Logitech V220 Review

deblaauwn 17 februari 2009, 1.073 views

Logitech V220

Pluspunten

• plug-and-play
  • horizontaal scrollen
  • goede grip
  • nauwkeurigheid
  • 'snelheid'

Minpunten

• misschien een beetje klein

Bij mijn laptop (2005) zat standaard een tamelijk slechte OEM-muis. Na ~een jaar had ik een draadbreuk, die enige tijd lang wel te omzeilen was door een beetje te buigen, draaien, enz. Later werd dit vervelend en kocht ik een Trust ( :o ) met een 'vreselijk handig oprolkabeltje' (vanwege mijn aversie tegen draadloze producten, na slechte ervaringen met een Fujitsu Siemens desktopset op IR). Deze ging, je raadt het al, ook een jaar mee. Het kan mee(tegen)gewerkt hebben dat het kabelrolsysteem er erg verleidelijk uitziet voor mensen die bij je in de buurt zitten.

Sinds ergens in 2007 (vraag me niet de exacte datum) gebruik ik daarom de V220. Na twee keer in twee jaar draadbreuk te hebben geleden vond ik het toch tijd worden voor een draadloze. Hij heeft me nog niet teleurgesteld.

Wat betreft ergonomie is hij misschien wat klein, maar wel ideaal voor laptoppers. De grip vind ik heel goed met rubber(like) zijkanten. Je moet de muis niet proberen met je hele hand vast te pakken, maar alleen met je vingers volgens mij.

De functionaliteit is dik in orde. Ik had de drivers van Logitech wel gedownload, maar na een verse OS-installatie heb ik dat niet herhaald. Ik gebruik de links-rechts-scroll toch niet, en ik zit ook niet verlegen om andere instellingen voor bijvoorbeeld de middelste muisknop (dit is dus wel mogelijk).

De precisie is wat mij betreft heel goed. HIj heeft zelden of nooit last van heen-en-weer vliegen over het scherm als hij een hobbeltje tegenkomt. Alleen bij het gebruik op mijn laptop-rand (het plastic rechts van het touchpad) wil hij dit wel eens doen, maar daar zit een 'hobbel' dus dat valt de muis niet kwalijk te nemen. De muis kan over mijn laptop van 1024x768 bewegen zonder dat ik mijn pols hoef te verplaatsen.

Ik vind hem mooi, wat betreft de vormgeving (en het is Logitech, he :+ )

De bouwkwaliteit is heel goed. Als je hem in een fauteuil met je laptop gebruikt, en dan de muis van de leuning gooit, valt het kapje eraf en de batterij eruit, maar hij gaat niet stuk ofzo.

Drivers zijn al behandeld. De prijs is vind ik zeer goed, volgens mij kostte hij indertijd ongeveer 20 euro (en nu nog steeds).

Edit: de levensduur van de batterij is nu bijna bereikt. Ik denk dat hij zeker 100 uur gebruikt is, waarschijnlijk wel meer, in de afgelopen anderhalf jaar. Een mooi ding is dat er een rood lichtje op de bovenkant van de muis zit, dat altijd bij het aansluiten even aan gaat om te laten zien dat hij het doet, en nu de batterij leegraakt licht hij continu op, om dan weer uit te doven (het is dus geen knipperen, dat is weer een extra ontwerppunt 8-) ).

• Toshiba Satellite L10-108
  • Windows XP

Heb jij ook een Logitech V220?

Heb er zelf ook een , en ben er tot nu toe zeer tevreden mee.
Het is een licht en snel muisje, en kost op dit moment +/- 29,-.

Wat betreft jouw positieve en negatieve eigenschappenm daar vindt ik mezelf in terug.
Leuke review trouwens.

Ik gebruik wel hiervoor oplaadbare batterijen, misschien een suggestie?
Op zich zou dat prima moeten werken, maar voor een batterij die ik eens in het jaar moet vervangen ga ik geen oplaadbare kopen (volgens mij hebben we niet eens een goede oplader). Ik heb net 4 nieuwe gekocht dus ik kan weer minstens 4 jaar vooruit.