Specificaties 120mm diameter met 17,8dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

DeepCool GammaXX 300 Review

peter123 25 juli 2014, laatste update op 2 augustus 2014, 338 views

DeepCool GammaXX 300

Het koelvermogen valt tegen. Je kunt misschien beter andere koelpasta aanbrengen of gewoon de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 kopen als je goede koelprestaties wilt. Deze koeler is stiller dan de Intel stockkoeler, maar minder stil dan de Gelid.

Pluspunten

• Geen montage van een backplate
  • Makkelijke installatie
  • Stiller dan de Intel stockkoeler.

Minpunten

• Pushpins
  • Maakt meer geluid dan de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
  • Koelt slechter dan de Gelid.

Geluidsproductie (min) Score: 3
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 3
Ik bouw nog wel eens desktops, voor anderen en ze vinden het altijd fijn dat deze weinig geluid maakt. Concentreren op je werk ipv de ventilator is prettig. Ik had bij de laatste bouwsels geen extra koeler mee besteld, omdat ik de standaard koeler van Intel wel weer eens wilde proberen. Hoewel de koeler weinig lawaai maakt, koelt deze slecht en is het het onderdeel wat er qua geluid bovenuit komt. Dus op zoek naar een andere.

Over de Gelid Solutions Tranquillo koeler ben ik nog altijd zeer tevreden. Ik wilde echter wat anders proberen, want de Gelid is wel voor wat zwaardere PC's en niet voor kantoor PC's. Zodoende uitgekomen bij deze DeepCool GammaXX 300. Standaard 120mm ventilator en temp gestuurd door het BIOS. Deze koeler heeft helaas wel push-pins ipv schroeven.
productreview: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 review door peter123

Uitpakken en installeren
http://tweakers.net/ext/f/nBWAQsmnPAu4wsbqtRqufOB8/medium.jpg http://tweakers.net/ext/f/EIeJNtVyNQdZxoxKFZiz9ntl/medium.jpg
Instructieboekje, de koeler met 120mm ventilator, schroefjes en een AMD en Intel aansluiting.
De koeler heeft 3 heatpipes met een klein koelblok erbovenop dicht bij de CPU. Bovenop zitten aluminium vinnen met een 120mm ventilator ervoor. De ventilator heeft een propellor van 120mm doorsnee, maar een aansluiting van een 80mm ventilator. Wil je de ventilator dus ooit vervangen, dan zit je aan deze vast of je besteld een 80mm ventilator.

Koelpasta
Ik heb de standaard aanwezige koelpasta laten zitten. Voor een kantoor PC zal deze volstaan. Wordt je CPU wat warmer dan kun je de koelpasta vervangen door Artic Silver oid. Daar zouden betere temperaturen mee te halen zijn.

Temperatuur
Intel Pentium G3220 TDP=54W.
idle: 38C tov 39C voor de Intel stock koeler
full load CPU: 54C tov 56C voor de Intel.
Instellingen in het BIOS waren gelijk.

Geluid
Idle maakt de koeler minder geluid dan de Intel stockkoeler, maar meer dan de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2. Onder full load, hoor je de fan, maar is heel goed te doen. De intel stockkoeler gaat bij een keine belasting al vrij snel harder draaien.

Heb jij ook een DeepCool GammaXX 300?