Apple MacBook Pro 2012 13.3" Ci5 3210M, 4GB, 500GB Review

htc-kevin-OSx 28 juli 2014, laatste update op 28 juli 2014, 532 views

Apple MacBook Pro 2012 13.3" Ci5 3210M, 4GB, 500GB

Ik hoop dat jullie wat aan mijn kleine review hadden van deze macbook. Dit is mijn eerste review op tweakers die ik helemaal zelf geschreven heb. hopen dat het je tijd waart was hem te lezen zou graag wat feedback willen lezen, bedankt bij voorbaat.

Pluspunten

• Een jaar geleden aangeschaft. En ben er nog steeds tevreden mee.
  • grote plus punten zijn de aansluitingen van Apple. Niet alleen de Macpower save adapter is super handig. Ook de thunderbolt is een feature die nog lang mee gaat om dat na thunderbolt 2 het de snelste manier is om rand apparatuur aan te sluiten en bestanden over te drachten. Ook de usb 3 zijn 2X aanwezig en 1 van deze usb's merkte ik op is een sleepawake usb, dat wil zegen als je MBP scherm gesloten is. Je Apple iDivice (o.a iPad,iPhone) zal door gaan met zijn oplaad sessie als je het apparaat aan het b.v synchroniseren was met iTunes. Ook software gewijs zijn Macs erg aan te raden. door het rijke aanbod aan Apples eigen (pro) apps zoals Logic pro X (muziek software) & Final cut pro X (professionele film bewerking software) Ook krijg je bij alle Macs nieuwer dan de late 2011 versie iLive als iWorks gratis bij geleverd zo dat je meteen de apple software feel kunt voelen en proberen.

Minpunten

• Ik ben zelf met beide OS'en (Apple (classic) en OS x Puma+ & Windows Me+) op gevoed. Maar het kan zijn als trouwe Microsoft user dat je enkele software kan missen of er een vervanger moet voor gaan vinden.
  • Ook moet je weten dat als je voor het eerst OS X gebruikt zeer beperkt ben als casual gamer. OS x is ook niet echt het game os daar heeft Windows meer pretentie bij. Natuurlijk zijn er wel games beschikbaar ook enkele heel goede die je vast kent van Windows (o.a The Sims 3 & Company of Heroes met alle DLC)

Onder tussen heb ik al wat aanpassingen verricht aan de MBP.
Zo is de RAM van 4GB naar 8BG 1600Mghz verhuist, en de HDD vervangen voor een grotere 750GB+25GB catch SSHD die ik misschien weer ga vervangen voor een SSD 750GB of 1TB

Heb jij ook een Apple MacBook Pro 2012 13.3" Ci5 3210M, 4GB, 500GB?

Wat ik wilde vragen, vervalt de garantie als je de HD gaat vervangen door een SSD!
Nee, ik denk van niet aangezien bij mijn model ook een boekje van Apple bij zat hoe je vellig zelf je Macbook kan upgrade. Als je hier zeker van wil zijn en je heb nog garantie van Apple. Raadpleeg dit dan op de Apple site.