Specificaties 5GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

TP-Link TL-WDR4300 Review

69K 6 juli 2014, laatste update op 6 juli 2014, 1.000 views

TP-Link TL-WDR4300

Deze om de snelheid en bereik gekocht, maar op beide vlakken erg matig. Nooit meer TP-link.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • Dual Band 2,4 & 5Ghz
  • USB poorten
  • Mediaserver

Minpunten

• Niet robuust
  • Bereik op 5Ghz ondermaats
  • Bereik op 2,4 matig
  • Kwetsbare plastic behuizing

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 1
Deze router om zijn zogenaamde snelheid en bereik gekocht. Maar oh oh oh.. Op beide vlakken erg matig. Had hiervoor een Sitecom 300N X3 - WL-351, deze heb ik nu bij mijn schoonmoeder neer gezet. Op papier ietsje minder snel, maar in de praktijk maken ze elkaar op bereik en snelheid te weinig.
Niet te vergeten is de Sitecom router al dik 5 jaar oud en 300Mbps... Onbegrijpelijk dat mensen hier positief over zijn. Op de tablet telefoon zelfs op dezelfde verdieping matig bereik en dat met geen interruptie van andere routers... Nooit - meer - TP-link!

Heb jij ook een TP-Link TL-WDR4300?

"Bereik op 5GHz ondermaats" wat een bullshit.
Iedereen weet dat een WiFi signaal van 5GHz een korter bereik heeft, want het is een hogere frequentie... Dat zou geen minpunt moeten zijn.
Beste woordkunstenaar.....
De router is in meerdere omgevingen en situaties getest. Ook op dezelfde verdieping en ik heb het niet over meer dan 4 meter door een houten wandje. Voor nieuwe technelogie, zo'n 6 jaar later, vind ik het draadloze bereik zeer matig welke band dan ook.
Ik heb nu de sitecom weer hier thuis staan en deze staat zo veel beter zijn mannetje, door betonnen muren heen etc. Maar de TP link is haast zo zwak als de standaard ziggo Cisco router.