Specificaties Dual core @ 1,8GHz - Bekijk alle specificaties

Intel Pentium Dual Core E2160 Boxed Review

Kabelzaag 21 februari 2009, laatste update op 21 februari 2009, 1.125 views

Intel Pentium Dual Core E2160 Boxed

Pluspunten

• Prijs/Prestatie
  • Wordt niet heet
  • Nooit problemen mee gehad
  • Snel genoeg voor mij
  • Goede overclocker (heb ik horen zeggen, kan niet OCen op dit moederbord)

Minpunten

• Geen

Prestaties
Op mijn oude Athlon XP 3000+ had ik altijd problemen met de snelheid, vooral in grote programma's zoals FL Studio. De E2160 heeft deze problemen goed opgelost, 1 van mijn nummers gebruikte op de vorige pc 98% CPU op zijn max, dit is nu 67% geworden, dit laat wat meer hoofdruimte over.

Stabiliteit
Geen probleem, ik heb nog nooit problemen hiermee gehad.

Warmteproductie
RealTemp geeft een maximum van 36 C aan op standaard klokfrequenties, zeer netjes, de AMD waar ik het al over had die is altijd boven de 50 C, geen overclock.

Ik heb 'm niet los gekocht, zat al in dit Compaq systeem. Maar als ik de prijzen zie, en dat vergelijk met wat ie kan, dan is dit zeker goed.

• Compaq E2160 2GB 250GB Intel GMA X3100
  • Windows 7

Heb jij ook een Intel Pentium Dual Core E2160 Boxed?

Ja haal die negatieve eigenschap dan weg, je reviewed een processor, niet je moederbord. Dus dit is geen negatieve eigenschap van je processor. Ze overklokken JUIST WEL heel goed. :)
Heb ik gedaan, dit kan ik inderdaad beter bij een review van het moederbord zetten, jammer genoeg dat ik nergens info over het moederbord kan vinden.

Trouwens, ik weet dat ze wel goede overclockers zijn, in een overclocktopic op Hardware.info hadden ze ook een E2160, die ging makkelijk over de 3 Ghz, met 2 airco's als ik me niet vergis.
Je hebt een OEM moederbord, vermoedelijk heeft ook niemand iets aan je review omdat hij speciaal (goedkoop) gemaakt is voor in je OEM PC.
Dit draagt zeker weten wel wat bij.
Hierin wordt aangegeven dat voorgaande AMD dus langzamer was dan een "instapmodel" E2160.
Voor veel mensen die nog met S939 of S754 (of gewoon S478, Intel mag ook natuurlijk ;) ) is dit heel interessant.

Alhoewel het naar mijn mening ook niet alle informatie van de wereld is, moet ik toegeven dat de reviewer toch een paar punten extra accentueert welke best interessant kunnen zijn voor anderen.

Denk eens na voor je een reactie post, want alle informatie kan bruikbaar zijn.
Je moet er alleen even bij nadenken hoe je het interpreteert!

( Denk eens na slaat niet op jou alleen, maar eerder in het algemeen. Het is geen manier om jou op welke manier dan ook persoonlijk aan te vallen. ;) )