepte dan op het gene wat vrij dicht bij de lens aanwezig is.. Het kan toevallig in mijn model liggen, maar bij een frontcam verwacht je toch wel dat juist je gezicht scherm is en niet de muur achter je :P..
Echte nadelen daarnaast heb ik nog (gelukkig!) niet gevonden, voorlopig ben ik nog zeer tevreden met de telefoon!

Het beste is om de video even in youtube zelf te kijken!
Mochten jullie de video en deze review boeiend/leuk/interessant of wat dan ook :P
hebben gevonden. Een like op de video wordt op prijs gesteld ^O^

Heb jij ook een Jiayu G4 Wit, Zwart?

Nog een mogelijkheid om die kortingscode bij Pandawll nieuw leven in te blazen?
Hoi wetzel,

ik zie dat ze inmiddels qua prijs al wat zijn gedaald, momenteel 174,99.
Is al een prima prijs opzich :D

Echter heb ik uiteraard nog wel wat korting voor je weten te regelen,
met de code JIAYUNL gaat er nog eens +- 10$ vanaf!

164$ voor deze telefoon is in mijn ogen echt een koopje :D
Besteld!. 164 USD is volgens mij ook een koopje. Voor 8 USD ook de verzekering (voor belastingen) er bijgenomen maar ben omgerekend voor 140 EUR inclusief verzendkosten klaar :) nogmaals dank voor je snelle reactie en hulp ;)
Optie voor verzekering van belasting taxen?
hmm, wist niet dat ze dat aanboden bij pandawill :D

zal wel nieuwe zijn maar voor 8$ kun je natuurlijk geen narigheid aanhalen.
een btw aanslag kost je al gauw het 8 voudige!
Ik heb zelf ook dit toestel al een hele tijd en het enigste minpunt dat ik zelf ervaar is dat hij vaak moeite heeft om 3G vast te blijven houden. (In belgie) Daar is hij erg gevoelig voor.
Mijn record kwa batterijduur zit op 2 dagen, 21u 33m met nog 13% resterend voor ik het toestel terug op moest laden vanuit noodzaak.
Dus met de juiste instellingen kom je een heel eind met deze smartphone!
Ja de batterij is echt super :D!
daar ga ik ook veel plezier aan beleven!

3g ( H+ eigenlijk) heeft hij hier gewoon constant gehad nog waar ik ook ben,
het bereik is of lijkt ook een stuk beter te zijn dan de Neo N002 welke hij(g4s) heeft vervangen.
Duidelijke review, ik heb hem gister besteld, en je kortingscode gebruikt. Bedankt hiervoor ! :)
Dankje haroldGTV,

Daar ga je zeker geen spijt van krijgen!
Ik ben nogsteeds van mening na ruim een week gebruik dat dit echte een heerlijk toestel is.
(zeker voor deze prijs!)

De coupon verloopt vandaag..
Mochten er toch nog verzoeken zijn voor bestellingen, dan kan ik vragen of de coupon nog een paar dagen verlengd kan worden!
Als je die coupon kunt laten verlengen - erg graag! Ik ben ook bijna zo ver dat ik het aandurf om een Chinaphone aan te schaffen ;) Deze lijkt me een erg goeie deal!
De coupon (G4SPW) is verlengd tot 17 juli!
De zwarte G4s is ruim op voorraad, de witte momenteel niet heb ik meegekregen.
Ik heb heb de zwarte (bijna een week geleden) ook besteld! Helaas blijft de status op 'processing' hangen, na navraag in de chat blijkt dat ze ook out of stock is en ze op nieuwe voorraad wachten. Ze zeggen dit binnen twee a drie dagen binnen te hebben - maar dat neem ik maar met een korrel zout. Ook nog de langzame shipping gekozen, dus ben benieuwd hoe lang het allemaal gaat duren!
ai jammer..
Ze gaan inderdaad hard die G4s bestellingen, ook omdat bij de rest(lees andere webshops) de G4s niet op voorraad hebben en er moeilijk aan kunnen komen..

even afwachten dan maar..
ik heb zojuist ook een alternatief voor de G4s bij pandawill besteld
de Newman K1s.. een iets kleinere accu en een 5 inch scherm
voor de rest vrij gelijk aan de G4s.. alleen is de K1s maar 150$..
benieuwd wat ik er van kan verwachten..

Telefoon heb ik gekocht voor mijn vader, review zal eind deze week wel volgen.

[Reactie gewijzigd door Downstar2 op 21 juli 2014 20:29]

Kleine update: inmiddels 2 weken na bestelling weer geïnformeerd (de order blijft nog steeds op 'processing'hangen ), en ik krijg weer het zelfde verhaal via chat, telefoon niet op voorraad, levertijd nu geschat op 3-8 dagen. Oftewel: ze hebben geen flauw idee.

Ik bestel wel vaker klein spul uit China en dat gaat prima, dus wel balen dat net bij een iets groter bedrag het zo stroef loopt! :(

Over een weekje dan maar een Paypal claim indienen voordat de maand die je daarvoor hebt verloopt 8)7
Ja de G4s heeft helaas productieproblemen ( het zal ook eens niet bij Jiayu..). Daardoor krijgen webshops totaal geen voorraad meer.

Inderdaad kloten dat het bij een grotere bestelling wat stroever loopt.
Echter hoef je niet deirect een claim te starten hoor, das zowel voor jou als voor de verkopers status van paypal niet goed.

Je kan gewoon contact opnemen met pandawill en dan vragen of je order te cancelen en je orderbedrag te refunden, dan heb je het meestal wel binnen 3 dagen weer op je rekening staan.

Een claim maak je alleen aan als je product echt niet is aangekomen, of niet voldoet aan de beschrijving.
Teveel claims van zowel koper of verkoper, en je kan geen gebruik meer maken van paypals diensten ;)
Erg jammer! Wat me vooral stoort is dat ik wel een hoop mails van Pandawill krijg met nieuwe aanbiedingen, maar geen enkele update over levertijden / status. Hoe weet je dat er productieproblemen zijn?

Die claim zal ik ook zeker niet indienen tot ik de order (eventueel, bij nog veel langer wachten) via de officiële weg heb geannuleerd en er geen schot in zit - maar mijn ervaring leert dat het nog wel eens gerekt wordt tot je terugclaim-periode afloopt, en dan moet je maar hopen.

Frustrerend dat iedereen hier al lekker met z'n Jiayu kan zitten spelen - ik wil ook! :o
Vandaag ontvangen... en het is idd een fijn toestel... !
Goed om te horen :)
veel plezier ermee!
Ik had alleen een vraagje.. heb jij ook op de 2 van de 5 rechtse home screens.. zo'n widget van een platenspeler.. en een fotolijstje.. ?

En hoe krijg ik deze weg ?
Klopt zitten standaard in de ROM ;)
Ik heb even gekeken maar ik weet ook niet hoe je ze zo 123 kan verwijderen.
in de settings ook niks gezien over het homescreen of tabbladen daarvan dus..
en bij widgets ook niet..

Mocht je er echt last van hebben zou je een andere launcher kunnen installeren uit de playstore en dan je eigen tabbladen/screens kunnen samenstellen
top man ! ik ben je zeer dankbaar