Philips HD7546/20 Review

Fr0ns 26 juli 2014, 1.649 views

Philips HD7546/20

Mijn favoriete koffiezetapparaat, een thermoskan zodat je koffie warm blijft en je huis niet afbrandt gezien er geen hitteplaatje in zit, tot enkele uren na het zetten warme koffie en een nette prijs!

Pluspunten

• Thermoskan
  • Schakelt automatisch uit
  • Makkelijke schoon te maken
  • Stevig ontwerp
  • Kan knoeit niet snel

Minpunten

• Piano zwarte behuizing laat stof duidelijk zien

Toen het uit ging met mijn ex en ik het huis uit moest hield zij de kat en het koffiezetapparaat. Gelukkig kun je een koffiezetapparaat zo weer aanschaffen. Het is dan ook precies de zelfde geworden, de Philips HD7546/20.

Waar ik in eerdere woonsituaties nog een apparaat met een warmhoudplaatje en een glazen kan had ben ik daar vrij snel van genezen. Als ik 's nachts weer eens door de keuken liep en zag dat er een hoop (nog net) vloeibare drop onderin het glazen potje lag te bakken. Levensgevaarlijk en het kost een hoop energie. Daar naast sneuvelen in mijn geval glazen potten vrij snel. Een tikje ergens tegen aan, het glas stuk slaan met een afwasborstel. Dat kan natuurlijk ook goed aan mij liggen maar feit blijft wel dat je doorgaans goedkoper uit bent om op zo'n moment een geheel nieuw apparaat aan te schaffen.

Cup / pad koffiemachines wil ik hier niet mee vergelijken, niet op basis van gebruik en op basis van smaak. Een traditioneel apparaat zoals deze laat je nou eenmaal wachten op de koffie. Uiteraard schakelt het apparaat zichzelf uit gezien hij niets warm hoeft te houden. Gelukkig is een volle pot altijd binnen 10 minuten klaar (exacte tijd nooit gemeten) en bevat 10-15 kopjes. Dat zijn dus gewoon 10 kopjes net zoals maaltijden voor 2-3 personen gewoon net genoeg is voor twee personen of in mijn geval.. net genoeg voor mij alleen. In mijn geval giet ik 6 kopjes leeg in twee grote (echt grote) mokken.

Het apparaat oogt en voelt stevig aan, de kan is van een voor mij onbekend metaal met een dik plastic handvat. Er zit een draaidop op die 'dicht', 'los' en op 'schenkstand' kan. De kan knoeit naar mijn mening niet snel, pas wel op dat je de dop niet per ongeluk op 'los' in plaats van 'open' zet als je koffie in wilt schenken. De houder voor de filters / koffie kan ook los, zo kan het apparaat makkelijk schoon worden gemaakt. De pianozwarte bovenkant van het apparaat zelf laat gemakkelijk stof zien wat ik dan als een heel klein nadeel mag aanmerken.

De koffie in de pot blijft zo een paar uur warm afhankelijk van de hoeveelheid koffie er nog in zit. Geregeld zet ik een stuk of zes kopjes (wederom twee hele grote mokken) en drink dat in de loop van twee uur achter de computer op. Dat is iets wat ik nooit meer anders zou willen. Je zet de pot koffie neer, en schenkt steeds lekker bij vanuit je luie stoel.

Over smaak valt niet te twisten, hier wil ik dan ook niet te veel over uitlaten. Als je het apparaat nooit poetst smaakt je koffie raar, maak je hem schoon dan smaakt het weer goed. Tenzij je raar lekker vindt, ga dan vooral je gang.

Gezien dit apparaat voor zo'n € 60 is op te pikken, ik de ervaring heb dat het stevig en gemakkelijk is kan ik dit apparaat iedereen die een dergelijk apparaat zoekt aanraden.

Heb jij ook een Philips HD7546/20?

Zoveel koffie drinken is echt niet goed voor je... Zie http://mens-en-gezondheid...e-voor-de-gezondheid.html
Mee eens ;) meestal krijgt de vriendin ook nog een kopje en dit gebeurt alleen soms in het weekend. Dan ben ik de rest van de dag / week ook wel weer genezen ;)