Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 263 reacties

Audiofabrikant JBL zoekt tien tweakers die aan de slag willen met de JBL Everest Elite 700-headset. Deze high-end koptelefoon kan zowel draadloos als bedraad gebruikt worden en heeft actieve noise-cancelling. Na het publiceren van een review mogen de testers de koptelefoon houden.

JBL Everest 700 EliteDe Everest Elite 700 zit bomvol functies en mogelijkheden, te beginnen bij de aansluitingen. Zo kan hij via een normale 3,5mm-plug aangesloten worden op bijvoorbeeld je telefoon of versterker, maar ook is het mogelijk om hem draadloos via bluetooth te koppelen. Doe je dit met je telefoon, dan kun je de koptelefoon gebruiken om telefoongesprekken te voeren dankzij de ingebouwde microfoon.

Op diezelfde telefoon kun je via de JBL-app allerlei zaken configureren, zoals de ingebouwde equalizer. Ook is het via de app mogelijk om de audioweergave te kalibreren op basis van de pasvorm van de oorschelpen op je hoofd.

De headset beschikt verder over actieve noise cancelling, die ervoor zorgt dat je niet gestoord wordt door omgevingsgeluid als je dat niet wil. Opvallend is dat je de mate van ruisonderdrukking zelf kunt regelen. Wil je dus niet compleet afgesloten zijn en nog een kleine beetje meekrijgen wat er om je heen gebeurt, dan is dat ook een optie. Gebruik je de koptelefoon om bedraad muziek te luisteren, dan gaat hij met ruisonderdrukking aan ongeveer vijfentwintig uur mee op een acculading. Schakel je over naar bluetooth, dan kun je grofweg vijftien uur onafgebroken luisteren, of vijfentwintig uur als je de actieve ruisonderdrukking uitzet.

De Everest Elite 700 weegt 305 gram en is er in de kleuren zwart en wit. Voor dit testpanel mag je zelf bepalen welke van deze twee je wil testen. Na een testperiode van twee weken verwachten we dat je je ervaringen deelt met je medetweakers via een review in de Pricewatch. Als bedankje mag je de koptelefoon vervolgens houden.

Voorwaarden

  • Meedoen kan tot en met 6 december 2015 via de poll.
  • Alleen ingelogde bezoekers kunnen deelnemen.
  • De winnaars krijgen uiterlijk 9 december bericht via e-mail. Niet-winnaars krijgen geen bericht.
  • Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.
  • Werknemers en crew van JBL/Harman en Tweakers zijn uitgesloten van deelname.

Wil jij de JBL Everest Elite 700 testen?

Helaas! Je gebruikt een adblocker en daarom kun jij niet meedoen aan deze actie. Op deze pagina leggen we uit waarom jouw steun, bijvoorbeeld door ons te whitelisten, belangrijk is en hoe wij geld verdienen.

Aantal stemmen: 4.336. Deelname gesloten op 06-12-2015 23:59. Stemmen is niet meer mogelijk.

Door Wout Funnekotter

- Hoofdredacteur

Wout werkt sinds 2011 bij Tweakers en heeft zich lange tijd beziggehouden met het testen en recenseren van allerlei producten, met een nadruk op mobiele technologie. Sinds augustus 2015 is hij hoofdredacteur. In die rol werkt hij samen met de andere redacteuren eraan om de inhoud en presentatie van de site constant te verbeteren. Wanneer de tijd het toelaat, schrijft hij nog wel eens een review.

Volg Wout op TwitterVolg Wout op Google+
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (263)

1 2 3 ... 22
Wauw, wist eerlijk gezegd niet dat JBL met een dergelijke koptelefoon bezig was. Ik gebruik al ruim een jaar de Bose QuietComfort 25 welke ik zeer prettig in gebruik vindt. Die koptelefoon heeft ook active noise-cancelling en dat werkt uitstekend. Gebruik de koptelefoon bijna dagelijks, zowel thuis als op kantoor. Vooral in een vliegtuig of in een auto is de active noise-cancelling zeer prettig.
Ik heb ook een paar jaar QuietComfort en vlieg gemiddeld 10 keer per jaar. Moet je eerlijk bekennen dat ik mijn Bose alleen tijdens het vliegen en eventueel lange busreis gebruik. Voor dagelijks gebruik draag comfort gewoon irritant. Verder kan je die bose niet zonder noise cancellation gebruiken en valt er niets in te stellen.

Dus ik vraag me af of deze tekortkomingen met JBL verholpen zijn.

Dus ik hoop dat iemand diene Bose heeft er eentje kan/mag reviewen.
Dat herken ik. Heerlijk tijdens vliegreizen, of kantoren met zeer veel achtergrond lawaai (airco, vlak aan de snelweg). Maar voor in de trein gebruik ik weer liever earplugs. Ieder zijn smaak.
Je medereiziger had gehoopt op een model earplugs met noise cancellation voor de buitenwereld. Een kwestie van goede smaak (of noem het respect voor anderen).
Want iedereen met earplugs zonder nc speelt z'n muziek oorverdovend hard af... :Y)
Dan doe je zelf ook earplugs in. ;)
Dus ik hoop dat iemand diene Bose heeft er eentje kan/mag reviewen.
Zou ook tof zijn. Op kantoor hebben we hier die Bose dingen liggen, echt geweldige koptelefoons, dus zou een leuke vergelijking zijn met deze JBL
Een van de redenen dat ik me hiervoor heb opgegeven. Ik wil ze graag vergelijken. Ben heel blij met de Bose QC25, zoals ik al zei, maar de opties die deze JBL biedt klinken als muziek in de oren. Ben geen audiofile, maar rust met goede muziek om me te kunnen concentreren vindt ik erg belangrijk :)
Ik heb ook een Bose koptelefoon(QC15). Ik zou met veel plezier een vergelijkende studie maken, al heb ik geen meetaparatuur dus is het grotendeels subjectief dan. Vooral het regelbare/instelbare lijkt me fantastisch aangezien met de Bose dit soms inderdaad "te hard" compenseert waardoor het terug merkbaar wordt dat wat je hoort niet stil is.
Dit (het niet kunnen gebruiken zonder NC) is niet meer zo bij de QC25. Dan gebruik je nog de oude, QC15. Ik gebruik deze QC15 ook overigens en ik vind het een heerlijk ding. Batterij gaat +-30 uur mee. Ik wil te allen tijde NC, dus vind het niet erg dat ik een extra aaa 'meesjouw' tijdens het reizen.
Ook hier een QC15, vooral voor langere trips en heb een B&W P5 voor het dagelijks gebruik.
Moet wel zeggen dat ik de B&W vooral heb voor het design. De QC25 is een koptelefoon die je niet direct iedere dag op je hoofd zet (erg groot en lomp), en vind de QC25 behoorlijk af laten weten qua ontwerp.

Het nieuwe ontwerp van de QC25 van Bose ziet er al stukken beter uit! En is daarnaast ook te gebruiken zonder Noise Cancelling. Helaas maakt de QC25 gebruik van alleen een accu, in tegenstelling tot de QC15 die op batterijen stand hield. Nadeel is dat je dus niet 5 batterijen mee kunt nemen maar de koptelefoon zelf op moet laden na een bepaalde tijd (erg vervelend als je op vakantie bent, of lange trips maakt).

Qua Design weet ik nog niet zo goed wat ik van de JBL moet vinden, maar de functionaliteiten zijn erg interessant. Vooral draadloos is erg welkom.
Same here, ik ben ook voor de B&W P5 gegaan voor onderweg. Voor thuis luisteren heb ik een AKG K701 op een Heed Canamp (werkplek) of Schiit Magni (nachtkastje). Mijn Oude Sennheisers zijn naar mijn vriendin over gegaan. Die P5 heeft prima passieve noise-cancelling voor mij, m.n. in de stilte coupe en hij zit heerlijk. Deze ziet er wel iets logger uit op het eerste gezicht, maar draadloos is wel fijn! De P5 is er nu ook in een wireless variant overigens, maar die is wel iets duurder.

Nog onderweg zijn een Philips Fidelio M1MKII (iBood aanbieding die ik niet kon laten liggen) en een Kickstarter headphone, en een nieuw paar Philips in-ears die ik ook met waanzinnig veel korting kon kopen in de personeelsvoordeelwinkel van het werk.

Bose heeft wat noise-cancelling betreft wel een goede naam, al komt Jabra ook op als ik het zo lees. Benieuwd wat JBL doet hiermee, ze hebben bij mij althans nog nauwelijks een naam op headphone gebied (op Head-fi kom ik ze niet vaak tegen).

[Reactie gewijzigd door john milton op 3 december 2015 13:08]

Die kokoon heb ik ook voor gepledged. Ben erg benieuwd
De QC25 van Bose werkt met AAA batterijen en heeft geen ingebouwde accu. Een batterij van normale prijsklasse (dus geen professional series van o.a. Duracell) gaat ca. 32 uur mee. Batterij kun je gewoon verwisselen tijdens je trip. De JBL lijkt wel van ingebouwde accu te zijn voorzien, waardoor een batterij verwisselen daarbij inderdaad niet op lijkt te gaan.

In tegenstelling tot de Bose QC15, welke inderdaad enkel met batterij werkte, kan de QC25 ook zonder batterij gebruikt worden. Een collega van mij heeft de QC15 liggen en gebruikt deze, mede daarom, eigenlijk alleen tijdens reizen met het vliegtuig.

[Reactie gewijzigd door Godjira op 3 december 2015 11:16]

Ik heb zelf lange tijd terug de Bose AE2 gekocht en mijn vader de Quietcomfort 25. Hij is er zelf heel tevreden mee. Ik moet zeggen dat de noisecanceling techniek wel echt een wow-gevoel geeft. Ik merk toch echter dat sommige frequenties van de muziek wegvallen als je het vergelijkt met een high-end Sennheiser. Deze JBL's wil ik best graag testen of ze dat beter doen. Heb de FLAC-jes al klaarstaan. :D
Dat zou gunstig uitkomen nu net mijn 10 jaar oude Senneheiser begint af te takelen niet qua geluid maar stevig is die niet meer. Hier zou ik het overegens ook tegenover testen.
Geen idee wat je budget is, maar ik heb een maandje terug een Beyerdynamic dt990 - 250 ohm gekocht. Een geweldige head phone. Had ook een Sennheiser HD 598 gekocht om te testen (naast de Beyer), maar die heb ik na 2 dagen teruggestuurd. Wat een verschil! Niet alleen in sound stage, wat bij de DT990 veel ruimer is, maar het comfort en de bouwkwaliteit zijn van een compleet ander niveau.
Mocht je in de markt zijn voor een headphone van rond de ¤190/210,-, vergeet deze dan zeker niet :)

http://www.bax-shop.nl/ho...mische-open-hoofdtelefoon

FYI, scheelt je weer onderzoeken:
32 - 250 en 600 ohm:
32 mobiele apparaten, 250 zowat alles, maar meer gericht op goede hifi, 600 professionele apparatuur. Als je de 600ohm gaat gebruiken op een telefoon, hoor je niks (de output gaat simpelweg niet voldoende zijn).
De Pro vs Edition versie:
Pro zit strakker op je hoofd, is voor studiogebruik. De rest is het zelfde. De edition zit 'goed strak'. De pro klemt echt. Verder hebben de oorkussens een groter gat dan bijv de HD598.

Al in al wil ik graag mijn DT990 naast deze leggen om eens goed te vergelijken.
De Bayerdynamic DT990 (Pro) zou ik eerder willen vergelijken met de Sennheiser HD-650 in plaats van de HD-598. Klankeigenschappen en draagcomfort zijn vaak erg persoonlijk en afhankelijk van de toepassing.

De beste impedantie voor je hoofdtelefoon hangt af van de versterker waarop je hem aansluit.

Voor accu / batterij gebonden apparaten kom je al snel uit bij een versterkerontwerp met lage spanning (millivolt) en relatief hogere stroom (milliampere) waardoor je een hoofdtelefoon zal moeten kiezen met een lage impedantie. Bijvoorbeeld 32 ohm. Dit zijn veelal de consumenten specificaties.

In beginsel kun je stellen dat een versterkerontwerp dat is gebaseerd op een hogere spanning (millivolt) en lagere stroom (milliampere) beter presteert. Bij een hogere spanning heeft de versterker een nauwkeurigere terugkoppeling, dit resulteert in minder vervorming en levert daardoor een eerlijker geluidsbeeld op. De hoofdtelefoon dient in dat geval een hoge impedantie te hebben van bijvoorbeeld 250 ohm of 600 ohm. Dit zijn de professionele specificaties.

Een interessant gegeven zijn de draadloze systemen. Daarbij zit tussen versterker en weergever geen noemenswaardige kabellengte omdat ze vrijwel direct op elkaar gebouwd zijn. Je zou kunnen stellen dat de versterker in dat geval ook een prima terugkoppeling kan hebben wanneer deze werkt op een lagere spanning. Dus een goed ontworpen draadloos systeem zou best wel eens net zo goed of heel misschien net wat beter kunnen presteren dan een draadgebonden systeem.

Geluid is veelal een kwestie van smaak. Zie het als een huiskamer met gezellig gedimd licht in de avond met allemaal warme kleuren.

Wanneer je echter professioneel met geluid bezig bent dan ben je vooral gebaat bij het beste gereedschap. Het spreekwoordelijke operatielicht waarmee je alle onzuiverheden kunt waarnemen. Dat is dus een volstrekt andere toepassing voor professionals dan voor consumenten.
Hey Frank, ik begrijp je verhaal niet zo goed. Ik geef snel wat informatie, uiteraard sluit ik niks uit of is dit totaal niet alles omvattend. Het Omh verhaal is kort een introductie zodat meneer een begin heeft.
Verder vergelijk ik op prijs. Op dit moment vind ik 350,- voor een koptelefoon teveel, dus kijk ik naar prijsklasse. Daarin is de HD598 zeker wel de Sennheiser tegenhanger van de DT990.
Natuurlijk is draagcomfort persoonlijk, maar de zachtheid van de oordoppen, de bouw, gebruikte materialen en de grote van de oorschelp is nauwelijks persoonlijk. Dat zijn producteigenschappen.
Hoi ixl85,

Sorry voor mijn mogelijk iets verwarrende post. Ik heb geprobeerd wat aanvullende achtergrondinformatie te geven over de reden van verschillende impedanties en dat dit resulteert in andere prestaties. Om terug te komen op jouw keuze voor de DT-990, wat een fantastische hoofdtelefoon is, ten gunste van de HD598. Dit zou mogelijk verklaart kunnen worden door het verschil in impedantie van 250 ohm ten opzichte van 50 ohm (als ik goed geļnformeerd ben). Het gebrek aan definitie dat je omschrijft zou mogelijk kunnen liggen in de prestaties van de hoofdtelefoonversterker. Ik acht het niet geheel onmogelijk dat er sprake is van een impedantie mismatch bij een belasting van 50 ohm als de versterker daar niet voor ontworpen is. Daardoor kan de versterker veel meer hoorbare vervorming produceert dan wanneer deze belast zou worden met 250 ohm. Ik zeg niet dat dit het is maar ik wil het ook niet geheel uitsluiten.

Mee eens prijsklasse maakt zeker uit en er zijn ook wezenlijke verschillen in draagcomfort. Zo vindt ik bepaalde modellen echt bijzonder vervelend op de oorschelp drukken. Voor merken als AKG, Beyerdynamic en Sennheiser geldt dat je krijgt waarvoor je betaalt. De duurdere (professionele) modellen zijn zonder uitzondering beter dan de goedkopere modellen. Maar voor de meeste toepassingen heb je veelal niet een duurder model nodig.
Wat betreft dat draadloze, ik heb een AKG gehad (is nu zelfde concern als JBL, namelijk merknaam is eigendom Harman Karton) met geluidsoverdracht via infrarood.IR versus radio (was toen nog schrikbarend duur) maakt wel uit voor de geluidsoverdracht (gaat met IR niet zo goed in een zonverlichte kamer))

De AKG presteerde prima, behalve bij het aansluiten op mijn Fender versterker. De hoofdtelefoonaansluiting daarvan produceerde zoveel laag (zowel qua erg lage frequenties als qua volume) dat de in de hoofdtelefoon ingebouwde versterker volledig over zijn nek ging, letterlijk bij iedere volumestand. Dan merk je wel dat de 12" speaker behoorlijk wat meer kan hebben.
Met je Fender versterker even een spanningsdeler er tussen solderen en de zender van je draadloze hoofdtelefoon gaat niet meer over z'n nek :)
http://mirror.alshetgaato...ignaal-verzwakker-22k.png

Voordeel van IR is dat het de ruimte niet verlaat, nadeel is inderdaad interferentie door lichtbronnen of objecten in de ruimte. RF heeft die problemen niet maar kan dan weer last hebben van andere apparaten op dezelfde frequentieband.

Een beetje off-topic en niet van toepassing op nieuwe apparatuur, maar met tweedehands RF apparaten die voor heel goedkoop worden aangeboden is het oppassen geblazen. Lijkt iets te mooi om waar te zijn dan is dat waarschijnlijk ook zo. Grote kans het "oude" apparaat op een frequentieband werkt die sinds enkele jaren is toebedeeld aan telecom aanbieders. Dus zodra een nieuwe 4G LTE mast in je buurt wordt aangezet of die sterkere DVB-T (Digitale TV, Digitenne) zender wordt geactiveerd dan ga je daar mogelijk last van hebben. En omgekeerd kan jouw apparatuur het mobiele netwerk storen. Dat zijn geen grappen en als de mensen van het agentschap telecom je komen opzoeken dan heb je een heel serieus probleem. Dus die tweedehands draadloze microfoon voor de bingo in het buurthuis, niet doen!
Die spanningsverdeler kan ook in een kastje of zelfs een plug (het zijn immers maar 2 weerstanden en het gat hier om een 6,3mm jack) zodat je met een andere hoofdtelefoon wel het originele signaal kunt gebruiken. Daarbij hoef je niet te solderen aan een goed werkend apparaat (don't fix it if it ain't broken) ik ben daar niet zo goed in.

Daarbij is het ding al zo oud dat de accu niets meer doet. Ik moet dus eerst maar eens op zoek naar een andere accu (geen standaard).

Wat betreft de storing, van oude rf-apparatien heb je gelijk. Hoewel off-topic is een waarschuwing nooit verkeerd. Je weet ook nooit wanneer de overheid weer die frequenties overhoop gooit. Jammer dat er zo veel apparatuur onbruikbaar wordt. Een vriend van mij heeft sinds enkele maanden ook storing op zijn digitenne TV vanwege een nieuwe antenne/zender die T-mobile pas heeft geplaatst.
Budget is >300 dus dat zou zeker en optie zijn. Ik ga hier even naar kijken tnx!
Dat is een ontzettend ruim budget. Kijk met dat budget dan is naar de Sennheiser Orpheus. Als geld toch geen probleem is.
Hoe past 55K in een budget van 300E ???? Ik heb al lang niet meer naar koptelefoons gekeken maar toen ik mijn Sennheiser kocht 10 jaar geleden was deze ergens rond de 200E en ik wil er graag op vooruit gaan dus een max 300E. Ik vind geluid erg belangrijk maar niet 55K belangrijk.
Heel simpel... >300 = groter dan 300. 55k is groter dan 300 ;)
Je bedoelde waarschijnlijk <300 (dus alles kleiner dan 300.
Dat ja! idd boven 300 E is te veel :+
Een Sennheiser Orpheus reborn is best leuk om te hebben. Helaas op dit moment alleen een beetje buiten mijn budget :)

[Reactie gewijzigd door FrankHe op 7 december 2015 22:13]

Mooi... nog een Beyerdynamic eigenaar :)

DT880 is wat mij betreft al jaren lang heer en meester voor mij persoonlijk.
ben ook erg benieuwd of deze het bij de beyer gaat halen.
Hier een dt531/dt880 eigenaar. Wat mij betreft haalt spul als zo´n jbl geval, of de andere mainstream gevalletjes het in de verste verte niet bij professionele headphones zoals de Beyerdynamics. (niet te spreken over de ongelofelijke rotzooi wat "beats audio" heet |:( )

Wat overigens ook erg "aardig" klinkt is Stax: http://www.stax.co.jp/ .

En heb je een beyerdynamic hoofdtelefoon en zoek je naar een upgrade, overweeg dan een klasse a buizenversterker. Klinkt duur, maar die zijn tegenwoordig op ebay te koop bij onze chinese vrienden voor redelijke prijzen: http://www.ebay.com/itm/L...r-110V-220V-/111339759210

Kortom: de tijd dat high-end audio een vermogen kostte is gelukkig voorbij, nu ze in azie mee doen aan het feest ;-)
Leuk! Ik ben niet echt een audiofiel, maar merk de afgelopen tijd wel een verschil tussen goedkope Action-headphones t.o.v. bijvoorbeeld de basismodellen van Sennheiser. Ben benieuwd hoe deze zich gaan verhouden. Dit is wel een prijsklasse die ik normaliter links laat liggen, dus de verwachting is zeer hoog. Alle deelnemers: Succes! :)
Active noise cancellation heb je van budget vanaf 75 euro t/m highend bose van rond de 350. Dat kan je niet vergelijken met iets van een paar euro.

Vraag me af of deze JBL qua prijs / kwaliteit voor concurrentie gaat zorgen.

Ook een tweakers.net test met verschillende active noise cancellation headphones zou welkom zijn.
Zeker welkom, hoop dat ze dit ook lezen :)
Ben zelf vooral geinteresseerd in de noise cancellation en een neutraal geluid, maar heb een enorme audio-nerd thuis zitten (AKA the girlfriend).

Heb zelf een bosch qc, met ANC, maar die audio-nerd thuis hoort werkelijk alles.... dus ook de ruis dat iedere anc geeft :S zo irritant, sinds het genoemd heeft hoor ik het ook.
Ik zit als programmeur op een kantoor vol ouwehoerende marketeers dus ik kan niet wachten om deze koptelefoon te testen.
Idem! Noise cancelling is het effectiefst bij +- constant achtergrondgeluid, maar ik ben benieuwd wat dit geeft op een kantoor, waar die storende geluiden niet zo constant zijn...

Het kunnen instellen van de mate van ruisonderdrukking lijkt mij ook bijzonder interressant...
Nou, dat ge-ouwehoer is bij ons behoorlijk constant! 8)7

Ik probeer bij de Media Markt weleens die QC van Bose uit. Net of je je hoofd ineens in een viskom steekt. Heerlijk lijkt me dat als je even gefocust moet werken. Beetje rustige muziek tussendoor... Wat wil een mens nog meer?
Dat ^^ zelfde reden voor mij hier! Vooral nu ze verderop aan het verbouwen zijn |:( :P
Ik was net van plan een koptelefoon aan te schaffen. Heb twee kinderen die samen nogal wat herrie maken. Zou leuk zijn als die noise canceling me daar heel even van zou kunnen bevrijden :-) don't get me wrong, i love my kids. Maar gewoon even tot rust komen na het werk moet ook he. :*)
Ik zit in precies hetzelfde straatje.. grappig om te zien hoe je eisen veranderen naarmate je ouder wordt :)
Hier ook met piepende en ruzie makende kids. Kan ik me dan goed concentreren op mijn werk als ik thuis zit te werken :)
Ben benieuwd of het fijn werkt om mee te draaien, zeker met noise cancelling lijkt het een zeer fijn ding :). Bluetooth is ook handig, omdat de plug van mijn telefoon kapot is :'(
hoezo heeft je telefoon een plug?
De output van mijn telefoon is kapot, de socket.
Lijkt me gaaf om te testen!
Lijkt mij zeker mooi om te testen, zeer benieuwd of ze werken zoals ik verwacht, vooral om te kijken of die draadloos net zo goed presteert als bedraad.
Ik heb altijd beats by dre gehad en wil weten of het even goed (of beter) is voor die prijs. ;)

[Reactie gewijzigd door ItsNiek op 3 december 2015 10:54]

Er is veel beter dan Beats, voor een stuk minder geld. Zowel qua geluid als bouwkwaliteit. Give it a try :)

Maar of deze beter is, dat is nog even afwachten.
Daarom zou ik deze juist willen uit testen en kijken of het ook echt het geld waard is ;)

En ik weer dat beats overpriced zijn :p
Toen ik op zoek was naar een goede headset heb ik destijds gekozen voor een Beyerdynamic DT 770 PRO. Dit was omdat de hoofdtelefoons met noise cancelling teveel inleverden op de geluidskwaliteit.

Ben erg benieuwd of JBL dit heeft weten op te lossen.
Ik heb ook de 770, de 32 ohm variant, geweldige geluidskwaliteit! Ik luister veel klassiek en jazz. Heb m nu verbonden aan een losse Yamaha versterker, die analoog aan de geluidsuitgang van mijn pc hangt. Ik ga als het budget het toelaat nog eens kijken of ik verschil met een USB DAC hoor.
Deze actie klinkt als muziek in de oren.
1 2 3 ... 22

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True