€ 69,95
Specificaties 135mm diameter met 21,1dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Round-up - De populairste cpu-luchtkoelers - Top 10 uit de Pricewatch getest

Wij gebruiken onze nieuwe testmethode om de tien populairste processorkoelers van de afgelopen tijd onder handen te nemen en kijken met welk model je koeltjes deze hete zomer door kunt komen.

192 27 jul

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Foritain 10 april 2018

be quiet! Dark Rock 4

Een stevige, stille, goed koelende en vooral aantrekkelijke mid-size towerkoeler dankzij de zwarte coating op alles. Daar zit wel iets van een meerprijs aan, maar die valt weer mee vergeleken met bijvoorbeeld waterkoelers. De 4e iteratie Dark Rock blijft meer dan aantrekkelijk voor stevige thuis- en game computers.

Pluspunten

• Koelt meer dan uitstekend op mainstream i7-8700K
  • Onhoorbaar in normaal gebruik, ook op 100% fanspeed erg bescheiden.
  • Visueel indrukwekkend beest.
  • Installatiegebeuren eenvoudig

Minpunten

• Meerprijs boven meer typisch ogende aluminium towers (die grofweg gelijk presteren) voor de 'zwarte' uitstraling.

Rooieduvel 31 januari 2020
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.Rooieduvel schreef afgelopen jaar 19 reviews, waarvan 26% gesponsord.

be quiet! Dark Rock 4

De Dark Rock 4 van Be Quiet doet wat het belooft. Het houdt zelfs een overgeklokte processor koel en doet dit zonder geluid te maken. Daarnaast wordt alles meegeleverd om de koeler te bevestigen, inclusief een schroevendraaier. Wel wordt het eerste geheugenslot geblokkeerd en is er geen RGB aanwezig.

Pluspunten

• Erg stil
  • Goede koelprestaties
  • Eenvoudig te monteren
  • Wordt geleverd MET schroevendraaier
  • Geen RGB (pluspunt voor sommigen)

Minpunten

• Eerste geheugenslot wordt geblokkeerd
  • Geen RGB (minpunt voor sommigen)

saynotosmr 29 november 2020 Product gekocht

be quiet! Dark Rock 4

Mooie koeler die uitstekend werkt, maar de installatie is wat lastiger dan nodig.

Pluspunten

• Koelt uitstekend
  • Stil
  • Ziet er goed uit

Minpunten

• Lastige installatie
  • Handleiding
  • RAM clearance

Koelvermogen Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 4
Geluidsproductie (min) Score: 5

Mattjieu 9 april 2020 Product gekocht

be quiet! Dark Rock 4

Uitstekende CPU-koeler welke gemakkelijk is te installeren en een i7 9700K bij zwaar gebruik eenvoudig onder de 50 graden houdt.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Installatiegemak
  • Geruisloos

Minpunten

• Je raakt één RAM-slot kwijt

Koelvermogen Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Geluidsproductie (min) Score: 5

selbiekoekie 2 juni 2022 Product gekocht

be quiet! Dark Rock 4

Gekocht in combinatie met een Ryzen 7 5800X. Deze koeler is mooi stil, en houdt de processor op prima temperatuur. Goed verpakt, en komt met een schroevendraaier om de koeler te bevestigen.

Pluspunten

• Stil
  • Mooi deisgn
  • 200W TDP

Minpunten

• Processor wordt soms wel heet (85*C)

prop_dynamic 19 maart 2022 Product gekocht

be quiet! Dark Rock 4

Slecht product, NIET COMPATIBEL met socket 1700. Je kunt wachten op een bracket vanuit de leverancier of beter iets passend kopen.

Pluspunten

• werkt niet

Minpunten

• Niet compatibel met socket 1700

fx500 20 februari 2022 Product gekocht

be quiet! Dark Rock 4

Flinke koeler. Je hebt er wel echt ruimte voor nodig in je kast. Met low profile geheugen geen problemen gehad. Gelukkig geen pre applied pasta op dit model. Helaas met 6mnd een ratelende fan. RMA ging super via Be Quiet

Pluspunten

• Installatie
  • Meegeleverde schroevendraaier
  • Kwaliteit

Minpunten

• Binnen 6mnd fan RMA

gangerM 13 februari 2022 Product gekocht

be quiet! Dark Rock 4

Ik heb de quiet! Dark Rock 4 gekocht voor mijn eerste zelfbouw PC met het moederbord Asrock B560M pro4. Hier had ik voor gekozen ivm de reviews dat er een ramslot werd geblokkeerd. Bij het bouwen kwam ik er echter achter dat de heatpipes aan de onderkant asymmetrisch zijn.

Pluspunten

• Zeer stil (ook op 100%)
  • Ombouwen tussen Intel/AMD werkt gemakkelijk

Minpunten

• Gemakkelijk verkeerd te monteren. Ik raad aan om de video van be quiet! te bekijken. Verkeerd monteren zorgt voor geblokkeerd RAM slot.
  • Koelpasta heeft geen afdekking (en had ik daardoor aan mijn vingers zitten)
  • Ventilator vastmaken is even gepriegel

NoahFleminks 12 februari 2022 Product gekocht

be quiet! Dark Rock 4

De cooler is super stil en doet het goed! Het enige nadeel dat ik heb is dat hij net niet mijn 2e ram stick aanraakt, daardoor kan ik niet 4 ram sticks installeren. Voor de rest is het een goed product!

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Erg stil
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• Blokkeert ram slot

DoDooz 21 juli 2021 Product gekocht

be quiet! Dark Rock 4

Tijdens het installeren paste de fan er niet op, dus moest de rubbers (die ervoor zorgt dat het niet trilt) er af, toen paste het wel. Kon waarschijnlijk ook anders maar het was onduidelijk.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Koelt goed
  • Geluidsstil

Minpunten

• Groot
  • Onhandig installeren

DennisH82 25 april 2021 Product gekocht

be quiet! Dark Rock 4

Mooie grote koeler, die prima prestaties leverd, en stil is. En de lange meegeleverde schroevendraaier komt altijd van pas :)

Pluspunten

• Goede prijs/prestaties
  • Koelt super en is stil
  • Makkelijke installatie (AM4)

Minpunten

• Eerste ram slot word geblokkeerd

Jeaust 5 januari 2021 Product gekocht

be quiet! Dark Rock 4

Na het zat zijn van de AMD stock cooler toch maar deze besteld. Koelt een heel stuk beter dan de AMD Wraith, en een heel stuk stiller onder load, een verademing! Heb me wel zitten ergeren tijdens het installeren. Desalniettemin een aanrader!

Pluspunten

• Redelijk stil onder hoge load
  • Goede koelprestaties
  • Bijgeleverde schroevendraaier

Minpunten

• Installatie

Jobvdl 7 oktober 2020 Product gekocht

be quiet! Dark Rock 4

Goed product, bij normaal gebruik nauwelijks hoorbaar, en bij 100% cpu gebruik fluisterstil en geen onaangenaam geluid.

Pluspunten

• Stil
  • Zeer effectief
  • Mooi egaal zwart

Minpunten

• Het eerste ram slot word geblokkeerd, mogelijk op te lossen door de fan in pull modus te zetteen

Twan Ottink 1 september 2020 Product gekocht

be quiet! Dark Rock 4

Goed product is lekker stil en koelt goed.

Pluspunten

• Lekker stil
  • Koelt goed
  • Kleur

Minpunten

• Geen

Nixty 15 april 2020 Product gekocht

be quiet! Dark Rock 4

Stille Koeler, geleverd met schroevendraaier, past net in mijn NZXT S340, hangt alleen over 1 RAM slot.

Pluspunten

• Goede kwaliteit koeler
  • Geleverd met schroevendraaier
  • Makkelijke installate
  • Erg still

Minpunten

• Hangt over 1 RAM slot

trainsim87 4 maart 2020 Product gekocht

be quiet! Dark Rock 4

Zeer degelijk product en zeer makkelijke installatie. De koeler houdt de proccesor onder idle 32 graden en onder load 40 graden

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • zeer stil
  • degelijke aankoop

Minpunten

• Enorm grote cpu koeler past niet in alle pc cases

Thombje 28 januari 2020 Product gekocht

be quiet! Dark Rock 4

Hele mooie koeler met goede prestaties, ook erg stil. Mooi en uitgebreid verpakt. Hangt wel over 1e RAM slot heen.

Pluspunten

• Koelprestaties
  • Stil
  • Mooi
  • Verpakking (incl. schroevendraaier)

Minpunten

• Hangt over 1e RAM slot
  • Minimale hoeveelheid koelpasta meegeleverd

Mazda Man 4 juni 2019 Product gekocht

be quiet! Dark Rock 4

Een mooie koeler met goede prestaties, wel wat aan de dure kant gezien de 212 vrijwel hetzelfde presteert. Er zitten geen scherpe randen aan de koeler en hij komt met een duidelijke handleiding.

Pluspunten

• Mooi
  • Duidelijke handleiding
  • Afwerking

Minpunten

• Duur

CHKYBSTRD 7 mei 2019 Product gekocht

be quiet! Dark Rock 4

Ik kan hier niet meer vermelden dan wat er onder staat. Vrij weinig dus maar gewoon een dikke 10. Mooi degelijke kwaliteit met uitstekende koelprestaties voor mij i7 6700K overclock op 4.7 ghz en dat nog fluisterstil ook. Aanrader!

Pluspunten

• Kwaliteit koeler
  • Koelprestatie
  • Stil

Minpunten

• geen

Azerox 22 maart 2019 Product gekocht

be quiet! Dark Rock 4

Ziet er erg mooi uit. Logo op de kop is reflecterend dus schijnt mooi af. Heb mn 2600x constant op 4.2 ghz draaien en heb m nog niet boven de 70 graden zien komen. Daarnaast erg stil ook op 1400rpm.

Pluspunten

• Stil
  • Mooi
  • Koelt goed

Minpunten

• Groot

RStyxx 9 december 2018 Product gekocht

be quiet! Dark Rock 4

Uitstekende koeler tegen een goede prijs/kwaliteit verhouding. Zit op een i5-8600K en kan hem goed koelen. Idle met minimale casefans op een graad of 27-30. Schrok wel wat van het formaat, maar paste gelukkig nog in combinatie met Z370 Gaming Plus moederbord. Helt wel over 1e RAMslot heen.

Pluspunten

• Koelt goed
  • Prima prijs/kwaliteit verhouding
  • Ziet er fraai uit
  • Installatie

Minpunten

• Helt over 1e RAM slot heen
  • Past denk ik niet in alle behuizingen

Jyirdo 3 oktober 2018 Product gekocht

be quiet! Dark Rock 4

Mooie grote koeler. Ram slot overhang bij 1e slot. Koelt mijn I7-4770 bij idle op 24 graden en bij full load op 45.

Pluspunten

• Koelt uitstekend
  • Prijs/kwaliteit
  • Looks
  • Installatie
  • Geluidsniveau

Minpunten

• Ram slot overhang

NielsG 15 augustus 2018 Product geleend

be quiet! Dark Rock 4

Mooie koeler die perfect past bij het uiterlijk van je PC. Doordat hij zwart is valt hij niet teveel op, en koelt hij ook nog eens redelijk. Het installeren is zo klaar, al moet je wel opletten hoe hoog je RAM sticks zijn, anders heb je een probleem.

Pluspunten

• Mooi zwart design
  • Stil
  • Sterk gebouwd

Minpunten

• Ruimte tussen RAM stick en fan
  • Koelt een stuk slechter dan AIO

DeepDive 19 juli 2018 Product gekocht

be quiet! Dark Rock 4

Een beest van een koeler! De verpakking en het product zelf zijn echt voorbeelden van schitterend design en fabricage. Ik ben perse niet voor de pro versie gegaan, dit is een lekker formaat waarbij je ook nog makkelijk bij je RAM kan komen.

Pluspunten

• Fantastische afwerking
  • Prima prestaties maar toch erg stil
  • Goedkoper en beter dan menig AIO water coolers
  • Betrouwbaar en geen kans op lekkage
  • Meer ruimte voor RAM dan de pro versie.

Minpunten

• De fan hangt net over het eerste RAM slot maar met low profile ram niet echt een probleem

ezrapeet 18 mei 2018 Product gekocht

be quiet! Dark Rock 4

Zeer subtiel en prachtig uiterlijk. Ik heb deze gekocht omdat ik een mooie koeler wou maar geen dure AOI liquid cooler wou kopen, En de prestaties zijn top! Dikke 10!

Pluspunten

• Mooiste zwarte aircooler die er is
  • Prestaties liegen niet

Minpunten

• Geen

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een be quiet! Dark Rock 4?