Philips 276E8VJSB Zwart

Specificaties 27" • 3840x2160 (4K) • 60Hz • IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

Philips 276E8VJSB Zwart Review

diondokter 24 november 2018, laatste update op 24 november 2018, 3.705 views Product gekocht

Philips 276E8VJSB Zwart

Een mooi ultrascherp IPS scherm van goede bouwkwaliteit.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Goed afgewerkt

Minpunten

• Geen HDR

De monitor is netjes verpakt aangekomen.

Er is een gebruikersaanwijzing en driver cd (die niet nodig was op Windows 10).
Ook is er een relatief lange HDMI kabel aanwezig naast de voeding.

De OSD is makkelijk met een pookje onderaan achter het Philips logo te bedienen.
Ook zijn er voldoende aansluitingen voor meerdere apparaten.
Met de PIP functionaliteit kan ook twee signalen tegelijk op het scherm getoond worden.

Het display staat stevig op de poot. Wiebelen doet het bijna niet, zelfs wanneer je het echt probeert.
Het display is alleen verticaal bij te draaien en kan niet van hoogte veranderd worden.

IPS glow wel aanwezig, maar niet storend.
Binnengekregen met één dode pixel helaas.

Al met al heel blij met deze aankoop. Misschien dat ik mijn tweede scherm ook wel ga vervangen :P

Het scherm zou volgens Philips 10 bit zijn.
Windows detecteert dat niet, maar was wel te selecteren in de Nvidia control panel.
Hieronder een testje met onderaan 8-bit en bovenaan 10-bit.

Er is wel een positief verschil, maar of het echt true 10-bit is, kan ik niet inschatten.

Heb jij ook een Philips 276E8VJSB Zwart?

Dag Diondokter,
Wat een mooie review heb je gemaakt en ook nog eens met foto's erbij.
Ik was eerst ook van plan om deze monitor te halen voor mijn ps4 pro en computer, maar van wegens de weinige reviews had ik toch besloten voor de Benq el2870u. Helaas ben ik totaal niet blij met de kleuren die deze monitor produceert en ik hoopte om uw mening te krijgen over uw Philips monitor, hoe vindt u de monitor tot nu toe, kwa kleur of problemen met backlight bleed of IPS glow? En hebt u twijfel om de monitor terug te sturen?
Alvast erg bedank!
Hey, ja de IPS Glow is zeker wel aanwezig, meer dan de backlight bleed op een normaal TN scherm. Maar je ziet het alleen als het beeld echt zwart is.

Ik had zeker twijfel, niet om het terug te doen, maar om er nog een te halen. En ik ga dat ook doen :)
Haha dat is goed om te horen! Bedank voor je snelle reactie en veel plezier met de monitor! ;)
Fijn om te weten dat ondanks dat hij niet verstelbaar is de voet wel stevig is.

Vraagje betreft de kleuren van de monitor. Volgens HWI heeft deze na kalibratie een van de beste kleuren voor sRGB dekking naast de EIZO's. Weet jij toevallig of deze monitor makkelijk te kalibreren is?

*Is een 8 bit paneel + FRC volgens de spec sheet.
Je hebt all standaard instellingen die ik gewend ben in het OSD. Kleuren kun je instellen op temperatuur, sRGB en custom. Verder zijn er nog opties voor brightness, gamma en sharpness.
Hoi Diondokter,

Heb je ook al game ervaringen op deze monitor?
Ik game niet veel en ben ook geen fanatieke shooter gamer, maar speel vaak wat oudere games zoals Fallout 4, The Witcher 3 of Civ6.
Ben benieuwd naar je ervaring.
Ja, gamen is helemaal prima. Je hebt natuurlijk geen 144hz refreshrate, maar verder is alles wel goed.
Hou er wel rekening mee dat je wellicht niet alle games ook in 4K kan draaien. Je hebt redelijk hoge performance nodig.

Ik heb een GTX 1060 en kan Battlefield V op high draaien op 40 fps op 4K. Ik draai het daarom ook altijd op 1440p.