Specificaties 1-bay NAS behuizing - Bekijk alle specificaties

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 5
maratropa 7 oktober 2016 Product gekocht

Synology DiskStation DS116

Dualcore cpu & 1 GB ram bieden genoeg voor een soepele ervaring en maximale netwerkoverdracht, itt mijn goedkopere synology.

Pluspunten

• Cpu bottlenecked disk en netwerk niet
  • Soepele installatie & configuratie
  • DSM

Minpunten

• Het blijft een wat goedkoop voelend plastic broodtrommeltje

Henkie-Jan 5 oktober 2017 Product gekocht

Synology DiskStation DS116

Ik had hiervoor de DS115J die in vergelijking met deze behoorlijk traag was. Ik heb deze mede gekocht om de snelheid en dik tevreden! Twijfel je tussen de DS115J of DS116 zou ik zeker voor DS116 gaan!

Pluspunten

• Snel
  • Stil
  • Energiezuinig
  • Snelle data overdracht

Minpunten

• Geen Ex-SATA aansluiting
  • USB poorten zitten achterop... Waarom niet 1 voorop.

V-rg 12 september 2017 Product gekocht

Synology DiskStation DS116

De 1.8 Ghz 2-core CPU en 1 GB RAM zorgen voor een erg goede ervaring. Wil je een goede NAS zonder de hoofdprijs te betalen en vind je 1 HDD voldoende dan is dit de perfecte NAS. Tevens erg stil.

Pluspunten

• Snel
  • Stil
  • Mogelijkheden
  • Uiterlijk

Minpunten

• 1 poort voor HDD

DaanBlokpoel 8 mei 2017

Synology DiskStation DS116

Dit is een super goede nas om bestanden op te slaan etc. Ik wilde hem gebruiken om als mediaserver te dienen, maar hij kon sommige films niet encoden. Alsnog is het een prima machine en super handig om backups op op te slaan.

Pluspunten

• Snel
  • Overzichtelijk
  • Mooi vormgegeven
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Niet ideaal als Mediaserver

salipander 11 maart 2017

Synology DiskStation DS116

Lekker snel, ook met lastige taken als thumbnails genereren (DS photo, DS video). Koop deze ipv. een goedkope 2-bay en dan ben je voor lange tijd klaar - zeker met een 8TB schijf. Een backup moet je toch nog op een aparte schijf doen. RAID is geen backup!

Pluspunten

• Snel, zuinig, stil
  • Perfect met een 8TB schijf
  • Veel sneller dan een 2-bay in dezelfde prijsklasse en dat ga je waarderen!

Minpunten

• Kost wat extra t.o.v. instapmodel
  • Als 1 schijf niet genoeg is, tja dan is de volgende stap een 2- of 4-bay met een Intel processor
  • ARM processor heeft minder packages beschikbaar dan Intel

Anoniem: 831995Newbie 26 oktober 2016

Synology DiskStation DS116

Heerlijk snel werkende diskdrive gemakkelijk in gebruik.binnen 30 minuten alles geinstalleerd

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Robuust

Minpunten

• ik heb geen minpunten

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Synology DiskStation DS116?