Kingston MobileLite Wireless Review

iAR 28 juni 2014, 834 views

Kingston MobileLite Wireless

Hoewel eigenlijk alles een plus is aan dit product is een van de redenen waarom je hem koopt (het backuppen van foto's en filmpjes van je iPhone) een complete mislukking. Eerst heb je het niet door, totdat je thuis komt... dan kan het huilen beginnen.

Pluspunten

• Relatief lage prijs
  • Stevig design en licht
  • Mooie (iOS 7 design) app
  • Eenvoudige werking, niet ingewikkeld

Minpunten

• Systeemdatum is niet te wijzigen (staat nu op 31-12-2009)
  • De backup feature kopieert je foto's en filmpjes wel maar worden gestript van vrij belangrijke data: datum, tijd en gps locatie.

De andere optie (die ik niet gebuik) is het lezen van massa opslag in de iPhone app (zodat je bijvoorbeeld een stick met films kun bekijken op iPhone of iPad).

Terug naar mijn hoofdgebruiksreden: het vrij maken van ruimte op mijn iPhone. Dat werkt super eenvoudig in de app. Selecteer de data die je wilt kopiëren en hij kopieert het naar het ingestoken massa opslagmedium. Daarna kun je zelf de fotorol opschonen.
Eenmaal thuis komt de grootste teleurstelling van de app. Je importeert de foto’s in iPhoto en je komt er achter dat de datum van de foto staat op een foute datum van kopiëren (niet de EXIF Shot On date) en alle foto’s missen GPS data.

Voor mij zijn vele iPhone foto’s ook nog enkel GPS informatie voor mijn dSLR camera. Je kunt dus dubbel huilen: want je hebt nu helemaal niks meer!

Heb jij ook een Kingston MobileLite Wireless?