MSI GP60 2PE-064NL Review

mazdarati2 28 juli 2014, laatste update op 6 augustus 2014, 507 views

MSI GP60 2PE-064NL

Goed genoeg voor gaming, maar had liever een betere videokaart gezien ipv 4GB extra RAM en een verlicht toetsenbord voor de prijs.

Pluspunten

• Goede en mooie verpakking
  • Makkelijke setup
  • Weinig irritante bloatware
  • Niet met veel lawaai
  • Goed scherm

Minpunten

• Had deze versie liever gezien met 4GB RAM minder maar met een betere videokaart
  • Was niet duidelijk hoe de batterij erin moest
  • de Killer NIC heeft soms kuren, maar dit is te verhelpen door drivers van een ander apparaat te installeren

Ik heb deze laptop gehaald voor mijn volgende ICT opleiding. Pure overkill maar ik wil een goede voor de komende jaren.

Ik heb deze besteld bij Alternate, deze kwam, onlangs door het bestellen om 21 uur, mooi de volgende dag binnen.

De kartonnen doos van de laptop is niet super makkelijk open te krijgen maar als je bij de mooie zwarte met rode doos komt zie je dat alles heel mooi overzichtelijk is. Ik kijk nooit in de handleiding, maar ik vond wel dat de batterij (4400mAh) er moeilijk erin te krijgen was. Daarna aangezet en alles werkte goed. Windows duurde natuurlijk weer lang met de set-up maar uiteindelijk was die klaar en heb ik gelijk Google Chrome en StartIsBack ge'installeerd en Norton verwijderd.

In deze laptop zit een Killer E2200 netwerkkaart, maar deze heeft een paar issues. Na de tutorial te volgen hierop had ik geen problemen meer.

Het scherm is heel mooi glossy, dus geen irritante weerspiegeling bij een donker plaatje of wachten op het laden bij een level. Het scherm kan heel fel zijn en ook heel donker. De automatische helderheid kan handig zijn maar niet voor mij, heb alleen nog geen manier gevonden om die uit te zetten, net zoals de tijd voordat het scherm gaat slapen als je de laptop niet gebruikt. Beetje onhandig die Windows 8.1

De laptop is licht, de buitenkant is van mooi aluminium en het toetsenbord in gemaakt voor Steelseries, en is echt een aanrader. Nu hierop typen voor de review is echt heel fijn. Dit toetsenbord heeft op de gewone plek van de Windows knop een Function knop en aan de andere kant van de spatiebalk de Windows knop. De helderheid is makkelijk te verlagen net zoals het geluid. Helaas is dit toetsenbord niet verlicht. Boven de toetsen bord zitten een paar knopjes voor o.a: de DVD drive openen, slaapmodus, functie om de fans op een hoger RPM te zetten voor betere cooling, Wifi uitzetten(ik wist niet wat het knopje precies deed dus ik drukte en gelijk kwam er mooi te staan dat de Wifi uit was. En daarnaast zit een knopje waarmee je kan zien wat er allemaal van je laptop gebruikt word(hiervan heb ik ook een plaatje). Daarnaast zit de uit-aan knop die kan veranderen in blauw en oranje maar ik heb geen idee wat die kleuren betekenen.

Voor gamen is deze laptop wel een beetje ' meh' . Far Cry 3 wou op de laagste settings en 1080p maar niet op 60FPS komen. Maar op 768p wou die dat wel, maar dan moest ik wel op de laagste grafische settings blijven. Helaas was er geen melding van wanneer de batterij leeg is want ik was een keer aan het spelen en ineens ging de laptop uit en wou niet meer aan, want de batterij was leeg. Wel mooi is dat ik de laptop weer aandeed en gelijk verder kon met het spel.

Voor iemand die veel typt en lang achter zijn PC zit maar niet al teveel gamed, is dit een prima keuze.

Heb jij ook een MSI GP60 2PE-064NL?

Bedankt voor de review ik ben ook aan het kijken naar deze laptop en heb een paar vragen en misschien wil jij deze beantwoorden.

Is de hele laptop mat zodat je geen reflectie in de zon heb op de foto's die ik heb gezien lijkt alles mat alleen twijfel ik over de muisknoppen onder het touchpad en het plastic tussen de toetsen.

Hoelang is de bekabeling van de stroomadapter ik heb er al een aantal verbouwd omdat ze te kort waren. Indien mogelijk graag opmeten van de adapter tot de stroomstekker en vanaf de adapter tot de laptop ik zou blij zijn als je dit wilt doen :) .

Wordt er een dvd meegeleverd met alleen een kale windows?

Welke harddisk wordt er meegeleverd graag merk en type.
Welke draadloze adapter wordt er geleverd ik weet dat het een ac wifi adapter is weet u het merk en typenr van de adapter

U zou mij enorm helpen als u bovenstaande vragen wil beantwoorden. :*)

[Reactie gewijzigd door niels_vlaar op 2 augustus 2014 12:32]

Hallo Niels,

Ja het scherm is mat. Ben er blij mee omdat ik naast me een oude laptop heb met een weerspiegelend scherm en dit is gewoon onbetaalbaar.

De knoppen onder het touchpad werken goed, niks over te klagen. Ik weet niet precies wat je bedoeld met het plastic tussen de toetsen maar ik heb nergens last van.

De laptop word geleverd met een schone 8.1 die je zelf moet setuppen en er zit ook een CD bij met drivers (die ik niet heb gebruikt). Resetten schijnt makkelijk te zijn door bij startup op F2 te drukken maar dit heb ik alleen even snel gezien en niet getest.

In de device manager staat er bij diskdrives: WDC WDJPVX-22JC3T0

De wifi kaart hierin is een Killer E2200 NIC. Maar deze heeft kuren en ik ben niet de enige. Door de drivers van de Qualcomm Athero AR8161 te installeren werkt het 100%.

Vanaf het stopcontact tot de adapter is het ongeveer 92cm. Vanaf de adapter tot de laptop is het ongeveer 175cm.

Hopelijk heb ik je hiermee voldoende geinformeerd
Erg bedankt voor de antwoorden.

Op de foto's lijken de knoppen van het touchpad en het plastic tussen de toetsen gemaakt van glimmend plastic wat zou kunnen reflecteren in de zon maar op de foto's is dit lastig te zien.

Ik kan mij vergissen maar volgens mij is de Qualcomm Athero AR8161 (e2200 killer) de bedraadde lan aansluiting.
Ik zou graag willen weten welke draadloze wifi adapter er in deze laptop zit waarschijnlijk is dit een intel ac adapter.

[Reactie gewijzigd door niels_vlaar op 2 augustus 2014 14:52]

Ja deze zijn gemaakt van plastic maar zijn wel heel erg donker dus zou geen probleem zijn als het weerkaast. Tevens reflecteerd alleen licht dat van bovenaf erop schijnt, dus last van de zon is minimaal.

Ik heb bij device manager gekeken en hierin staan 2 adapters. o.a de Qualcomm (aka Killer E2200) en een Intel Dual Band Wireless-AC3160 #2
Erg bedankt ik bedoelde inderdaad de intel dual band wireless kaart