Intel Pentium Dual Core E2160 Boxed Review
Prestaties
Op mijn oude Athlon XP 3000+ had ik altijd problemen met de snelheid, vooral in grote programma's zoals FL Studio. De E2160 heeft deze problemen goed opgelost, 1 van mijn nummers gebruikte op de vorige pc 98% CPU op zijn max, dit is nu 67% geworden, dit laat wat meer hoofdruimte over.
Stabiliteit
Geen probleem, ik heb nog nooit problemen hiermee gehad.
Warmteproductie
RealTemp geeft een maximum van 36 C aan op standaard klokfrequenties, zeer netjes, de AMD waar ik het al over had die is altijd boven de 50 C, geen overclock.
Prijs
Ik heb 'm niet los gekocht, zat al in dit Compaq systeem. Maar als ik de prijzen zie, en dat vergelijk met wat ie kan, dan is dit zeker goed.
Pluspunten
Prijs/Prestatie Wordt niet heet Nooit problemen mee gehad Snel genoeg voor mij Goede overclocker (heb ik horen zeggen, kan niet OCen op dit moederbord)
Minpunten
Geen
Eindoordeel
Op mijn oude Athlon XP 3000+ had ik altijd problemen met de snelheid, vooral in grote programma's zoals FL Studio. De E2160 heeft deze problemen goed opgelost, 1 van mijn nummers gebruikte op de vorige pc 98% CPU op zijn max, dit is nu 67% geworden, dit laat wat meer hoofdruimte over.
Stabiliteit
Geen probleem, ik heb nog nooit problemen hiermee gehad.
Warmteproductie
RealTemp geeft een maximum van 36 C aan op standaard klokfrequenties, zeer netjes, de AMD waar ik het al over had die is altijd boven de 50 C, geen overclock.
Prijs
Ik heb 'm niet los gekocht, zat al in dit Compaq systeem. Maar als ik de prijzen zie, en dat vergelijk met wat ie kan, dan is dit zeker goed.
Heb jij ook een Intel Pentium Dual Core E2160 Boxed?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (5)
Trouwens, ik weet dat ze wel goede overclockers zijn, in een overclocktopic op Hardware.info hadden ze ook een E2160, die ging makkelijk over de 3 Ghz, met 2 airco's als ik me niet vergis.
Hierin wordt aangegeven dat voorgaande AMD dus langzamer was dan een "instapmodel" E2160.
Voor veel mensen die nog met S939 of S754 (of gewoon S478, Intel mag ook natuurlijk
Alhoewel het naar mijn mening ook niet alle informatie van de wereld is, moet ik toegeven dat de reviewer toch een paar punten extra accentueert welke best interessant kunnen zijn voor anderen.
Denk eens na voor je een reactie post, want alle informatie kan bruikbaar zijn.
Je moet er alleen even bij nadenken hoe je het interpreteert!
( Denk eens na slaat niet op jou alleen, maar eerder in het algemeen. Het is geen manier om jou op welke manier dan ook persoonlijk aan te vallen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

:strip_icc():strip_exif()/u/224228/lathorst.jpg?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/284419/Mexican%2520Wolf%2520Klein.jpg?f=community)