AVM FRITZ!Box 7490 Edition International

Specificaties WiFi-ac • 4G • 4-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de AVM FRITZ!Box 7490 Edition International. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware.Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5

AVM FRITZ!Box 7490 Edition International

Na enige twijfel of een dergelijk luxe (duur) apparaat nu echt een stabielere omgeving zou verzorgen lukte het de 7490 om mij in de praktijk zonder enige twijfel te overtuigen. Een extreme featureset, stabiele verbinding, uitgebreide telefoniefeatures, en een mooie samenwerking met andere Frtiz! apparatuur.

Pluspunten

• Snel, stabiel, betrouwbaar.
  • Meer features dan een olifant zou kunnen onthouden. Zakelijke features als VPN inbegrepen.
  • Uitgebreide telefoniecentrale (met o.a. antwoordapparaat) die werkt met analoge en VOIP telefonie
  • Uitstekend beheer over de verbinding en het gebruik. Eenvoudig om gebruik van bijvoorbeeld medewerkers of kinderen te beheren.
  • Uitstekende samenwerking met Fritz! DECT 200 'slimme' schakelaars, Fons (Telefoons), en Repeaters/Powerline Adapters
  • Draadloos zowel 2.4GHz als 5 GHz, en Wireless-AC ondersteuning
  • Leuke en handige (gratis) apps voor nog meer mogelijkheden. Zijn overigens 'gewoon' Engelstalig.
  • De prijs is gezien de functionaliteit en featureset redelijk

Minpunten

• Als je enkel een 'goede router' zoekt zijn er absoluut goedkopere oplossingen die ook goed werken; je betaalt voor alle mogelijkheden
  • NAS-feature is leuk, maar beperkt door de ~15MB/s limiet van de USB 3.0 poorten.
  • Giga hoeveelheid features zorgt voor een extreem uitgebreide software/firmware, dus soms is een feature even zoeken. Maak gebruik van de inhoudsopgave!,
  • Sommige standaardinstellingen zijn wat vreemd: Eco-modus beperkt LAN poorten standaard tot 100Mbps, standaard WLAN kanaalkeuze kiest drukste kanaal. Uiteraard beide prima handmatig aan te passen.
  • Als niet-ADSL gebruiker moet je 1 LAN poort inleveren als 'WAN' aansluiting.

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 5

itsnaud 21 december 2015

AVM FRITZ!Box 7490 Edition International

Een machine die van alle gemakken is voorzien. Telefonie, internet, netwerkschijf, mediaserver. Je kan het bijna een alles-in-1 pakket noemen. Geen extra kastjes voor je DECT telefoons. Geen extra NAS server in je ruimte. Maar enkel deze modem die al deze ruimte bespaard. Lees meer in mijn uitgebreide review.

Pluspunten

• Draadloos bereik
  • Snelheid
  • Toegankelijkheid
  • Beheerbaarheid

Minpunten

• Nogal groot
  • Uiterlijk
  • Geen Nederlands paneel

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 5

jhsteenbergen 11 oktober 2017 Product geleend

AVM FRITZ!Box 7490 Edition International

Deze modem-router is door de provider geleverd doet het in principe prima maar wil wel eens traagheid vertonen. met het beheren is het lastig dat je niet makkelijk een export van de gebruikers kan maken, en dat er op zijn minst iedere gebruiker 3 keer kan vinden.

Pluspunten

• weinig storing

Minpunten

• kan geen export van gebruikers maken
  • 3 plekken waar je verschillende dingen kan instellen voor de gebruikers

Henkie-Jan 11 september 2016

AVM FRITZ!Box 7490 Edition International

De FritzBox 7490 uiteindelijk aangeschaft omdat ik zeer veel goede verhalen hoorde en ik zelf wel eens met voip bezig ben. Het modem van mijn provider zit aardig dicht en ik had ook geen 5GHz wifi mogelijkheden. Aangezien ik de prijs erg hoog vond een tweedehands aangeschaft. Geen spijt!

Pluspunten

• Zeer uitgebreid
  • Ingebouwde PABX met zowel S0, als dect als PSTN poort
  • 2,4 als 5GHz (AC)
  • USB 3.0 poorten
  • Ondersteuning DECT ULE voor smarthome functies
  • Zeer veel Android apps voor benadering op afstand
  • Zeer snelle en goede support van AVM

Minpunten

• Hoge prijs
  • Bij gebruik met WAN poort ben je 1 utp kwijt
  • Configuratie back-up niet (eenvoudig aan te passen
  • Meer en acutelere software updates voor de Duitse versie

martinvdm 30 juni 2015

AVM FRITZ!Box 7490 Edition International

Snel, stabiel en veel functies maar wel prijzig

Pluspunten

• Stabiel
  • Snel
  • Vele VOIP mogelijkheden

Minpunten

• Interne antennes dus niet verwisselbaar of te draaien
  • Soms wat onlogische web interface
  • Prijzig

m4n 2 maart 2015

AVM FRITZ!Box 7490 Edition International

Geweldig apparaat gekocht om als voip router achter mijn asus router te gebruiken. Voip gedeelte werkt uitstekend en ook handig dat ik mijn analoge telefoon lijn kan doorlussen via dit apparaat Tot mijn grote verbazing heeft deze router veel beter wifi signaal dan mijn top of the line asus router

Pluspunten

• Uitgebreide voip mogelijkheden
  • Meer dan uitstekend wifi signaal op zowel 2,4 als 5 Ghz.
  • Goede beheer interface
  • Dect basis station compatible met mijn dect handsets van verschillende merken
  • Netwerk via stopcontact verrassend snel

Minpunten

• Geen mogelijkheid om router als acces point in te stellen.
  • Prijs is hoog
  • Andoid app om thuis mee te bellen geeft echo tijdens bellen,

Esenfirtina 4 januari 2015

AVM FRITZ!Box 7490 Edition International

Deze Fritz!Box volwaardige router wat AVM al diverse malen bewezen heeft. Enige grote verschil is de toevoeging van de 5Ghz band en 802.11 ac ondersteuning met de voorganger Fritz!Box 7390

Pluspunten

• Ondersteund VDSL2+ Pairbonding techiek
  • Integreerde telefooncentrale dankzij DECT en VoIP functies
  • Kan ook als Router of WiFi repleater gebruikt worden.
  • Handige applicaties voor Adroid en iOS.
  • VPN volledig ondersteund. Server en / of Client
  • Prijs Kwaliteit verhouding

Minpunten

• Poort 1 word als WAN gebruikt indien je als router insteld
  • Nederlandse taal word ano 2015 niet ondersteund

peize9 5 december 2014

AVM FRITZ!Box 7490 Edition International

Ik heb deze modum van mijn provider gekregen (xs4all) nadat mijn vorige (7390) vaak uit viel (duurde tussen de 20ms en 5min). voor naarmaal gebruik kan hij wel. maar voor streams en uploads is een andere misschien beter.

Pluspunten

• alle poorten kunnen zowel tv als normaal internet versturen en ontvangen
  • goede snelle wii met goed bereik

Minpunten

• valt vaak uit
  • kan niet goed met torrent clients samen

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 4
dutchinteldude 13 november 2014

AVM FRITZ!Box 7490 Edition International

Modem gekregen bij een xs4all glasvezel abo 100/100 Modem was eenvoudig te instaleren, zit een quickinstall ingebouwd voor xs4all met alle diensten (tv,internet,telefonie) Snelheid icm een linksys ea3000 stick 100/100 op 5 meter afstand. Tevens icm een Fritzbox fon werkt dit perfect met ingebouwd dect station.

Pluspunten

• Wifi snelheid
  • Eenvoudige interface
  • Handig icm een Fritzfon

Minpunten

• Duur als je niet alle functionaliteit gebruikt

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een AVM FRITZ!Box 7490 Edition International?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Grand prix