Specificaties 27" @ 2560x1440 (IPS, 4ms) - Bekijk alle specificaties

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
Deathchant 6 februari 2016

Asus MG279Q Zwart

Ik kom af van een Iiyama B2475HDS (60HZ TN-paneel) en van een slechte ervaring met Dell U2713H (tot 3x toe teruggestuurd). Deze Asus is op álle gebieden een verademing. Kleuren zijn zeer goed, en na calibratie op bijna perfecte waardes te krijgen. Geen ghosting/overshoot/undershoot te bespeuren.

Pluspunten

• 144Hz: merkbaar vloeiender dan 60Hz TN panelen, ongeacht Freesyc aan/uit
  • IPS: zeer goeie kijkhoeken en mooie kleuren
  • Geen ghosting en/of over/undershoot waarneembaar (ook niet in snelle shooters)
  • Mijn exemplaar: zeer goede uniformity (max 12% afwijking van 120cd/m2 bovenaan in het midden)
  • Na calibratie bijna perfecte waarde van 6502K, 120cd/m2, en hoog contrastratio (average Delta E van 0,69)

Minpunten

• Mijn exemplaar: joystick navigeert niet goed naar links
  • Voet is erg diep (24cm)
  • Connectors onhandig geplaatst: je moet ver reiken en zoeken

FreakerTweaker 3 februari 2016

Asus MG279Q Zwart

Deze monitor is uitermate geschikt voor gamen met zijn 144hz IPS paneel. Alleen zijn er wel wat tekortkomingen zoals een goede kalibratie, stugge plastice voet, tegenvallende helderheid en een freesync tot maar 90hz. Voor een scherm in de hogere prijsklasse kan en moet dit beter naar mijn mening.

Pluspunten

• 144hz
  • Overclockbaar tot 165hz
  • IPS
  • 4ms gray to gray
  • OSD knoppen goed bedienbaar en menu geeft veel opties
  • 1440p (must)
  • Rustiger voor de ogen dan 60hz

Minpunten

• Design is standaard (geen dunne bezels bijvoorbeeld)
  • Materialen (plastic)
  • Prijs is te hoog voor wat je krijgt, geldt ook voor andere ips 144hz 1440p schermen
  • Kleurenkalibratie niet goed, en ook niet zo goed te krijgen als bijvoorbeeld (nieuwe) DELL ips schermen

Baet 17 november 2016

Asus MG279Q Zwart

Prachtige kleurweergave. Het 4ms IPS scherm is erg snel en 144hz is geweldig. Helaas grote verschillen in de panelen, 4 examplaren retour gestuurd. Een vijfde niet meer geprobeerd. Geloof niet in de IPS 144hz hype, neem een TN! Ips is er nog niet klaar voor. Duur en onvoldoende.

Pluspunten

• Prachtige kleurweergave
  • 144hz, wil niets anders meer
  • 1440p
  • Goed contrast

Minpunten

• Kans op dode pixels
  • Kans op backlight bleeding
  • Zeer matige quality control
  • 4 exemplaren gehad

RedBa 23 juli 2015

Asus MG279Q Zwart

2x USB 3.0 aansluitingen die helaas op de achterkant van het scherm zitten. 1x mini display 1x gewone display en 2x hdmi. Verder zijn er een mini display naar gewone display, hdmi, stroom en een USB 3.0 kabel meegeleverd.

Pluspunten

• IPS paneel
  • 144Hz
  • Freesync

Minpunten

• Freesync alleen tussen 30 ~ 90 Hz

Rawmon28 5 oktober 2016

Asus MG279Q Zwart

ik heb reeds deze monitor gekocht. Mijn eerste indruk was over de top, maar na een paar dagen hem te gebruiken kwam ik er achter dat hij verschrikkelijke backlightbleeding had. En nu ga ik hem terugsturen. zie de foto's, wil graag jullie mening erover. wordt vervolgd..

Pluspunten

• 144hz = geweldig
  • IPS kleur
  • 27 inch
  • 1440p
  • OSD en knopjes zijn erg fijn

Minpunten

• Kans op Backlight bleeding
  • Ik raad niemand een IPS van Asus aan

NassayA 13 november 2015

Asus MG279Q Zwart

Topper deze monitor zitten wel wat minpunten aan maar daar heb ik persoonlijk geen last van.

Pluspunten

• IPS Panel 4ms
  • 144Hz
  • 1440p
  • Bouwform en smalle Bezel

Minpunten

• Backlight Bleeding
  • Freesync 30-90Hz

SoulsOnFire 11 oktober 2016

Asus MG279Q Zwart

Ik kom van een 1080p 60hz scherm. Wat een verademing. 1440p x144hz is overduidelijk een verschil. Het enige nadeel dat ik zag was de Freesync range maar die was met CRU enorm makkelijk aan te passen. Zeker en vast het geld waard. PM als je meer info wilt.

Pluspunten

• kwaliteit van scherm
  • IPS
  • 1440p
  • 144hz
  • Freesync
  • GEEN backlightbleed

Minpunten

• Freesync Range (makkelijk aan te passen met CRU)

Rzarect0r 6 september 2016

Asus MG279Q Zwart

Loterij. 3 schermen moeten retourneren. 1e scherm had een hele verticale lijn stuck pixels in het midden (1440 stuks!). 2e scherm had een dode pixel en extreme backlight bleed. 3e scherm een joystick die niet naar links kan en 3 dode pixels waarvan 2 in het midden.

Pluspunten

• Kleuren
  • 144hz

Minpunten

• Geen anti blur
  • Quality Control

Libbz 10 augustus 2016

Asus MG279Q Zwart

Ik heb dit scherm nu een aantal maanden in gebruik. Dit scherm vervangt een 245B die ik bijna 9 jaar heb gebruikt. Een nieuw scherm mocht dus geld kosten want: gaat meerdere jaren mee. De Eisen waren: minimaal 144hz, 1440p, 27 inch en een goede kijkhoek. Dit scherm voldoet perfect!

Pluspunten

• Heerlijke resolutie
  • 144hz zeer fijn
  • Goede kleurweergave
  • Bij gamen snel switchen voor betere gamma
  • Goede kijkhoeken dus geen donkere hoeken als je er recht voor zit
  • Veel aansluitmogelijkheden

Minpunten

• Lompe voet (echt lelijk)
  • "gaming' pfft hoeft van mij niet.
  • USB valt uit zodra scherm in standby gaat
  • 144hz werkt niet out of the box (windows 7)

JustFerro 14 juni 2016

Asus MG279Q Zwart

Schitterend beeld en in alle standen te verstellen. De refresh rate van 144Hz is ook een hele vooruitgang tov mijn 60Hz 1080p schermpje. Nadeel is toch wel de prijs, zeker als je graag met 2 schermen werkt.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Verstel mogelijkheden
  • Refresh rate

Laid To Rest 17 mei 2016

Asus MG279Q Zwart

Geweldige gaming monitor! Ik heb een tijd zitten twijfelen tussen de Swift monitoren en deze MG279Q. Uiteindelijk hier voor gegaan en erg blij met mijn keuze. Erg weinig last van IPS glow, ik heb in 3 maanden gebruik eigenlijk nog geen minpunten kunnen ontdekken! Absolute aanrader.

Pluspunten

• IPS, WQHD
  • Hoge verversingssnelheid
  • Aantrekkelijke prijs tegenover andere IPS / WQHD / 144Hz schermen

Minpunten

• Geen

mathijsbaks2000 10 maart 2016

Asus MG279Q Zwart

mooie kwaliteit. mat zwarte kleur dat mij wel aantrekt. het scherm is ips en kleuren zijn fantastisch. resolutie is ook haarscherp. kortom een aanrader

Pluspunten

• ips
  • 4ms
  • 144hz 1440p

Minpunten

• freesync tussen 30-90hz

Igorvans 12 december 2015

Asus MG279Q Zwart

Eerste scherm gelijk RMA, tweede gehouden. Van 1080p TN naar dit scherm. Eerste ervaring ooit IPS 144Htz. 100%PCgamer. Binnen een dag wogen de pros meer op tegen de cons. In games echt het wauw gevoel. 100%tevreden met het scherm , maar lees wel wat gebruikerservaringen op het internet. Loterij.

Pluspunten

• IPS
  • 144Htz

Minpunten

• Panel loterij
  • IPS glow / lichte BL.bleeding
  • out of the box settings

bille 17 oktober 2015

Asus MG279Q Zwart

Top monitor, een stuk beter dan de (vooral kwalitatief) tegenvallende Acer Predator XR341CK.

Pluspunten

• 144Hz, meer is beter
  • 30-90Hz Freesync, ruim voldoende
  • Afwerking kwalitatief dik in orde

Minpunten

• Kabel management had beter gekund
  • USB hub slecht te bereiken

lethal pi 6 juli 2015

Asus MG279Q Zwart

Een beste prijs maar na lang wachten eindelijk alles wat ik zoek in een monitor. 1440p, IPS, Freesync, 144hz, 4sec response.

Pluspunten

• 144Hz en IPS!
  • 1440p
  • Freesync

Minpunten

• Het is een aardige duit geld maar gezien de concurrentie misschien niet eens een minpunt
  • Freesync alleen tussen 35-90 FPS

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Asus MG279Q Zwart?

Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2