Synology DiskStation DS918+ - Reviews

Specificaties 4-bay NAS behuizing - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de Synology DiskStation DS918+. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware.Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 5

Synology DiskStation DS918+

Synology bracht niet heel lang geleden de DS918+ uit. In deze review ga ik dieper in op de mogelijkheden van de nieuwe DS918+. Daarnaast ga ik in deze review eveneens dieper in op de mogelijkheden van VideoStation/Plex en DS Drive/Office.

Pluspunten

• NVMe-Cache
  • Uitbreidbaar geheugen
  • DSM is gemakkelijk in gebruik
  • Gemakkelijk uit te breiden qua opslagruimte
  • Zeer stil
  • Synology Drive en VideoStation hebben veel potentie

Minpunten

• 10GbE mist
  • Voelt toch wat plastic aan
  • De stroomadapter heeft toch een mogelijkheid los te schieten als er opeens iets heftig verschoven wordt

Synology DiskStation DS918+

De DS918+ is de luxe alles-kunner 4-bay van Synology. Inmiddels al maanden draaien naast zijn voorganger, de DS916, en het is indrukwekkend wat er allemaal in zit dankzij de uitstekende software. Weinig aanmerkingen, enkel dat een echt stille NAS toch echt een SSD-NAS zou zijn.

Pluspunten

• Tot dusver 100% stabiel op al onze Synology NAS devices
  • Complete alleskunner: 4 bays, 2 SSD cache slots, 2x LAN, meerdere USB's en eSATA, Kensington slot
  • Compatible met (o.a.) APC UPS'en voor noodstroom
  • Uitbreidbaar met extra bays
  • Kan 2x 4K Steam transcoden
  • Eigenlijk te veel mogelijkheden om op te noemen dankzij de uitgebreide software en package opties.
  • Meerprijs boven DS418play m.i. te beperkt om het niet te doen (voor o.a. de SSD's en virtualisatie) zeker voor klein zakelijk.

Minpunten

• Geen 10Gbit/s LAN toch jammer voor de toekomst
  • Apparaat zelf kan wel stil werken, maar we hebben nog geen HDD gevonden die we ook daadwerkelijk in de slaapkamer zouden willen draaien. Zoek in elk geval een solide ondergrond.
  • Je wordt wel Synology-afhankelijk voor herstel als je RAID setup of NAS ooit in elkaar klapt.

Microkid 2 oktober 2017 Product gekocht

Synology DiskStation DS918+

Super NAS. Als je een betrouwbare NAS zoekt met voldoende redundantie (raid 5, 6), snelheid en mogelijkheden is dit je beste keuze.

Pluspunten

• Supersnel
  • Eenvoud in gebruik
  • Stil
  • Snel te installeren
  • Veelzijdig

Minpunten

• Geen

Kwaliteit voeding Score: 5

Quasem 29 september 2017 Product gekocht

Synology DiskStation DS918+

Mijn eerste Synology; gaat gebruikt worden als basis NAS met extra backup naar mijn Zyxel NSA325v2. Uitbreidbaar, relatief krachtig en een veel betere userinterface met apps dan de Zyxel. Ook veel duurder :-).

Pluspunten

• DSM werkt mooi
  • Standaard 4 GB, uitbreidbaar naar 8 GB
  • Mogelijkheden tot cache via M2 SSD (niet in gebruik)
  • USB 3.0 en eSata. Gelukkig ook USB 3 aan voorzijde

Minpunten

• Houders voor schijven voelen wat plastic en fragiel aan, verwacht Wel dat ze het goed houden
  • Geen 10 Gbit aansluiting

Kwaliteit voeding Score: 4

RaymonDL 12 mei 2018 Product gekocht

Synology DiskStation DS918+

Snelle NAS met enorm veel softwaremogelijkheden door DSM en Docker. De NAS is stil en heeft voldoende uitbreidingsmogelijkheden (8GB geheugen en SSD read/write-cache), maar mist helaas 10 Gbit Ethernet.

Pluspunten

• Snelle CPU
  • Uitbreidbaar geheugen (max 8GB ondersteund)
  • VM en Docker ondersteuning
  • Stille en goede koeling
  • Twee M.2 NVME SSD-slots voor read en write cache
  • Mogelijkheden DSM

Minpunten

• 10 Gbit netwerkaansluiting ontbreekt
  • De twee M.2 slots zijn (nog) niet te gebruiken als SSD-volume
  • Prijzig

fransboumans 24 mei 2018 Product gekocht

Synology DiskStation DS918+

Mijn DS412+ vervangen voor deze. Zeer snelle processor (voor een NAS) en RAM geheugen makkelijk uit te breiden. Makkelijke installatie en veel aanbod aan packages vanuit DSM. Deze NAS zal mij zeker weer 7 jaar tevreden houden!

Pluspunten

• Snel
  • Makkelijk RAM toevoegen
  • OS (DSM)

Minpunten

• Blijft prijzig

MaxxBass 23 maart 2018 Product gekocht

Synology DiskStation DS918+

Na enkele jaren met een DS416 te hebben gewerkt, was ik toe aan een iets vlotter model. Dit aparaat is een prima opvolger.

Pluspunten

• Snelle CPU
  • M2.ATA SSD cache / extra opslag mogelijkheid
  • Geweldig OS met mooie mogelijkheden

Minpunten

• Geen 10GB netwerkaansluiting

Aramius 1 maart 2018 Product gekocht

Synology DiskStation DS918+

Hele mooie strakke nas met genoeg ruimte voor al mijn data. Een heel fijn, makkelijk en overzichtelijk besturingssysteem. Heb er meteen extra geheugen ingezet, werkt echt als een speer. Echt een ideale nas voor opslag en voor media.

Pluspunten

• goede bouwkwaliteit.
  • Heel snel.
  • Prettig besturingssysteem.
  • Ruimte in overvloed.

Minpunten

• Redelijk duur.

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Synology DiskStation DS918+?