Philips 276E8VJSB Zwart

Specificaties 27" • 3840x2160 (4K) • 60Hz • IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de Philips 276E8VJSB Zwart. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Heraz 12 februari 2020 Product gekocht

Philips 276E8VJSB Zwart

De Philips is een 4k IPS monitor zonder fratsen: geen USB hub, niet verstelbaar en de voeding is een los blok. Instellingen en aan/uit gaat via een mini knopje achter op de monitor. Helaas is de monitor zeer gevoelig voor 'inbranden' (image persistance), waardoor de monitor onbruikbaar wordt.

Pluspunten

• voordelige 4k monitor
  • kleurweergave

Minpunten

• zeer gevoelig voor 'inbranden'
  • bediening met 'knopje' achterop de monitor

WouterS5830i 11 juni 2019 Product gekocht

Philips 276E8VJSB Zwart

Een erg fijne 4k-monitor met zeer goed beeld! De hoge resolutie geeft heerlijk scherp beeld en veel werkruimte. Het ontwerp is mooi dankzij de smallere randen, en hij staat stevig. Je zit wel vast aan de weinig verstelbare voet; er zit geen VESA-mout op. Erg tevreden!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Design & bouwkwaliteit
  • HDMI-kabel meegeleverd

Minpunten

• Externe stroomadapter
  • Weinig aanpasbare standaard en geen VESA-mount

diondokter 24 november 2018 Product gekocht

Philips 276E8VJSB Zwart

Een mooi ultrascherp IPS scherm van goede bouwkwaliteit.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Goed afgewerkt

Minpunten

• Geen HDR

emdeejee 1 juli 2019 Product gekocht

Philips 276E8VJSB Zwart

Prachtig 4K-scherm, met een goede calibratie out-of-the-box. Soepel design met een iets minder intuïtief menu. Zie uitgebreide review.

Pluspunten

• Prachtige kleuren (calibratie)
  • Design

Minpunten

• Geen VESA
  • Menu kan beter
  • Losse powersupply

tonniej87Newbie 6 juli 2020 Product gekocht

Philips 276E8VJSB Zwart

No-nonsense 4K beeldscherm en de Philips levert veel pixels en mooi beeld voor zijn prijs. Echter om alles leesbaar te houden op 50cm afstand moet je de weergave het softwarematig verschalen 150%, dan blijft effectief 2560x1440 over.... Achteraf had ik beter voor een QHD kunnen opteren met meer opties.

Pluspunten

• Helder beeldscherm
  • Mooi contrast

Minpunten

• Geen meerwaarde 4K t.o.v. QHD voor kantoor werk
  • Geen verstelbare voet
  • Geen kantelbaar scherm

CrossYY 15 april 2020 Product gekocht

Philips 276E8VJSB Zwart

Gebruik deze monitor voor webdesigndiensten. Mooi scherp beeld voor een goede prijs. Wilde een beeldscherm dat dichter in de buurt kwam van mijn MBP retina zonder veel geld neer te leggen, dat is gelukt.

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit
  • Prima kleuren voor non-print gebruik

Minpunten

• Staat ietwat scheef op de voet wat niet eenvoudig te verstellen is
  • Niet in hoogte te verstellen
  • Niet een heel mooi design (glossy achterkant)

DigicumNewbie 8 januari 2020 Product gekocht

Philips 276E8VJSB Zwart

Een prima product voor een telkens stijgende prijs omdat dat in Nederland gewoon kan. De fabrikant en retailers dachten, alle alternatieven zijn duurder dus dan doen we wat verkeerd aan, door het product voor amper € 199,- op 24 november 2019 aan te bieden. Dat betaalde ik bij Coolblue.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • dunne randen

Minpunten

• stijgende prijs
  • geen HDR
  • geen ingebouwde voeding maar een losse adapter
  • menu kan beter

Stiegl 30 december 2019 Product gekocht

Philips 276E8VJSB Zwart

Zeer mooi scherm voor deze prijs. Hoge resolutie, groot kleurbereik. Wel problemen met backlite bleeding. Ik heb de eerste die ik kreeg teruggestuurd omdat er echt een backlite vlek te zien was. Nieuwe gekregen die hier minder last van heeft, maar nog wel enigszins in de hoek.

• Schitterende kleuren
  • Hoge helderheid
  • 4K
  • Stevige voet

Minpunten

• Backlite bleeding
  • Niet in hoogte verstelbaar
  • Niet intuitieve bediening (Philps handelsmerk)

Rixter223 25 november 2019 Product gekocht

Philips 276E8VJSB Zwart

Gekocht voor €199 euro en elke euro waard! Heel mooi beeld en een simpele bediening. Vormgeving is erg mooi maar dat is persoonlijk. Voet is strak maar statisch, je kunt het scherm dus niet omhoog of omlaag bewegen.

Pluspunten

• Heel mooi beeld
  • Prijs/prestatie ongekend
  • HDMI kabel meegeleverd

Minpunten

• Voet niet verstelbaar

NIMIC 25 november 2019 Product gekocht

Philips 276E8VJSB Zwart

Ik gebruik dit scherm voornamelijk voor het bewerken van foto's en video's. De kleurweergave is prima. Door de betere kleurweergave en hogere resolutie ten opzichte van mijn vorige (full HD) monitor heb ik het idee dat ik het resultaat beter kan beoordelen. Er tevreden mee, ook over de 27" grootte.

Pluspunten

• Prima 4K IPS scherm
  • 27 Inch

Minpunten

• Niet in hoogte verstelbaar

Berkowic 21 augustus 2019 Product gekocht

Philips 276E8VJSB Zwart

Gekocht naar aanleiding van verschillende goede reviews, en de prijs natuurlijk. Monitor zonder poespas! Duurt alleen een paar seconden totdat je beeld hebt, persoonlijk heb ik daar geen last van. Uiteraard moet je wel rekening houden dat de monitor niet in hoogte verstelbaar is niet beschikt over een VESA aansluitingssysteem.

Pluspunten

• 4k voor weinig geld
  • Mooi beeld
  • Zeer helder

Minpunten

• geen

HackingDutchman 14 juli 2019 Product gekocht

Philips 276E8VJSB Zwart

Gekocht vanwege goede kleurechtheid in sRGB. Gekalibreerd met een X-Rite calibratietool en scherm is inderdaad zeer goed. Geen last van IPS glow of backlightbleeding Zeer jammer van de goedkope stand, had er best een paar tientjes meer voor over gehad met een goede stand. Aanrader.

• Kleurechtheid
  • Smalle bezels
  • Nette afwerking / bouwkwaliteit

Minpunten

• Stand niet in hoogte verstelbaar

rimave 12 juni 2019 Product gekocht

Philips 276E8VJSB Zwart

Gekocht en weer teruggestuurd. Niet zozeer omdat het een slecht scherm is. De beeld kwaliteit is goed, zeer goed voor deze prijs. Echter stond het scherm bij mij scheef op de voet. Het geheel is sowieso nogal wankel en dat irriteerde mij.

Pluspunten

• mooi beeld
  • veel aansluitmogelijkheden

Minpunten

• afwerkkwaliteit
  • geen vesa
  • stand wiebelig
  • losse powerbrick

revengeyo 6 juni 2019 Product gekocht

Philips 276E8VJSB Zwart

Zeer fraai beeld, alleen is alles wat beweegt onscherp door de trage response time. Zo goed als onbruikbaar voor games. Mijn monitor had ook wat last van backlight bleeding. Verder een uitstekend scherm voor foto/videobewerking, vooral vanwege de prijs!

Pluspunten

• IPS 4k, zeer fraai plaatje
  • Hoge brightness
  • 6 snel te benaderen profielen (aanpasbaar)
  • Zeer solide stand (mooi weet ik niet)
  • Lage prijs

Minpunten

• 1 jaar garantie ipv 3 jaar bij de concurrentie
  • Bewegingsonscherpte (hoge response time)
  • Geen freesync
  • Backlight bleeding
  • Ips glow
  • Opstartscherm met logo is zo fel blauw dat je er bang van wordt
  • Bak externe voeding dicht bij de aansluiting monitor ipv stekker, dus met die bak zit je ook opgescheept
  • Bezels lijken dun, maar surprise: er verschijnt nog een vrij dikke zwarte band naast de bezels zodra het scherm aan gaat.

Glamourt 24 mei 2019 Product gekocht

Philips 276E8VJSB Zwart

Maar wat een wereld van verschil vergeleken met mijn oude monitor AOC 2236Vwa. Ik was eerst aan het twijfelen over de grootte van het scherm, omdat ik van 21.5 inch kom. Maar achteraf gezien vind ik 27 inch juist fijn. Al om al je krijgt veel waar voor je geld.

• Stevige voet
  • Prima voor af en toe een spelletje spelen
  • Irriteert niet aan de ogen
  • Dunne randen
  • Monitor is makkelijk te bedienen
  • 4K video's zijn een genot voor het oog
  • Helderheid

Minpunten

• Wanneer je pc aanzet duurd het 5 seconden voor dat je monitor aangaat.
  • De randen vangen gemakkelijk stof
  • Als je je pc uitzet, dan blijft er een wit lampje branden op de monitor
  • Opsich redelijke prijs
  • Bij de Real heb je een 4K smart TV 43 inch met HDR voor €339

SherlockHolmes 17 maart 2019 Product gekocht

Philips 276E8VJSB Zwart

Bizar veel waar voor je geld. Voor 250euro een prachtige 4k monitor, dunne bezels, zeer goede kleuren, heel scherp en totaal geen issues. Menu's en bediening kunnen beter.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • UHD
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Tijd om 'wakker te worden'
  • Navigatie door menu's

Nss 2 februari 2019 Product gekocht

Philips 276E8VJSB Zwart

Mooi scherm met dunne bezels en metalen voet. Prijs kwaliteit verhouding is uitstekend.

Pluspunten

• Dunne bezels
  • 4k
  • Displayport aansluiting
  • HDMI kabel meegeleverd

Minpunten

• Niet in hoogte verstelbaar, alleen kantelbaar

gebruikershaes 26 januari 2019 Product gekocht

Philips 276E8VJSB Zwart

Vergeleken met het scherm van mijn MacBook Pro dan zijn de kleuren vrijwel identiek in te stellen, is de helderheid uitstekend en de scherpte met 4k natuurlijk ook erg goed. Op mijn 2018 MacBook pro krijg ik enkel 1080p30Hz werkend via HDMI. Windows10 heeft dit probleem schijnbaar niet.

Pluspunten

• Kleurweergave
  • Dunne bezels
  • 4k
  • Metalen voet

Minpunten

• Geen VESA mount
  • Niet verstelbaar
  • Aansluitmogelijkheden beperkt

Slicey 3 januari 2019 Product gekocht

Philips 276E8VJSB Zwart

Mooi 4k monitor voor scherpe prijs. de bediening van de monitor zit alleen op een onhadige plek en de zwart kleuren konden beter.

Pluspunten

• Mooi 4k beeld
  • Groot 27 inch scerm
  • Kleine bezels
  • Goedkoop

Minpunten

• Niet in hoogte verstelbaar
  • Zwart kleuren kon beter
  • bediening

Z80 15 december 2018 Product gekocht

Philips 276E8VJSB Zwart

Mooi strak vormgegeven scherm. Scherm is mat, dus geen grote spiegel voor je neus.

Pluspunten

• IPS paneel
  • Laag stroomverbruik
  • Mat schermoppervlak

Minpunten

• Niet in hoogte te verstellen
  • geen vesa

Almeros 29 november 2018 Product gekocht

Philips 276E8VJSB Zwart

Mooi beeld. Zeer scherp en helder. De bediening van menu vind ik niet zo intuïtief. Kabels zijn niet mooi weg te werken. Daar laat ik een goed en betaalbaar scherm verder niet voor schieten! Nu een week in gebruik en erg tevreden (ben geen gamer)

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Prijs/kwaliteit verhouding
  • Dunne bezel

Minpunten

• Niet in hoogte verstelbaar
  • Kabels niet mooi weg te werken
  • Bediening menu
  • Geen VESA mount

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Philips 276E8VJSB Zwart?