Specificaties GDDR6 • 3x DP, HDMI - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Round-up - AMD RX 5700 (XT)-videokaarten - Welke Navi is de beste?

Inmiddels heeft een flink aantal fabrikanten kaarten op basis van de 5700- en 5700 XT-ontwerpen uitgebracht. Tijd om te kijken naar de prestaties van kaarten die echt te koop zijn.

184 6 okt '19

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
cablegunmaster 12 februari 2021 Product gekocht

Powercolor Red Devil RX 5700 XT

De videokaart valt op door het dikke uiterlijk. Met de devilzone software kan je de RGB van de videokaart instellen. De drivers van de videokaart veroorzaken een enkele keer een groen scherm, maar er is een nieuwe driver update.(11/02/21) namelijk de AMD Radeon Adrenalin Edition 21.2.1 driver. Geweldige videokaart.

Pluspunten

• Dubbel bios (silent & OC)
  • Robuust

Minpunten

• 3 slots
  • drivers (maar is stabieler als voorheen)

DjDjdavagi 14 december 2020 Product gekocht

Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Misschien wel de BESTE RX 5700 XT. Het biedt geweldige thermiek en zorgt voor behoorlijk overklokken. Met dat gezegd, heeft AMD op het moment van schrijven nog steeds enkele problemen met stuurprogramma's.

Pluspunten

• Hoge kloksnelheden
  • Mooi koeler ontwerp

Minpunten

• Slechte en onstabiele stuurprogramma

sebos280 26 november 2020 Product gekocht

Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Mijn eerste GPU van Powercolor en ik ben ben verbaasd hoe goed dit eigenlijk werkt. Mijn volgende GPU zal zeker weer een Powercolor variant zijn. Koelt goed, is stil en je hebt de optie voor silent of overclock met een pysieke switch.

Pluspunten

• Stil
  • Snel
  • Bios switch
  • Goede kwaliteit componenten

Minpunten

• Groot

jparez 25 september 2020 Product gekocht

Powercolor Red Devil RX 5700 XT

ik heb een paar RX5700XT's getest saphire nitro+ koelt goed maar heel erg veel lawaai bij full load XFX hitte kannon om te kotsen ! MSI gaming X koelt zeer goed is lekker stil leuk voor een MSI built red devil koelt zeer goed en is fluisterstil 68C max.

Pluspunten

• koelt super goed
  • thermalpads all over the place !
  • super stil
  • de snelste RX5700XT
  • echt een gigantisch dikke kaart LxBxH
  • sneller als een RTX2070
  • speelt alles makkelijk op Ultra settings 144HZ

Minpunten

• geen
  • niet geschikt voor Raytracing

phoenix1906Newbie 5 juli 2020 Product gekocht

Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Wat een beest. Deze duivel kan alles op ultra of max settings aan. In combi met een 1440p 27" monitor. Ik heb geen moeilijkheden gehad met drivers dit schijnt gefixt te zijn en dit duiveltje is wel de koning onder de rx 5700 xt's.

Pluspunten

• Mooi en stoer
  • Goede kwaliteit en mooie verlichting
  • Hele goede koeling
  • Lekker stil de fans draaien in idle gewoon NIET
  • Zelfs in OC mode is die stil
  • Verslaat de rtx 2060 met gemak, zowat gelijk aan de rtx 2070 super en doet bijna niet onder voor de rtx 2080
  • Big bang for the buck
  • Beste pact met de duivel ooit

Minpunten

• Niks kunnen vinden

neos1991 3 juli 2020 Product gekocht

Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Fantastische kaart met zeer gedegen koeling. Er zit een behoorlijke koeler en heatspreader op. Samen met rgb, de stijl van de kaart en de performance een super aankoop.

Pluspunten

• Rgb
  • Samen met de nitro + beste koeling op 5700xt
  • Voelt solide
  • Mooie afwerking

Minpunten

• 2x 8 pin power en die heeft die nodig ook

Jofairden 22 mei 2020 Product gekocht

Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Zeer krachtige videokaart, 300+ fps in fortnite op medium 1080p en 160-200 fps op high-epic 1440p. Zelfs 4k is speelbaar boven de 100-120 fps. Deze videokaart geeft je een performance vergelijkbaar met de 2070 super voor een lagere prijs.

Pluspunten

• Zeer goede performance
  • RGB in te stellen op hex kleur
  • Met MorePowerTool nog hoger te overclocken.
  • Undervolt raad ik aan, ik draai zelf 2150 MHz op 1125 mV stabiel
  • Erg stil, tot fan speed van 50-55%
  • Omdat ie prima te ondervolten is, vrij lage temps
  • Erg stevige backplate, lijkt ook flink wat hitte te verspreiden
  • Minieme 'gpu sag'

Minpunten

• RGB wit ziet er niet zo mooi uit, en RGB alleen in te stellen via red devil software
  • Joekel van een videokaart, check of je de ruimte ervoor hebt!
  • "RED DEVIL" achterop de kaart staat ondersteboven
  • LED verlichting achterop kleurt niet mee met je instelling voor kleur
  • Krachtige voeding nodig, kan boven de 300W slurpen
  • HDMI flickering: Gebruik Display Port!!!
  • AMD Drivers hebben soms wel wat issues, switchen van Nvidia kaart naar deze kan de nodige issues opleveren... Maar hij werkt uitstekend in mijn nieuwe PC met een 3900X CPU
  • De vraag is of je beter een 5700 (non XT) kunt kopen en de XT settings erop flasht, dat kan prima met de MorePowerTool. Scheelt geld

baxic 10 april 2020 Product gekocht

Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Kocht deze kaart omdat ik niks gaf om rtx en problemen verwacht met de komende gpu release Alle recente games kan ik spelen op Ultra 1080p met 60+fps. De nieuwste driver gaf problemen bij assassins creed oddesey maar dit verdween weer toen ik terug ging naar de recommended driver.

Pluspunten

• prijs kwaliteit verhouding
  • Goed gebouwd
  • makkelijk oc
  • Rgb als je er van houd
  • geen gpu sack

Minpunten

• amd drivers kunnen beter
  • rgb software aparte download

Henkieschmenkie 18 maart 2020 Hands-on

Powercolor Red Devil RX 5700 XT

In een build van een vriend gezet. Degelijke, behoorlijk stille kaart. Goed werkend krijgen met de nieuwste drivers geïnstalleerd krijgen was even gedoe maar nu werkt alles prima.

Pluspunten

• Betrekkelijk stil
  • Snel
  • Robuuste bouw

Minpunten

• Groot
  • Wel erg gamey uiterlijk
  • Goed werkend krijgen met nieuwe drivers kostte moeite
StCreed 26 januari 2020 Product gekocht

Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Geweldige videokaart. Snel, stil, en koel. Ik speel d3 en Wow, die beperk ik tot 100fps op de hoogste settings. Toen ik de kaart begin december kocht was het met drivers nog niet best, maar nu loopt hij sinds de kerst-updates stabiel.

Pluspunten

• Snelle, stille kaart
  • Blijft koel. Maar ik draai in Chill mode en niet in OC mode
  • Gecombineerd met Wattman kan je enorm tweaken
  • Goede support
  • Prijs/ prestatie is nu duidelijk beter dan NVidia

Minpunten

• De drivers waren tot eind december echt niet best

Magere Hein 22 januari 2020 Product gekocht

Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Gekocht na het fiasco van de ASUS TUF rx5700xt. De PowerColor Red Devil is een wereld van verschil: temperatuur komt niet in de buurt van 70 graden, fans zijn stil, software is goed, drivers up-to-date, werkt goed in linux en windows

Pluspunten

• trekt minder stroom dan de gemiddelde rx5700xt
  • goed design voor efficiente koeling
  • PCIe 4.0 x16
  • geen probleem met 600W voeding
  • wordt nooit echt heet
  • goede verpakking
  • RGB verlichting met meer patronen en kleuren
  • dual bios switch voor OC / silent

Minpunten

• geen DVI en VGA

Dalu 6 december 2019 Product gekocht

Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Ik had eerder hier mijn review geschreven en was erg positief. De kaart zelf is een monster, helaas krijg ik 1 keer per dag een BSOD. Ik heb de nieuwste drivers en weet niet hoe ik dit moet oplossen. De performance zelf is echt geweldig, zolang hij het doet.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Performance
  • Geluid

Minpunten

• prijs ten opzichte van andere 5700 xt's

donpaco 11 november 2019 Product gekocht

Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Deze kaart gekocht omdat het een monster moet zijn wat betreft prijs kwaliteit. Helaas ondervind ik alleen maar problemen met drivers en is de fun en nu bij mij vanaf. De kaart gaat retour en helaas moet ik meer gaan uitgeven aan een nvidia kaart.

Pluspunten

• Mooie robuuste kaart
  • Stille fans
  • Beste versie

Minpunten

• Drivers & gamecrashes

Aslanboy1905 12 september 2019 Product gekocht

Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Deze kaart is simpelweg een beest. Buiten dat deze kaart er sexy uit ziet (vooral met de verlichting), is het volgens verschillende reviews ook één van de beste RX 5700XT kaart zo niet de beste. De cijfers liegen er niet om.

Pluspunten

• Zeer mooie kaart & uitstekende bouwkwaliteit
  • Goede koeling: 51C idle (zero rpm) & ~74C tijdens gamen
  • Zeer stil (niet hoorbaar tijdens gamen)
  • Dual Bios (Quiet / OC mode)
  • De beste RX 5700XT kaart

Minpunten

• Wattman werkt niet altijd goed en drivers zijn nog niet optimaal (per 12-9) (minor issue).

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Powercolor Red Devil RX 5700 XT?