Specificaties 16GB CF I, 1,559 per GB - Bekijk alle specificaties

Transcend 16GB 133x CompactFlash Card Review

imqqmi 14 februari 2009, 692 views

Transcend 16GB 133x CompactFlash Card

Pluspunten

• Goedkoop
  • Betrouwbaar
  • Veel ruimte

Minpunten

• Ietwat traag, echter zal dit in de meeste gevallen geen probleem zijn

Ik gebruik deze kaart nu ongeveer 8 maanden. De betrouwbaarheid is goed, ik ben nog geen fouten tegen gekomen. De kaart wordt gebruikt in een 40D. De schrijfsnelheid ligt iets lager dan een sandisk 4GB ultra II, maar dat is zelden een probleem aangezien de buffer van de 40D 17 raw shots kan hebben. Aangesloten op een cardreader duurt het wel even voordat de hele kaart gekopieerd is, op ongeveer 11MB/sec met een sandisk extreme cardreader (die max. 16MB/sec aankan omdat het geen UDMA lezer is). Op mijn 40D kan ik ongeveer 1200 raw bestanden kwijt wat neer komt op 13,3 MB per raw file.

• 40D
  • Windows XP

Heb jij ook een Transcend 16GB 133x CompactFlash Card?