Tweakers zegt: 8,5

Specificaties GF GTX 1060 (1280c) (1,569GHz), 6GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Door Julian Huijbregts en Jelle Stuip - Reviewer 22 november 2016

Met zijn twee grote 100mm-fans, is de GTX 1060 Gaming X van MSI de stilste Nvidia-kaart in onze round-up. Lees verder »

Tweakers zegt: 8,5

Lees de uitgebreide review en reacties

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5

MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G

MSI pakt de koeler van hun high-end GPU en zet die op de nieuwe mid-range kaart. Niet onverwacht zien we een ongekend stille kaart, en voor een middenklasser een zeer brute uitstraling. Toch is het afwachten wat de prijs doet, met het oog op zowel de RX480 als de GTX1070

Pluspunten

• Uitstekende 1080p prestaties, voldoende FPS over voor de komende generatie games. DX 11 prestaties ruim voorbij een RX 480
  • Prima WQHD/1440p prestaties, AAA games zal je niet maxen, maar praktisch alles is goed weg te spelen.
  • Onhoorbaar stil in idle (stilstaande ventilatoren) en fluisterstil tijdens gaming.
  • Nog zuiniger dan last gen, zuiniger dan een RX 480, en praktisch elke voeding met de benodigde 8-pin stekker gaat voldoen.
  • Dikke uitstraling met o.a. backplate en LED feature.
  • De kaart boost zichzelf ruim voorbij de specificaties, zie het als een dikke auto-overclock

Minpunten

• Prestaties in DX 12 niet gek veel beter dan een RX 480. Straatprijs moeten we afwachten, maar het risico lijkt aanwezig dat die niet in verhouding staat wat dat betreft.
  • Voor WQHD/1440p stevige concurrentie van de GTX 1070 die bijna 40% sneller is. Ook hier is het afwachten of de straatprijs die verhouding zal laten kloppen.
  • Iets breder dan gebruikelijk, kan in bepaalde smalle behuizingen een issue zijn. Dat zijn echter wel uitzonderingen.

MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G

De GTX 1060: volgens Nvidia een videokaart die de power heeft van de GeForce GTX 980 kaart, maar betaalbaar en zuiniger is. Die uitspraak klopt. De verschillen vallen te lezen in deze review. Deze variant van MSI blijft ook mooi koel en stil, dankzij de Twin Frozr VI koeler.

Pluspunten

• Zuinige videokaart
  • Stille kaart
  • Lage temperaturen
  • Prima voor gamen op 1080p en 1440p

Minpunten

• Geen SLI meer mogelijk
  • 4K gamen niet mogelijk met deze kaart
  • Geen groot overklok potentieel

MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G

De GTX 1060 is het voordeligere broertje van de GTX 1070 en 1080. De GamingX is een solide kaart met prima prestaties, en een koeler die bijzonder stil is, met daarbij lekker lage temperaturen

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig
  • Snel
  • Stevige backplate
  • Uitgebreide software
  • Blijft ook onder load lekker koel.
  • Lekker te overclocken

Minpunten

• Prijs tov de Radeon 480
  • Software is af en toe wat overbodig
  • Geen analoge outputs
  • Weinig verschil tussen OC, Game en Silent Mode

Strazz 26 mei 2017

MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G

De MSI Geforce GTX 1060 heeft echt een geweldige uiterlijk. De LED is gaaf en alles is makkelijk bestuurbaar via de MSI apps. De videokaart is heel stil en past hoofdzakelijk goed in een build waar veel rode LED e.d. in voorkomen.

Pluspunten

• Prima kwaliteit
  • Mooi uiterlijk
  • Perfect voor full HD

Minpunten

• Mist een tweede HDMI uitgang

Brent932 21 november 2016

MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G

Wel een erg mooie videokaart. Alleen van de doos raakte ik al opgewonden =D

Pluspunten

• Hoge bouwkwaliteit
  • Extreem lage temperatuur
  • Goeie looks

Minpunten

• Duur vergeleken met andere 1060's

Drivers en compatibiliteit Score: 4

j3s5e 14 september 2016

MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G

Echt vet mooie videokaart voor het geld, heb hem in een build met een i5 6600K en hij doet het perfect. Draait elk spel op 1440P/1080P op minstens 60 fps en voor maar ongeveer 300 euro is het echt de beste prijs/performance kaart die er is! Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Mooie cooler, kaart is cool.
  • 6GB Geheugen!!
  • Sneller dan een GTX 980!

Minpunten

• Jammer dat die geen SLI support.

Drivers en compatibiliteit Score: 4

bartjohan 9 juni 2017

MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G

een geweldige mid range gpu doet het fantastisch nog nooit problemen mee gehad, vooral het rgb msi logo is een leuk extraatje

Pluspunten

• hoge kwaliteit
  • ziet er mooi uit
  • zeer stil

Minpunten

• kan aan de grote kant zijn

fjux 19 mei 2017

MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G

Top kaart voor een nette prijs. Geeft net iets meer power dan de budget onderdelen voor een wat meer future proof build

Pluspunten

• mooi geprijst

Minpunten

• Gat tussen de 1060 en 1070 is groot

Douwe de Vries 18 mei 2017

MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G

Een super graphicscard. Ik kan elk spel op ultra spelen met gegarandeerd frames boven de 70 fps (1080p). Daarnaast heb ik ook nog een tweede beeldscherm aangesloten en daar heeft hij ook geen problemen mee. Runt altijd cool. En ziet er mooi uit met RGB.

Pluspunten

• Altijd op High Quality game settings spelen.
  • Draait cool
  • VR Ready
  • RGB
  • Perfect voor een regular gamer

Minpunten

• MSI Gaming APP start niet altijd op met de computer.

rilo98 12 mei 2017

MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G

Zeer goede en mooie videokaart. Draait de meeste nieuwe games op 1080p op ultra of high settings. Het nieuwe ontwerp van de Twin Frozr VI ziet er zeer mooi uit met de met rood verlichte randen. Zeer stille videokaart en uitstekende keuze!

Pluspunten

• "Zero Frozr"
  • Twin Frozr VI Gaming design

Minpunten

• Geen! tot nu toe

Chrome123 28 februari 2017

MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G

Eerste had een defect waar de ventilator op 100% draaide voor geen enkele reden (al de rest werkte wel, enkel veel lawaai). Na omruilen geen enkel probleem meer gehad. Wordt gebruikt met een 3440x1440 (100Hz) + 2560x1440 (165Hz) scherm.

Pluspunten

• Volledig stil bij laag gebruik
  • Zwaar genoeg voor mijn

Minpunten

• Geen

NightShift 22 december 2016

Mooi ding.

Pluspunten

• Backplate
  • Design
  • Stil
  • 2 blower style fans
  • Aansluitingen
  • 6 Gb VRAM

Minpunten

• Prijs vergeleken met andere uitgaves van de GTX 1060
  • Aan de grote kant

rv83 14 december 2016

MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G

Lekker snelle en stille kaart. Draait icm een i7 2600K, Z77 bordje en 16GB ram alle moderne spellen die ik speel op hoogste settings vloeiend (1920x1080). Blijft lekker koel en onder de 60 graden staan de fans zelfs stil. Als ze draaien, hoor ik ze niet.

Pluspunten

• stil en koel, onder 60 graden staan fans stil
  • snel zat voor 1080p gaming

Minpunten

• de kaart is vrij breed
  • vrij duur. Voor 1080P gaming volstaat de 1060 3GB ook prima en die is flink goedkoper

roy2606 28 november 2016

Prima kaart voor 1080p 60hz

Pluspunten

• Zuinig (120 watt)
  • Stil (Fans draaien pas op 60 graden)
  • Backplate
  • Lage temperaturen
  • Performance per watt
  • Uiterlijk van de kaart

Minpunten

• Geen 4k (Maar wie speelt er ook op 4k met deze kaart)
  • Geen SLI
  • RGB (Ik vind het een beetje slapjes)

chdood1234 18 november 2016

MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G

Goed product. Werkt goed en is echt snel. Zeker een grote vooruitgang op mijn oude gts450 haha. Blijft koel genoeg en kan bijna alle spellen makkelijk op max aan. Kaart werkt zeer degelijk en ben er zeker tevreden over. Echt een aanrader.

Pluspunten

• Snel
  • Mooi
  • Goed geventileerd

Minpunten

• Redelijk hoge prijs

marco208 11 november 2016

MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G

2 kaarten gehad van Coolblue, kaarten blijken ernstige coil whine te hebben... niet voor mensen die speakers hebben dus. Raar dat het nergens in de reviews hier op tweakers staat, heb nu een ASUS STRIX van Coolblue ontvangen: 0,0 coil noise gehoord, bij de MSI kaart is het erg storend.

Pluspunten

• Mooi design

Minpunten

• Ernstig luide coil noise
  • Koeling gaat van windstil naar tornado

Pieter-Jansen 7 oktober 2016

MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G

Doet wat die moet doen maar de meerprijs die je voor deze kaart betaald is het niet waard want uiteindelijk zit die toch in je kast en zie je niks van het uiterlijk waar je meer voor betaald.

Pluspunten

• werkt goed voor 1080p
  • ziet er wel leuk uit maar daar zie ik niks van als die in mijn kast zit

Minpunten

• Geen SLI
  • Duur vergeleken met andere 1060 kaarten
  • te wijnig kracht voor 4k
  • coil whine
  • slecht te overkloken

K.h.l.koolen 1 oktober 2016

MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G

goed product als je 1080p wil gamen of 1440p. ongeveer even krachtig als de gtx 980

Pluspunten

• koel
  • mooi uiterlijk
  • de performence

Minpunten

• bij hoge fps hoorde ik wel eens coil whine

DaroFreeman 28 september 2016

MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G

Zat eerst te twijfelen tussen een GTX 980 en GTX 1060 en bij blij dat ik de 1060 heb gekozen!

Pluspunten

• Snel
  • Stil
  • Goed gekoeld

Minpunten

• Grote kast voor nodig

lesley199 20 september 2016

MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G

Werkt goed, alleen wat problemen met een spel (ligt waarschijnlijk aan de drivers). Ziet er mooi uit en is lekker snel.

Pluspunten

• Snel
  • Hoge kwaliteit
  • Goede bouwkwaliteit

Minpunten

• Prijs wat aan de hoge kant
  • Wat driver probleempjes

Joris0409 15 september 2016

MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G

ik heb deze gekocht als upgrade voor mijn GTX 960 4G, ook van msi. deze kaart presteert echt veel beter. full hd editing in premier pro gaat smooth, zonder dat je merkt dat hij moet laden, gamen kan je gewoon doen in full HD met ultra settings. zeker een aanrader!

Pluspunten

• goede koeler
  • Handige gaming app
  • laag stroomverbruik
  • RGB LED

Minpunten

• beetje prijzig
  • je kan hem niet goed verder overclocken dan msi's overclock functie
  • LED is alleen het logo...

Sjoerdjo 14 september 2016

MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G

Een goede videokaart voor de prijs. ben er heel tevreden mee!!

Pluspunten

• Stil
  • Kan goed mee me de nieuwste games
  • Zuinig
  • Mooi design

Minpunten

• Geen SLI mogelijk

Trollodeboy 6 september 2016

MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G

Prima kaart, lekker hoge FPS wanneer je alles op maxed out zet en op 1080p gamed. Het design van MSI is heel aantrekkelijk, en met de Twin Frozer VI koeler, koelt hij fantastisch. Een prima kaart dus!

Pluspunten

• Stil
  • Mooi design
  • Snel!

Minpunten

• Geen SLI mogelijk

Timx2 26 augustus 2016

MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G

Tweakers en mede-tweakers hebben al uitstekende en uitgebreide reviews geschreven, dus ik beperk het tot mijn stabiele* overclock resultaten. Unigine Extreme HD Valley: 3039. Firestrike: 14.648. Time Spy: 4.564. Deus Ex: MD (Ultra + 16x TF, no MSAA): min. 32,9 avr. 40,8. *60 minuten+ game sessies & loops

Pluspunten

• OC mogelijkheden: Core Clock: 2088 Mhz. Memory Clock: 4704 Mhz.
  • Resulteert in ca. 10% winst in games & benchmarks
  • Uiterlijk
  • Stevigheid

Minpunten

• Voltage lock
  • Power Limit maar 108%
  • Geen 8GB VRAM (6GB wordt al 100% benut in Deus EX: MD op 1080p)

DervishD 20 augustus 2016

MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G

Van een R9 280X naar de 1060 gegaan en dat is natuurlijk een behoorlijke boost in prestaties. Ik kan nu bijna al mijn spellen op max zetten en kom daarbij niet onder de 60fps. Top kaart.

Pluspunten

• uitstekende prestaties
  • zuinig
  • blijft koel
  • past net in mijn Antec One

Minpunten

• prijs had wat lager mogen zijn
  • verder niets op aan te merken

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G?

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8