MSI Classic CR61 2M-853NL Review

edsnor 13 juli 2014, 899 views

MSI Classic CR61 2M-853NL

Ik stap over van een 10 jaar oude laptop. Dit is dus een enorme verbetering. Ik gebruik het als "bij"-computer, dus geen zware berekeningen of spellen. Enige kracht was voor mij wel belangrijk.

Pluspunten

• i3-4100m, HD-graphics 4600
  • mat scherm
  • 2x USB3; 1x USB2
  • prijs

Minpunten

• Geen WiFi 5 GHz ondersteuning
  • Windows 8 ge´nstalleerd i.p.v. 8.1 update 1
  • Onder de laptop is geen sticker met de Windows 8 key. Met een programma heb ik wel een key kunnen lezen.

De upgrade naar Windows 8.1 update 1 was een langdurig proces. Hierna opgeschoond en een partitie image gemaakt. Een systeem reset en nogmaals dit proces is geen fijn vooruitzicht.

Ik heb de OS-install partitie verkleint om Ubuntu 14.04 hier te installeren. Dit ging prima, zie de "Linux computertips" op het web. Ik werk het meest met Linux, daarom is dit wel belangrijk voor mij. De geprogrammeerde funktietoetsen (SCM) werken helaas niet.

Om een bootable USB-stick met tools te gebruiken moet ik helaas in het bios omschakelen naar "legacy" boot.

Heb jij ook een MSI Classic CR61 2M-853NL?