Tweakers zegt: 7,5

Review door de redactie

Door Willem de Moor - Redacteur componenten 24 september 2019

Low-profile mechanische keyboards: mechanische switches en toch relatief plat

Het met mechanische switches uitgeruste low profile-toetsenbord van Logitech voelt erg lekker om op te tikken, maar de lol vergaat je een beetje als je de prijs ziet. Het is vijftig euro duurder dan de bedrade G815-variant en voor om en nabij de 250 euro mag je eigenlijk niks meer te klagen hebben over een toetsenbord. Voor dit geld krijg je nog steeds fragiele en na verloop van tijd glimmende abs-keycaps, heeft het toetsenbord flex in het midden en kun je weinig meer met het draaiwiel dan geluid regelen. Bovendien zitten de G-toetsen links van het toetsenbord in de weg. Voor minder dan 150 euro zou dit een absolute aanrader zijn. Lees verder »

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
Toon reviews van:
Frozen 19 oktober 2019
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.Frozen schreef afgelopen jaar 4 reviews, waarvan 50% gesponsord.

Logitech G915 (Qwerty US, Tactile)

De Logitech G915 is een dun en draadloos RGB gamingtoetsenbord en precies al die aspecten weet Logitech goed te raken. De switches tikken heerlijk en we hebben het idee dat we sneller een ander teken kunnen intikken door de lagere travel. Ter compensatie is er meer dan genoeg feedback!

Pluspunten

• Accu lijkt zelf vervangbaar te zijn
  • Zeer heldere en veelzijdige RGB
  • Blijft tijdens het opladen draadloos bruikbaar
  • Plug & Play
  • Veel opties in de geweldige software
  • Lekker compact omdat er geen wristrest is.
  • Erg goede typeprestaties
  • Relatief lange accuduur, zeker zonder backlight

Minpunten

• Met RGB uit zijn de toetsen slecht te lezen
  • Geen num-lock lampje
  • Geen opslagplek voor de LIGHTNING-dongle in het toetsenbord

un1ty 13 december 2019 Product gekocht

Logitech G915 (Qwerty US, Tactile)

Ik ga kort zijn in deze review; goed; qua toetsenbord... fantastisch input lag... fantastisch bouwkwaliteit... fantastisch Logitech G-HUB... prima! accu duur pima! gemiste kansen; kleur op een aantal toetsen niet verranderbaar, te groot bijna perfect toetsenbord met gemiste kansen!

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Feel (mechanisch)
  • Instelbare kleuren (accuraatheid)
  • Reactie tijd
  • Accuduur

Minpunten

• Instelbare kleuren (functie toetsen)
  • Overbodige toetsen, overbodige grote!

Chris2 15 maart 2021 Product gekocht

Logitech G915 (Qwerty US, Linear)

Toetsenbord nu 1 jaar in bezit. Typt erg fijn door de low profile mechanische toetsen. Ben echter niet te spreken over de kwaliteit van de coating. Veel toetsen zijn na een aantal weken glanzend en de W A S D toetsen beginnen doorzichtig te worden.

Pluspunten

• Typt fijn
  • Draadloos

Minpunten

• Kwaliteit toetsen belabberd voor de prijs

hrvatinl 17 februari 2021 Product gekocht

Logitech G915 (Qwerty US, Clicky)

Prima toetsenbord, al zou ik niet kiezen voor de clicky variant indien je met meerdere mensen in een ruimte zit. Hij maakt nogal lawaai dan. Ik ga mijne omruilen voor een ander model.

Pluspunten

• Typt super
  • Macro toetsen
  • Mooie RGB

Minpunten

• Clicky is wel erg hard qwa geluid

Bananenprofeet 10 juli 2020 Product gekocht

Logitech G915 (Qwerty US, Tactile)

Een topklasse toetsenbord voor een iets wat hoge prijs. Het toetsenbord tikt heerlijk en ziet er goed uit. Ondanks dat hij mechanisch is, is hij ontzettend plat en best licht. Voor de prijs had ik alleen nog wat meer willen zien (zie minpunten).

Pluspunten

• Dun
  • Mooi
  • Lightspeed en Bluetooth
  • Mediaknoppen en volumewiel
  • 5 Gaming Keys
  • Meerdere helderheidniveau's

Minpunten

• Zonder RGB toetsen moeilijk te lezen
  • Geen USB-C (ondanks de prijs)
  • Geen opbergmogelijkheid voor usb-dongle
  • Geen numlock lampje
  • Opladen duurt lang

Excorio 16 juni 2020 Product gekocht

Logitech G915 (Qwerty US, Tactile)

Heerlijk toetsenbord voor typen en gamen. Ziet er premium uit en voelt ook premium. Wel paar ontwerp missers met die gele ledjes ipv echt full RGB. GHub is prima in gebruik als je even weet waar wat verstopt zit. Hoop dat ze de gele M-Keys uitschakelbaar maken in de software.

Pluspunten

• Tactile (brown) typt heerlijk en is een goede stille alternatief voor clicky (blue).
  • Erg dun ontwerp wat er heel mooi uitziet vind ik
  • Aluminium frame waardoor het toetsenbord heel premium aanvoelen en uitzien. Hij is heirdoor iets zwaarder dan gemiddeld plastic keyboard, maar daardoor blijft hij goed liggen op zijn plek.
  • USB direct Passthrough erg handig voor het aansluiten van mijn wireless muis bij opladen
  • Erg goede sleeve om de kabel heen. Kabel is vanwege het wat dikker zijn wel wat stugger.
  • Profile memory op het toetsenbord dus GHub hoeft niet te starten voor je RGB of macros te laten werken.
  • In drie verschillende hoogste te gebruiken door de tweedelige voetjes. Voetjes ingeklapt, kleine voetjes uitgeklapt of de gehele voet uitklappen.

Minpunten

• M-Keys niet RGB en altijd geel (de gene die je kiest). de MR-Key is rood en ook niet instelbaar. Tevens zijn die ledjes alleen uit te zetten alles alle leds uit zijn anders niet. Dikke misser in het ontwerp vind ik.
  • Door de melkige transparanties van het logo en de keys is wit niet helemaal wit maar beetje blauwig net als bij de Wireless Pro van Logitech en vermoedelijk de andere G-line producten.
  • Persoonlijk had volume weel, mediakeys en zelfs de G-keys niet gehoeven en maken toetsenbord onnodig groot. Ondanks dat is het toetsenbord nog steeds erg compact zonder dat dit nadelig is voor typen.
  • Special characters lichten niet op, maar echt een probleem is het niet. Mijn scherm produceert voldoende licht om je toetsenbord in het donder te zien.
  • De rubberen M-Keys en Mediakey toetsen vangen snel stof

Wekko306 28 april 2020 Product gekocht

Logitech G915 (Qwerty US, Linear)

Waanzinnig mooi, stevig en prettig mechanisch toetsenbord

Pluspunten

• Stevig toetsenbord
  • Accuduur is meer dan prima
  • RGB verlichting werkt goed, alle toetsen zijn goed en even verlicht
  • De linear switches zijn precies en vrij stil (veel stiller dan mijn toetsenbord met MX Red)

Minpunten

• Jammer dat de secundaire functies van de toetsen niet verlicht zijn
  • G knoppen hadden best boven de F toetsen gekund om het geheel net wat minder breed te hebben
  • Geen lampje voor NUM lock?
  • Hij is toch wel erg aan de prijs
  • De M en functie knoppen bovenaan voelen vrij sponzig, hadden best hoogwaardiger gekund
  • Geen USB c?

landcross 28 januari 2020 Product gekocht

Logitech G915 (Qwerty US, Tactile)

Prima toetsenbord. Er zijn zeker wel wat verbeterpunten, maar al met al ben ik er zeer tevreden mee. De prijs is wel aan de hoge kant. Ja het is, op het moment van schrijven, een van de weinigen in zijn soort, maar desalniettemin vind ik de prijs toch te hoog.

Pluspunten

• Goede draadloze verbinding
  • Degelijk gebouwd en strak ontwerp
  • Backlight ziet er strak uit
  • Prima accuduur (tot nu toe)
  • De toetsen voelen prima aan, typt fijn

Minpunten

• Geen USB-C, maar micro-usb
  • De knoppen boven de F toetsen zijn niet RGB, behalve de backlight toets, wat er heel raar uit ziet
  • Toetsen zitten niet helemaal geweldig vast, rammelen een beetje als het toetsenbord schud
  • Geen num-lock lampje
  • De secundaire tekens (#, $, % etc.) zijn niet verlicht
  • Zeer hoge prijs

ZixXer 3 september 2019 Product gekocht

Logitech G915 (Qwerty US, Tactile)

Zeer fijn toetsenbord! de keycaps zijn lekker groot en best glad dus je schuift lekker van de ene naar de andere toets. heerlijk volume wiel,alles voelt erg degelijk aan. draadloos switched heerlijk snel! keys reageren ook al staat hij in de slaap stand!

Pluspunten

• De keycaps zijn heerlijk, lekker groot en glad ook nog met een lager centrum dus je vingers worden naar het midden geleid.
  • De tactile switches maken weinig geluid en voelen heerlijk aan.
  • Volume wiel heeft de juiste feel, hij klickt niet maar voor je gevoel is dat bij deze ook niet nodig (ook reageerd het instand las reviews van mensen waar het vertraagt was maar bij mij niet) ook kan je hem een slinger geven en komt heel snel weer tot stil stand, een normale slinger haald 25% volume er af
  • De G keys zijn altijd handig voor als je wat extra macros wil gebruiken.
  • Voelt heel degelijk aan
  • wireless werkt echt heel goed! en het switchen naar je mobiel is echt gewoon een druk op de bluethooth knop en klaar(als je al 1 keer eerder had ingesteld op je mobiel)
  • Super clean desk en ziet er gewoon heel mooi uit en low profile vind ik erg fijn.
  • LED background verlichting, je kan best veel effecten instellen. maar ik heb gewoon een kleur die ik ook met mijn muis heb gematched.

Minpunten

• de media knoppen voelen vreemd(skweeschy) aan, maar die gebruik ik nooit
  • Ik heb graag mijn pinky naast de capslock maar de g keys zitten net te dichtbij om hem helemaal te laten rusten.
  • de hoeken van het keyboard zijn best scherp
  • Duur, maar als hij even lang mee gat als mijn g15(14 jaar) dan is hij ook weer niet zo duur, en zo lang op iets fijns typen is ook wat waard
  • valse advertising van de LED kleuren. ze gaan met stapjes van 4 of meer pas omhoog en 26 is de laagste waarde, daaronder gaan ze gewoon uit. (alleen het G logo lijkt correct te werken met alle kleur stapjes) het is donker genoeg en voor mij ook stapjes genoeg om de kleuren te krijgen die ik wil maar toch.

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Logitech G915 (Qwerty US, Tactile)?