Philips NT9110 Review

robertwebbe 27 juli 2014, laatste update op 29 juli 2014, 660 views

Philips NT9110

Volgens mij is het de beste neushaartrimmer die je op dit moment kunt kopen.

Pluspunten

• snijbladen verticaal bevestigd
  • snijdt alles in 1 beweging kort af
  • waterdicht
  • heel precies
  • goed materiaal, ligt prettig in de hand
  • ook voor wenkbrauwen en oren
  • goedkoop

Minpunten

• er is geen app voor

Wat er aan vooraf ging
Ik had voorheen een Babyliss met zo'n rond tuutje maar dat schoot echt niet op. Lang bezig, batterij heel snel leeg en een hoop herrie, daar moet toch iets beters voor te vinden zijn. Na wat gegoogle kwam ik er achter dat er eigenlijk 2 goede zijn: De Remington NE3350 of deze Philips NT9110. Op www.scheerapparaatshop.nl (=CoolBlue) zag ik twee reviews van klanten die eerst de duurdere Remington hadden uitgeprobeerd en dat de resultaten erg tegen vielen. Beide hadden daarna de Philips gekozen en beide waren hier zeer lovend over. Dus mijn keuze was gemaakt. Scheerapparaatshop.nl was overigens wel duur (¤27,99), ik vond hem bij Correct voor ¤13,95 inclusief gratis verzending. En de volgende dag werd hij keurig afgeleverd.

Leveringsomvang
In de verpakking vind je ook een AA penlite batterij (wel zo handig, dan kun je meteen aan de slag), een beschermkapje voor het kopgedeelte, 2 wenkbrauwkammetjes en een schoonmaakborsteltje.

De productervaring
Het apparaat is deugdelijk gemaakt, het voelt solide aan en houdt ook makkelijk vast. Het grootste pluspunt van dit apparaat is de manier hoe de snijblaadjes bevestigd zijn, verticaal met een kleine hoek. Daardoor kun je heel makkelijk overal komen.

De aan- en uitschakelaar voelt ook stevig aan, als je hem meeneemt in je koffer zal die niet uit zichzelf aan gaan.

Mijn eerste keer
Toen ik hem voor de eerste keer gebruikte stond ik er eigenlijk versteld van hoe goed en snel die werkt. In één beweging snijdt die alles heel kort af en werkt uiterst precies. Dat was wel anders met het apparaat dat ik vroeger had, dan moest ik flink mikken, er een aantal keer langs en dan nog was het vaak niet helemaal kort. Ook de oorhaartjes laten zich prima ermee trimmen en via de extra opzetborsteltjes kun je ook je wenkbrauwen doen. De verschillen tussen de borsteltjes zit hem in de lengte (2mm of 5mm).

Ondanks dat het gedeelte van de mesjes er gevaarlijk scherp uit ziet, werkt hij pijnloos. Er worden geen haartjes getrokken maar zeer kort afgesneden. Je kunt hem strak over de huid halen, hij snijdt niet in je huid. En als je klaar bent spoel je hem even af onder de kraan, je hoeft niet bang te zijn dat er water in het apparaat komt, hij is waterdicht.

Volgens de handleiding kun je hem 120 minuten gebruiken op een batterij. Oplaadbare batterijen worden afgeraden om te gebruiken.

Garantie
Philips geeft er ook nog eens 2 jaar pick-up & return garantie op.

Mijn conclusie
Goede aankoop! Ik ben er heel blij mee en adviseer hem iedereen.

Heb jij ook een Philips NT9110?