Tweakers zegt: 8,5

Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Door Paul Hulsebosch - Redacteur audio en games 15 december 2019

Sony WH-1000XM3 vs. Bose NC700 - Twee noisecancelling kemphanen vergeleken

Bij de Bose Noise Canceling Headphones 700 valt vooral het uiterlijk op. Je moet er van houden, van de strakke lijnen en ranke vormen van de NC700. Onze smaak is het niet, wij zien liever een wat robuustere vorm. De constructie van de NC700 is wel lekker stevig, maar het is jammer dat hij niet ingeklapt kan worden. Bovendien gaat het verstellen van de oorschelpen wat stroef. De kussens van de oorschelpen sluiten erg goed af en dat maakt dat de noise cancelling prima is. Je kunt kiezen uit 11 standen, dus eventueel ook wat geluid doorlaten. Hij past het niveau van de noise cancelling echter niet automatisch aan, dat is jammer. Het geluid van de ingebouwde microfoons is erg goed, wat prettig is bij bellen. Het geluid van de NC700 is sowieso de sterkste kant van de hoofdtelefoon. Het is mooi neutraal en leent zich voor allerlei stijlen. We missen echter wel ondersteuning voor verschillende codecs. De NC700 heeft ook weinig latency, maar helaas ook een minder grote batterij, hoewel je er nog steeds 20 uur onafgebroken naar kunt luisteren. Lees verder »

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 3.5
Toon reviews van:
Firefox 13 april 2020 Product gekocht

Bose Noise Cancelling Headphones 700 (Zilver)

De Bose NC700 heb ik gekocht voor zijn beloofde "True" Multipoint Bluetooth capaciteiten, superieure microfoon voor gesprekken en hoge mate van Noise canceling. Ideaal voor voice conferencing. Met de laatste firmware 1.3.1 is true multipoint een leugen. Zelfs tussen mobiele devices (bijv twee telefoons) Wacht op de NC700 UC

Pluspunten

• Noise Canceling
  • Opberg Etui
  • Voice voor telefoon gesprekken
  • Vrij stevig ondanks rank model

Minpunten

• True Multipoint Bluetooth
  • Afstersales support Bose
  • App functie op telefoon is zeer beperkt

GrindbaasB95 11 december 2019 Product gekocht

Bose Noise Cancelling Headphones 700 (Zwart)

Op zoek naar een koptelefoon met sublieme noise cancellation? Zoek niet verder, want de Bose 700 is echt een topding! In vergelijking met de Sony WH-1000XM3 is het geluid iets minder levendig, maar de ANC is veel beter. Ideaal voor gebruik op kantoor of onderweg.

Pluspunten

• Noise cancellation tot dusver ongeëvenaard
  • Helder geluid
  • Afspeelduur van 20 uur
  • Draagcomfort is heerlijk, maar pas na een weekje dragen, vanwege de clamping force
  • Minimalistisch design met goede touch-besturing
  • Premium case met handig magnetisch gesloten kabelvakje

Minpunten

• Bose Music app heeft een verwarrende interface en geen EQ
  • Hierdoor is het geluid wat steriel, maar dit is aan te passen met de EQ van je smartphone
  • Uitgeschakeld en met kabel is het geluid abominabel, dus altijd zorgen dat hij opgeladen is
  • Het blijft een hoop geld, maar het is het wel waard

baseonth3road 3 april 2020 Product gekocht

Bose Noise Cancelling Headphones 700 (Zwart)

Geweldige noisecancellation om thuis te werken in een woonkamer situatie.

Pluspunten

• Noise cancellation
  • Vlekkeloze overname tussen mobiel (muziek) en laptop (teams)

Minpunten

• 6 maanden voordat problemen met bluetooth opgelost werden

Crazy-monkey4 29 oktober 2019 Product gekocht

Bose Noise Cancelling Headphones 700 (Zwart)

Geweldige pasvorm, na 5 minuten vergeet je dat je Bose NC 700 op hebt. Geluid karakteristiek lekker neutraal en helder met als het nodig is een voelbare bass.

Pluspunten

• Helder en neutraal geluid
  • Bluetooth 5.0 Multipoint
  • Call quality
  • Geen hoofdpijn door het gebruik van noise calation (met wat oudere koptelefoons met NC wel is last van gehad)
  • Hoesje van de NC700 is zeer dun
  • Een moderne en chique look

Minpunten

• Pas na een week gebruik gaat de NC 700 geweldig zitten ('clamping force' is de eerste paar keer dragen meer dan na een week)

Novah 23 januari 2020 Product gekocht

Bose Noise Cancelling Headphones 700 (Zwart)

Een geweldige headphone, waar ik qua draagcomfort (lees: 'clamping force') maar niet aan kan wennen... en daarom minder draag en waarschijnlijk weg ga doen. :(

Pluspunten

• Design is mooi en 'anders' in positieve zin
  • Fijn en gebalanceerd geluid over het hele bereik
  • Bediening op headphone

Minpunten

• clamping force te sterk, reden dat ik hem weg ga doen
  • geen EQ in de app
  • mis helderheid in het hoog (in verhouding tot in-ear monitors van gelijke prijs)
  • design is ook een flaw... enkel hoogte van oorschelpen te verstellen, niet inklapbaar

fboecom 13 oktober 2020 Product gekocht

Bose Noise Cancelling Headphones 700 (Zilver)

Een apparaat dat ongeschikt is voor mensen met oudere smartphones en/of die het bedienen van apparaten lastig vinden. BT zoeken gaat gepaard met zeer storende geluiden in de koptelefoon, apple music gaat soms ongevraagd spelen en de app werkt niet op iOS9. Voorspelbaarheid voor de oudere mens is dramatisch.

Pluspunten

• NC werkt goed

Minpunten

• Storende en lawaaiige geluiden bij aanzetten
  • Nog storender geluiden bij BT zoeken
  • Onvoorspelbare connectie met meerdere BT devices
  • gemakkelijk per ongeluk starten van Apple Music op iPhone
  • App werkt niet op iOS9
  • Device en app uiterst beperkte functie
  • Zonder app geen handleiding
  • Moet altijd geconnect met BT device

sdk1985 5 oktober 2020 Product gekocht

Bose Noise Cancelling Headphones 700 (Zwart)

Van alle geteste headsets heeft Bose by far de beste noice cancelling. Zo goed dat je iemand die voor je staat op de hoogste stand letterlijk niet hoort praten. Betreft de app: ik vermoed dat Bose tov 2019 niet heeft stilgezeten, de Bose Music App werkt prima en heeft EQ.

Pluspunten

• Noise cancelling die echt werkt
  • Beste belervaring voor andere partij (stript omgevingsgeluid, duidelijk te verstaan)
  • 9/10 geluidskwaliteit
  • 8 BT devices opslaan, 2 tegelijk verbinden

Minpunten

• bluetooth met 2 apparaten tegelijk wil weleens kraken
  • opladen en luisteren gaat niet tegelijk
  • mist wat details die mijn Sennheiser HD599 wel kan weergeven

Nexuses 6 augustus 2020 Product gekocht

Bose Noise Cancelling Headphones 700 (Zwart)

De hoofdreden waarom ik dit keer weer Bose heb gekozen en niet een Sony is, omdat ik altijd gebruik heb willen maken van Music Share. Met mijn oude AE2w lukte dat niet met de QC 35, maar zou verwachten dat backward compatibility met oudere techniek wel mogelijk zou moeten zijn.

Pluspunten

• Nvt

Minpunten

• Geen Music Share

martyparty 27 mei 2020 Product gekocht

Bose Noise Cancelling Headphones 700 (Zwart)

EDIT: de ongevraagd firmware-updates hebben zich gewreekt en nu is m'n hoofdtelefoon gebricked. Laatste Bose-product dat ik ooit aanschaf.

Pluspunten

• Microfoons zeer capabel
  • Mooi geluid
  • Bouwkwaliteit lijkt in orde

Minpunten

• ANC valt tegen; merkbaar slechter geworden na (ongevraagde) firmware upgrade
  • Voelt aan als een mislukt premium-product
  • App voegt niets toe aan de hoofdtelefoon maar verlangt wel veel permissies
  • Interferentie met draadloze muis als ik achter de computer zit
  • Als je op een knopje drukt krijgt je 5 seconden lang gesproken feedback terwijl de muziek ophoudt
  • Duur
  • Voor de prijs verwacht ik een betere ervarin
  • Moest de app installeren en account aanmaken bij Bose voordat hij wilde verbinden met telefoon

pabjeNewbie 16 maart 2020 Product gekocht

Bose Noise Cancelling Headphones 700 (Zwart)

Enorm blij met deze aankoop. Heeft mijn verwachtingen overschreden. Enige nadeel is dat de assistent nog niet vlekkeloos werkt met nederland/engels gecombineerd.

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit
  • Bluetooth werkt top
  • Bediening
  • Bel kwaliteit

Minpunten

• App

Sir Esselbink 24 januari 2020 Product gekocht

Bose Noise Cancelling Headphones 700 (Zwart)

Eerst de Sony XM3's gekocht, maar daarna toch overgestapt op de 700's. Geweldige luisterervaring.

Pluspunten

• Geen betere geluidskwaliteit voor een NC-koptelefoon te vinden. Goede overall frequentie-response t.o.v. te warme klankkleur van de XM3's.
  • Noise Cancelling doet niet onder voor de concurrentie.
  • Fijne zachte kussens. Geen 'clamping-force'.
  • Onwijs groot bluetooth-bereik.
  • Microfoon ongeëvenaard. Fijn voor als je wilt bellen bijvoorbeeld.

Minpunten

• De app mist een hoop functionaliteit zoals een EQ voor personalisatie.
  • Slechte geluidskwaliteit wanneer je luistert via de audiokabel.

tweegroenethee 7 september 2019 Product gekocht

Bose Noise Cancelling Headphones 700 (Zwart)

Update na 1 jaar: buiten het feit dat er (nog steeds) geen equalizer in de app zit ben ik tevreden met de koptelefoon. Accuduur ongeveer een uur minder geworden, mechanisch ook nog goed. Het grootste nadeel is dat hij niet passief te gebruiken is, let daar dus goed op!

Pluspunten

• Comfortabel
  • Geluidskwaliteit (alleen via Bluetooth, zie minpunten)
  • Noise cancelling werkt goed en op meerdere niveau's in te stellen
  • Weinig 'druk' op oren bij noise cancelling (had ik bij de QC35 II veel last van)
  • Je hoeft de koptelefoon niet af te zetten om je omgeving te horen (passthrough)
  • Volume en muziek te bedienen met touch
  • Microfoons werken goed en filteren achtergrondgeluid grotendeels eruit

Minpunten

• Volgens Bose "niet geschikt om de hoofdtelefoon als passieve hoofdtelefoon te gebruiken"
  • Beperkte EQ

ViperXL75 19 augustus 2019 Product gekocht

Bose Noise Cancelling Headphones 700 (Zwart)

Pas gekocht en ben bijzonder blij mee. Ik ben vooral onder de indruk dat tijdens het bellen, de andere partij (of andere kant) jou omgevingsgeluid nauwelijks hoort. Upgraden naar de laatste firmware gebeurde stilletjes, bijna zonder dat ik het door had. BOSE applicatie zorgt er automatisch zelf voor via Bluetooth

Pluspunten

• Goed kwaliteit
  • Materiaal voelt duurzaam aan
  • Noise-canceling functie van MIC tijdens bellen werkt HEEL goed.
  • Zit precies comfortabel en toch stevig aan je hoofd
  • Noise-cancelling blijft werken ook als analoge-audio-in-kabel ingeprikt wordt

Minpunten

• Draaimechanisme voor opbergen voelt fragile aan
  • 2,5mm jack ipv 3,5mm
  • Werkt niet als stroomkabel ingeprikt wordt. Ook niet via analoge kabel.

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Bose Noise Cancelling Headphones 700 (Zwart)?