Lian Li PC-C60B Review

Paranoid_Flake 1 juli 2014, laatste update op 1 juli 2014, 333 views

Lian Li PC-C60B

Mooie strakke kast voor HTPC/NAS. Volledig gemaakt van aluminium wat dit een lichte kast maakt. Verder is de kast voorzien van meerdere 3,5" sloten die modulair te bouwen is. Als resultaat van verkeerd om gemonteerde stoffilters is een 140 mm fan kapot gedraaid, wat mij teleurstelde voor deze prijs.

Pluspunten

• Aluminium kast (dus licht)
  • Netjes afgewerkt
  • Veel ruimte
  • Modulaire 3,5" racks
  • Stealth DVD speler montage

Minpunten

• Stof filters waren verkeerd om gemonteerd waardoor een ventilator kapot sloeg.
  • Prijs is aan de hoge kant.

Voor mijn HTPC/NAS/webserver project zocht ik een kast waar veel 3,5" sloten in zaten. Tevens moest de kast er goed uitzien gezien deze onder de TV komt te staan. Al gauw kwam de Lian Li PC-C60B en een Silverstone LC10B in beeld vanwege het aantal 3,5" sloten.
Voor het eerst ben ik voor de aanzienlijk duurdere Lian Li gegaan vanwege de goede verhalen en hoge bouw kwaliteit.

De bouw kwaliteit is erg goed van deze kast, het is erg prettig werken met het lichte aluminium. Tevens ziet de kast er erg fraai uit. Verder ben ik erg te spreken over de afwerking van de DVD speler, deze is namelijk stealth weg gewerkt en is zonder problemen te monteren.

De kast is verder voorzien van twee 140 mm voor- gemonteerde ventilatoren die voorzien zijn van stoffilters. Hier liep ik tegen een vervelend probleem aan. Deze stoffilters zijn op twee manieren te monteren (spijlen met draai richting mee of tegen draairichting in). Bij mijn kast waren deze verkeerd om gemonteerd. Dit resulteerde in een licht aanlopende fan die vervolgens twee bladen op de spijlen van de stoffilter kapot sloeg.

Dit was zeer teleurstellend, ik hoop dat dit alleen bij mij het geval is geweest. Dit is de reden dat deze kast een lagere waardering van mij heeft gekregen. Voor deze prijs verwacht je gewoon een nette af- montage.

1e afb: verkeerde montage
2e afb: goede montage

Heb jij ook een Lian Li PC-C60B?

Kun je hier ook een goede full length videokaart in kwijt? (Asus NVIDIA strix 970 bijv.)?