Samsung SH-S223F Review

Enfer 13 februari 2009, 1.547 views

Samsung SH-S223F

Pluspunten

• Snelheid branden
  • Herkenning optische media

Minpunten

• Haperingen gehele OS bij openstaan deze computer
  • Herrie bij branden
  • Rare geluiden

Media-foutgevoeligheid Score: 3
Media-compatibiliteit Score: 3
Schrijfsnelheid Score: 3
Deze Optische drive is een leuk ding voor zijn geld, maar er hangen een aantal nadelen aan, waar ik de meelezende Tweaker toch even op wil wijzen:

Zodra er een DVD/CD ingestopt wordt, en je hebt 'Deze Computer' openstaan, zorgt de Optische driver voor een zeer hoge load op je OS ( ~5 seconden), het geluid hapert, het hele systeem reageert even niet meer (dit is gezien mijn systeem een hele klus om voor elkaar te krijgen;-) ). Niet netjes, en totaal niet handig. Echter geen show-stopper. Dit heb ik getest, op meerdere systemen, en ook van bekenden heb ik hetzelfde verhaal gehoord. (De optische drive is bij mij defect gegaan, na retour sturen een nieuwe ontvangen; deze heeft echter hetzelfde euvel).

Nou schijnt dat het mogelijk aan de firmware kan liggen, er is namelijk een nieuwe firmware beschikbaar. Samsung heeft deze nieuwe firmware online staan, in de form van een flash-programma. Echter deze tool geeft aan mijn optische drive niet te herkennen.

Verder maakt de drive vaak rare geluiden, en bij het branden produceert deze drive ook veel lawaai.

Genoeg geklaag, deze drive heeft natuurlijk ook zijn positieve kanten:
Zo vind ik dat hij redelijk snel Dvd's kan branden, en tot nu toe heeft de drive elke DVD die ik er gestopt hebt nog herkend (hoewel je ook minder eigenlijk niet zou verwachten).

Conclusie:
Een goedkope drive, maar heeft zo z'n mankementen. Wat mij betreft een afrader.

Heb jij ook een Samsung SH-S223F?

[Serieuze modus]

Hmm. dacht dat normaal was.

Ik draai een E8400/4870/4GB en heb 2 samsung branders. Bij inserten van een dvd hapert het systeem idd 2/3 sec. niet echt problematisch. Gebeurde ook bij al mijn vorige systemen.