Specificaties 6" E-Paper touchscreen met 2GB opslag - Bekijk alle specificaties

Kobo Glo Zwart Review

geert_schrijver 29 juli 2014, laatste update op 29 juli 2014, 850 views

Kobo Glo Zwart

Geweldig apparaat met ingebouwde verlichting. Royaal plek voor voldoende boeken. Nadeel is dat de bijgeleverde software niet geweldig is, maar in combinatie met Calibre-software is het een uitstekend apparaat!

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Ruime opslagcapaciteit voor boeken
  • Ingebouwde verlichting, dus ook 's avonds lezen
  • Duidelijk leesbaar scher,

Minpunten

• Apparaat kan out-of-the-box vastlopen, is op te lossen
  • Bijgeleverde software niet top (gebruik Calibre!)

Ik heb deze e-reader nu ruim 2 jaar in mijn bezit en ben er uitermate tevreden over. In het begin heb ik wat problemen ermee gehad; hij was traag, liep me vast. Dit werd veroorzaakt door enkele bestanden die er out-of-factory op staan. Met behulp van de handleidingen op het Mobileread-forum was dit echter snel op te lossen. Dit forum is trouwens sowieso onmisbaar voor de beginnende e-reader gebruiker. Hier staat bijvoorbeeld ook een handleiding voor het gebruik van Calibre, een programma waarmee je de inhoud van je e-reader kunt managen.

Gemiddeld gaat de e-reader ongeveer een maand mee voordat ik deze op hoef te laden. Accuprestatie is dus ook uitstekend!

Al met al een uitstekend apparaat.

Heb jij ook een Kobo Glo Zwart?

Geert_schrijver, bedankt voor deze review. Was nuttig voor mij. Je benoemt dat er enkele bestanden op het apparaat aanwezig zijn die het besturings systeem erg vertragen. Zou je a.u.b. kunnen toelichten welke dit zijn, of anders een link naar de handleiding op mobileread.com kunnen toevoegen? ... Ik zoek me suf, maar ik kan geen enkele verdere informatie vinden over deze vertragende bestanden :? ...
Hoe dan ook nogmaals bedankt!
Ik zou dat even na moeten zoeken, kan het zo ook niet meer vinden. Ik kan je in ieder geval aanraden om de nieuwste firmware erop te zetten (je kunt je Glo verbinden met WiFi en dan gaat dat geloof ik automatisch). Ik ga even voor je zoeken!