De producten van Apple zijn populairder dan ooit. Opnieuw meldt het bedrijf recordverkopen. Heb jij een apparaat van Apple (gehad)?
Aantal stemmen: 22.782. Deelname gesloten op 09-11-2010 09:09. Stemmen is niet meer mogelijk.
[Reactie gewijzigd door zonoskar op 22 juli 2024 14:45]
Apple Inc. is een Amerikaans elektronicabedrijf dat op 1 april 1976 is opgericht (toen als Apple Computer, Inc.) door Steve Jobs, Ronald Wayne en Steve Wozniak. ........Apple is al sinds 1995 ofzo op de markt,
[Reactie gewijzigd door Engra op 22 juli 2024 14:45]
[Reactie gewijzigd door Umbrah op 22 juli 2024 14:45]
Instellingen > WiFi, moeilijk hoor. Je kunt ook langer dan 1 seconde kijken in de app Instellingen...• Onlogische gelaagde menustructuur, een simpele instelling als een WiFi netwerk zit onnodig diep en is complex.
[Reactie gewijzigd door ZpAz op 22 juli 2024 14:45]
Omdat die dock connector veel meer kan dan alleen USB. Er zitten niet voor niets 30 pinnen in.offtopic:
Waarom een fabrikant als BMW dan niet voor standaard gaat en die dock poort pakt ontgaat me
[Reactie gewijzigd door CyBeR op 22 juli 2024 14:45]
[Reactie gewijzigd door Ramzzz op 22 juli 2024 14:45]
Dat begint goed!Ik volg dit soort Apple discussies al jaren en ben vanaf het begin eigenlijk een Apple hater geweest...
De verrassende wending!...Dan de laptop… Ja, ja en nu komt het… Ik tik dit op mijn MacBook Pro 15 inch met i5 processor in de trein...
Het design mag niet ten koste van de kwaliteit gaan, maar ik heb liever een mooie iMac op mijn bureau staan dan een lelijke PC systeemkast met een scherm, met daarop vaak nog een webcam en een microfoon, welke met draden verbonden zijn, elk apparaat heeft zijn eigen voeding, het geheel past optisch niet bij elkaar, ......Het design interesseert me echt geen ruk...
Gelukkig maar dat het goed is gekomen tussen jou en Apple!...Het moet het gewoon goed doen en dat doet het...
Ik heb verschillende Apple produkten ((nog) geen iPhone en iPad, dus de hypes sla ik over), omdat ze voor mij garant staan voor probleemloos computeren. Dat het er mooi uitziet is leuk, de werking is voor mij het belangrijkste....Dus al met al: 1 Apple apparaat naar volle tevredenheid en de rest heb ik totaal geen behoefte aan omdat er apparaten zijn die hetzelfde of beter presteren en vooral goedkoper zijn en ik het vertik om ooit nog aan hypes mee te doen.
Ja, dat klopt. En hun ontzettend capabele PR-afdeling weet hier zo mooi op in te spelen dat mensen heilig gaan geloven dat Apple producten de enige gebruiksvriendelijke producten zijn. Op dat punt scoort Apple ('s PR) een dikke 10.Apple voelt perfect aan wat mensen willen, namelijk mooie producten die op een doordachte wijze werken en doen wat ze moeten doen.
Die Aziatische meuk zit anders ongewijzigd in een sjieke aluminium behuizing, hoor. Of geloof jij werkelijk dat Apple zelf hun producten fabriceert? Ik wil je wel uit de droom helpen: Asus en Foxconn doen dat voor zeApple bouwt hiermee een veel duurzamere relatie op met zijn gebruikers dan de fabrikanten van goedkope lelijke slecht werkende Aziatische meuk..
En hier ga je over de schreef. Na het lezen van dit stukje werd mij onherroepelijk duidelijk dat jij gewoon nul verstand hebt van dit wereldje. Het is domweg niet waar, schromelijk overdreven en compleet uit zijn verband gerukt.Een mooi voorbeeld van een hype waren netbooks. Ze waren goedkoop en werden massaal aangeschaft, maar al snel kwamen de gebruikers erachter dat ze op alle gebieden een gevalletje net niet waren. Prestaties te laag, beeldscherm te klein, toetsenbord te klein, uiterlijk graflelijk, materiaalgebruik dat minderwaardig is aan het gemiddelde speelgoed uit de Intertoys-catalogus, oftewel een brakke gebruikerservaring
Eerder het tegenovergestelde. Je slaat voor het gemak de statistiek over die zegt dat het percentage zelfmoorden binnen die fabrieken lager ligt dan het landelijk gemiddelde van zelfs een welvarend land, laat staan dat van China.Foxconn, AKA the suicide factory.
Who cares? Het is naar goede specificaties ontworpen. Dat geldt voor goedkope chinese meuk, en daar gaat 't om, niet.Weet je van welke fabrikant Apple de Ipad schermen vandaan halen?
Weet je uit welke land de fabrikant vandaan komt?
Mac Book's componenten bevatten geen Aziatische meuk?
WOW!! Dat van Femme! De T.net headmaster zeg maarApple producten zijn het omgekeerde van een hype. Apple voelt perfect aan wat mensen willen, namelijk mooie producten die op een doordachte wijze werken en doen wat ze moeten doen. Er zijn genoeg mensen die bereid zijn hiervoor een premium te betalen. Apple bouwt hiermee een veel duurzamere relatie op met zijn gebruikers dan de fabrikanten van goedkope lelijke slecht werkende Aziatische meuk. Duurzaam is het tegenovergestelde van hype.
Tweakers is al lang niet meer de onafhankelijke site die het ooit was. Gebruik tweakers voor de headlines en voor de inhoud ga ik gewoon naar "onafhankelijke" sites waar het nieuws niet is gedicteerd door sponsoren en fanboys.Offtopic, zo'n reclame uiting van één van de hoofdpersonen van T.net vindt ik tegenvallen. Ik begin wel te snappen waarom Tweakers.net Apple zo erg promoot op een fanboy achtige wijze.
- Ik wil een 22" inch zwarte all-in-one met een resolutie van 1680x1050. Heeft Apple die? Nee.Apple producten zijn het omgekeerde van een hype. Apple voelt perfect aan wat mensen willen.
Ik heb één Apple-product, en sinds kort was het een crime om het te onderhouden. iTunes vereist hier op een Windows Vista-PC (die overigens 100% perfect werkt en nooit crasht, mocht je het willen weten) een dik uur aan fixes en rebooten.Apple bouwt hiermee een veel duurzamere relatie op met zijn gebruikers dan de fabrikanten van goedkope lelijke slecht werkende Aziatische meuk..
Als oprichter van Tweakers.net zal hij wel verstand van zaken (gehad) hebben, maar dat de beschrijving gekleurd is, is zeker wel het geval.Sorry beste Femme, maar verstand van zaken heb je niet en je kijk op de verhoudingen Apple vs. de rest is zo ontzettend gekleurd dat je het zelf niet door hebt.
[Reactie gewijzigd door Katsunami op 22 juli 2024 14:45]
Ja. Femme is de originele oprichter van Tweakers, destijds "World of Tweaking" geheten. De meeste "nieuwe" mensen weten het niet, maar T.Net bestaat al sinds 1998 ofzo. (En ik slinger hier al rond in een of andere vorm sinds 2000.)Meen je nou serieus dat Femme een van de oprichters is van Tweakers?
Tja, hoe het nu zit weet ik niet, maar Tweakers.net is een tijd terug overgenomen door VNU Media. Welke positie Femme nu bekleedt bij VNU en/of Tweakers weet ik niet. Het zou zomaar kunnen zijn dat hij en zijn (eventuele) medeoprichters het hele zaakje gewoon verkocht hebben en dat hij nu gewoon een normaal lid is en heel ander werk doet. Ik zou het je niet kunnen vertellen.Wow. Net als in de 'gewone' media is geen enkel medium (geen enkele krant, omroep of blad) geheel objectief. Maar een verwerpelijk stukje Apple propaganda had ik van een dergelijk persoon niet verwacht. In- en in- triest.
[Reactie gewijzigd door Katsunami op 22 juli 2024 14:45]
[Reactie gewijzigd door Tyoi op 22 juli 2024 14:45]
[Reactie gewijzigd door grol4 op 22 juli 2024 14:45]
Tja, je wilt dus gewoon geen Windows gebruiken, en alles wat Windows draait gaat al bij voorbaat van het lijstje met mogelijkheden af. Ja, dan kom je vanzelf wel een keer uit bij Apple ja, want ~95% van 'de rest' draait Windows. Dat is echter iets heel anders dan - wat jij dus doet - stellen dat er geen alternatieven zouden zijn. Die zijn er namelijk wel en zat ook, alleen wil jij ze niet gebruiken omdat je defacto iets tegen Windows hebt.Ik ben alleen zeker niet van plan om windows-dingen te kopen, ook al kun je er Linux op installeren, want daarmee laat je alleen maar onterecht blijken dat je het als Linux gebruiker niet erg vind om MS-belasting te betalen.
[Reactie gewijzigd door Cheetah op 22 juli 2024 14:45]
oftewel waarom moet hij jouw betere alternatieven aanwijzen? hij zegt MIJN, niet IEDEREEN, oftewel jij hebt blijkbaar andere wensen, en blijkbaar voldoen een aantal producten van Apple daar aanLooks is niet het belangrijkste, en er is vrijwel altijd iets wat beter aansluit bij mijn wensen
[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 22 juli 2024 14:45]
[Reactie gewijzigd door Tyoi op 22 juli 2024 14:45]
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 22 juli 2024 14:45]
Helemaal mee eens, maar als je vergelijkende producten heb en het enige verschil is looks en prijs, is het dan verkeerd/vreemd om meer te betalen voor de looks? Ik zie namelijk maar heel weinig mensen in een aardappelzak of Trabantje rijden. Ik ben helemaal voor functie over looks, maar als je diezelfde functie heb en dan ook nog looks dan ben ik er in bepaalde situaties bereid om daarvoor meer te betalen.Looks is niet het belangrijkste
Euh. Had je al gezien dat 't scherm aan de zijkant een bezel heeft die uitsteekt?(hoewel er mooiere PC's zijn, zoals deze: pricewatch: Asus NX90JQ-YZ014V
Niet om 't een of a't ander hoor, maar van alle échte techneuten die ik ken (en daar reken ik mezelf ook toe) werken denk ik 8 op de 10 met een MacBook (Pro). Juist omdat 't voor techneuten ontzettend fijne machines zijn, omdat het bijbehorende OS gewoon een volledige UNIX is zonder gezeur met drivers voor je laptop's hardware.Nee geen hype, een trend. Ben echter anti-apple, gewoon omdat ik juist de nep-techneuten en commerciele gasten ermee wijs zie doen
[Reactie gewijzigd door CyBeR op 22 juli 2024 14:45]
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 22 juli 2024 14:45]
[Reactie gewijzigd door T-Rhidon op 22 juli 2024 14:45]
[Reactie gewijzigd door Tyoi op 22 juli 2024 14:45]
[Reactie gewijzigd door Rednas_N op 22 juli 2024 14:45]
Ja, dat was zo bij Leopard naar Snow Leopard. Alle andere OSX upgrades (servicepacks, net hoe je het wil noemen) kostten toch echt €119,- (of was het €129,-?)Upgrade van het besturingssyteem? 29 euro
Ja, en dan trekken alle Appelaars het duurste pakket erbij ter vergelijking; er zijn meerdere gratis virusscanners die erg goed werken. Microsoft zelf heeft een uitstekende virusscanner: Security Essentials. Installeren en vergeten, en kost je niets.Ontbreken van de virusscanner (for the time being) scheelt ook weer een en ander.
[Reactie gewijzigd door musje83 op 22 juli 2024 14:45]
Behalve resources.....Installeren en vergeten, en kost je niets.
Onnodige bangmakerij.Nog niet nee. Sophos, Symantec e.d. zijn reeds tijden bezig beveiligings software te schrijven voor Mac. Nu Mac een steeds groter marktaandeel krijgt zie je steeds meer meldingen en geruchten van dreigingen. Het zijn er nog steeds weinig maar reeds een veelvoud van enkele jaren geleden en het worden er alleen maar meer.
Wat lul je toch? Met het vekeerde been uit bed gestapt zeker?Maar blijf je lekker verschuilen in je heilig huisje, Ocelot. En blijf propaganda dingen blaten die onwaar of uit verband gerukt zijn, de realiteit achterhaalt je vroeg of laat.
Dat valt wel mee, zodra van de op internet aangesloten computers iets van een kwart op MacOS X draait, wordt het interessant om daarvoor trojans en exploits te schrijven. De enige reden waarom een Mac relatief weinig aangevallen wordt is zijn kleine marktaandeel.Onnodige bangmakerij.
Ongeacht wat daar de reden van is.Als het te zijner tijd ooit nodig is om beveiligingssoftware te gebruiken, dan zal ik me er dan eens in verdiepen. Vooralsnog is het niet nodig.
[Reactie gewijzigd door g4wx3 op 22 juli 2024 14:45]
[Reactie gewijzigd door ZpAz op 22 juli 2024 14:45]
[Reactie gewijzigd door Katsunami op 22 juli 2024 14:45]
[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 22 juli 2024 14:45]
[Reactie gewijzigd door musje83 op 22 juli 2024 14:45]
[Reactie gewijzigd door g4wx3 op 22 juli 2024 14:45]
Ben je nou Tweakert of niet?! Ik had ook zo'n Chinees USB ladertje waar de iPhone niks van moest weten, en heb toen gewoon 2 100k weerstandjes tussen de + en - 5V contactjes gesoldeerd op de ongebruikte datapennen, en nu werkt het perfect(*ze moeten als USB-host gedragen wil de iPhone ze accepteren)
[Reactie gewijzigd door TDeK op 22 juli 2024 14:45]
(*dat deel van de antenne is persoon of telefoon gebonden maar mij lukte het wel om alle streepjes te laten verdwijnen op de iPhone van een vriend van mij)
Weer zo'n jochie die een woord leest en meteen al denkt het hele bericht te hebben gelezen en daar een doordacht antwoord op heeftAntennegate..
Weer zo'n mannetje die nog nooit een iPhone 4 in ze hand heeft gehad en maar blindelings op de media vertrouwd.
Een iPhone kun je ook perfect syncen met een Google account, heel MobileME is niet nodig en ik zie ook geen enkele reden om voor zo'n dienst te betalen aangezien Google gewoon prima producten heeft.Er is een betaalde cloud dienst voor iPhone die vergelijkbaar is met wat Android gratis doet
[Reactie gewijzigd door Bacchus op 22 juli 2024 14:45]
1. Je kan er het geld gewoon niet voor hebben.Dat je er het geld niet voor (over) hebt (wat dus op hetzelfde neerkomt)...
Daarnaast is duur een heel relatief begrip. Je moet ook kijken wat je er voor krijgt....wil wèl zeggen dat het te duur is.
[Reactie gewijzigd door Ocelot op 22 juli 2024 14:45]
[Reactie gewijzigd door Katsunami op 22 juli 2024 14:45]
Op dit item kan niet meer gereageerd worden.