Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 95 reacties

De Counterstrike Clan 'Gamerz o Tweakers', kortweg GoT, heeft begin december het aanbod gekregen van Vuurwerk Internet om haar server bij Vuurwerk te plaatsen. Er volgde een paar weken van shoppen door FireFOX en Raymond. Ook Tweakers.net droeg enkele harde waren bij. Eindelijk was op 23 december alle hardware voor de nieuwe server bij elkaar en werd de Sphinx geboren. Vandaag is om 11:00 de server in het rack geplaatst.

Indien je al bekend was met de oude server van GoT, zul je je bookmarks aan moeten passen. Voor diegenen die hem nog niet kennen, voeg hem vooral toe aan je lijstje. Sphinx bied de volgende servers:

  • [GoT] Public Server 1
  • 14 players 62.250.6.14:27017
  • [GoT] Public Server 2
  • 14 players 62.250.6.14:27027
  • [GoT] Public Server 3
  • 14 players 62.250.6.14:27037
  • [GoT] Bookable Server 4
  • 20 players 62.250.6.14:27047

    Tevens zal er een Public UT server op poort 7777 draaien, maar aangezien daar nog wat kleine problemen mee zijn zal die niet altijd aan staan. De gameserver is de bovenste server. De onderste drie servers vormen samen het serverpark van Tweakers.net:

    Serverpark met Sphinx

    Voor op- en/of aanmerkingen kun je je richten tot de serveradmin FireFOX. Ook kun je laatste stand van zaken terug vinden in de nieuwssectie.
    Moderatie-faq Wijzig weergave

    Reacties (95)

    Artemis had een open verbinding met het SorceryNet IRC netwerk... en die is daarna afgeplakt ;)
    Hmm.. ik neem aan dat die gameserver de bovenste kast is? (hmmz, dat stond er dus al bij :P)

    Wat is dan die kleine zwarte (2U) kast? Die ken ik nie :?

    En wat doet die tape op Artemis? :P
    Wat is dan die kleine zwarte (2U) kast? Die ken ik nie
    Wij ook niet :)
    En wat doet die tape op Artemis?
    Zat een gat in :P
    Ah, jullie hebben dus niet een eigen 19" rack?
    Jawel, da's het vreemde eraan, Floris ging nog bellen geloof ik :)
    En wat doet die tape op Artemis?
    Die is om de airflow langs de Cheetahs te forceren :). CI Design denkt dat een server altijd een floppy en CD-ROM drive heeft :?.
    Ik heb vanmiddag even aan Paul gevraagd of hij van die klepjes kon fixen

    Als je een rek van 2 rugge koopt wil je er natuurlijk ook wel wat bijhebben

    Wat dat 2U ding in ons rek doet is me ook een raadsel, gaan we nog over bellen :)
    Wat dat 2U ding in ons rek doet is me ook een raadsel, gaan we nog over bellen
    Trek de stekker eens ff uit en kijken wie er begint te piepen 8-)
    Da's volgens mij de loadbalancer
    volgens mij is het een intel isp 2150 :) (wat ie doet, das weer een andere vraag ;) )

    erg stoere kastjes met veel power per U
    www.intel.com/network/products/isp2150.h tm en
    www.intel.com/network/tech_specs/isp2150 .htm
    Van wie is die arm? Van een VuurWerk serviceventje? (24 uur per dag klaar om je server te resetten :))
    Of is dat een van jullie die lekker in de bedrading van dat onbekende apparaat zit te porren }>

    Anyway, als een Q3 server 24/7 draait zonder problemo's kan ie toch wel aanstaan (al heb je geen admintooltje)
    24 uur per dag klaar om je server te resetten
    Reken daar maar niet op ;)
    Tuurlijk kan ie wel aan staan...

    Fact is... we spelen allebei heel erg graag Q3.... NOT

    En er is nog steeds een limiet wat Sphinx aankan...

    En ik denk niet dat we van plan zijn om een CS server op te offeren voor Q3 :)
    hehe... nee hoor, ik pieker er niet over... als er aan bedrading van het Tweakers cluster getrokken wordt laat ik dat echt wel aan een Vuurwerk Service ventje over... ... alleen wel ietwat respectloos... Dennis heeft het allemaal toch mooi op een day's notice voor me geregeld.
    allemaal leuk en aardig maar wat ik me afvraag is hoeveel traffic trekt een games server eigenlijk. En draait zo'n gameserver onder FreeBSD of Linux of wat?
    1-2K per client ongeveer... het gaat om een goede responsetijd met gameservers, 128K up en down voor 64 client is meer dan zat.
    LOL dit red-je zeker niet!

    Reken maar op zo'n 50kbit per client dus pak hem beet een ruwe 5K. Als het 1-2K zou trekken had elke gamer in NL een server gehad :)
    Het is echt zo....

    Als je die netmonitor in CS aan ziet kan je dat ook zien, komt nauwelijks boven de 2K uit...

    Het gaat echt om de responsetijd (je weet, wel, de ping :P)
    Nou als ik bv. een spel als UT neem die een zeer uitgebreide netkmonitor heeft geeft deze aan dat het aantal bytes inkomed ~1300 is en uitgaand ~4500 is dit, als ik de connection op kabel/lan zet... dus ff optelle en klaar... dus ~5800bytes/s gaat er door mijn kabeltje heen naar de server, en CS zal dus echt nogmaals geen 2kb/s hebben, die monitor zal of alleen in of alleen out traffic meten.

    Als CS wel 2k/s zou trekken kan iemand met een ISDN bijna 4 man hosten... nou dat mocht ie willen zelfs me a2000 kabel haalt de 3 niet eens aangezien deze upstream maar 15kb/s is.
    Ik kan met 3 lui tegelijk op me isdn-lijntje nog redelijk counterstrike spelen met een ping van rond de 150. (alleen rond de 70).
    Dus moet makkelijk kunnen
    Wat daarnaast ook niet klopt is dat alpha-psycho 2 kilobyte bedoeld en een isdn 128 kiloBIT is.
    Dacht het niet he. 128k voor 64 clients. Dus jij wil zeggen dat ik met m'n dual ISDN modempje 7 spelers kan hosten, dacht het niet !
    In ieder geval niet zeven spelers met een goede response tijd.
    Ehm... misschien staat het al ergens, maar ik kan het niet vinden: waar of hoe kan ik die bookable server boeken? Via ClanBase ofzo?
    Voorlopig bij mij op verzoek, later hoop ik dat via een webbased thingie automatisch te kunnen gaan doen.

    Clanbase komt niet me ze takken aan me server. Ik heb ernstige twijfels over de gang van zaken bij die club. (zie het Forum m.b.t. Clan eMMen.)
    Bla, zegt meer over jouw dan Clanbase. Soms worden er clans gebanned ja.. net zoals sommige posts hier -4 worden gerate. Kan je ook wel gaan klagen en zeggen "naja heb ernstige twijfels over de club bij tweakers". Shit happens. Part of every frikkin site/project.

    Soms moet je cleanen. Of jij net zoveel info hebt als Clanbase in dit geval (eMMen) betwijfel ik.

    Probleem is dat cheaters voor enorm veel werk zorgen, zeker in Cups/League's etc. En net zoals DEZE site, werken de meeste admins daar omdat ze dat willen. Niet omdat het hun "job" is.. ze stoppen er erg veel freetime in. En met CS is dat ERG veel, er is geen ander game waar meer gecheat wordt of waar meer newbies spelen.

    Maja.. ga je gang maar.. lekker andere sites ala type tweakers afmaken. Komt slim over.
    Ben ik met je eens op 1 ding na:

    het geleverde bewijs is via een inbraak op een PC gedaan. Ongeoorloofde toegang, waar zelfs de politie offiecieel niet toe over mag gaan bij de zwaarste criminelen zonder daar eerst uitgebreide volgmachten voor te krijgen via de rechter en het OM...

    en deze punks mogen omdat zij een vermoeden hebben wel inbreken op een computer van een CS speler? - waar of niet waar, ze claimen zelf dat ze dat gedaan hebben. Wettelijk is die flauwekul volgens mij strafbaar... en hoe oneerlijk het ook is, cheaten is dat NIET.

    Door deze bewijsvoering straffeloos toe te laten geeft CB impliciet ook aan dat het toe gestaan is om een dergelijke inbreuk te plegen op iemands privacy, iets wat de grootste criminelen nog gegund is.

    Het verhaal dat (een deel van) het bewijs via een hack is verkregen komt niet zomaar uit de lucht vallen. Die hack is er geweest, en dus kan het niet kloppen wat er gebeurd is (noem me rechtlijnig, maar zo is het wel.
    Mja, CB zegt natuurlijk helemaal niet dat je mag inbreken etc etc.. maarja, er is dus iemand geweest die dat heeft gedaan (als jij gelijk hebt, weet er zelf niet genoeg vanaf..). Wat maakt het nou uit of de verkregen info ergens voor wordt gebruikt of niet. Een gaming site met ladders en leagues heeft ERG veel last van cheaters, als het blijkt dat er eentje cheat wordt die gekicked.

    En waarom staat dat artikel over de tweakers beveiliging nog op tweakers als jullie/jij zo tegen hackers bent? Die "hackers" hebben ook info verkregen door in te breken op de tweakers servers.. ze hebben die info aan jullie gegeven. Ik neem aan dat jullie het probleem gefixed hebben of niet? Zelfde gebeurde dus op Clanbase. Daar is het probleem geen cfg fout maar een clan die cheat. Resultaat van beide cases is dat het probleem dus gefixed is en de info omtrent wat te fixen is via een inbraak verkregen.

    Jullie geven dus ook impliciet aan dat het toegestaan is om in te breken etc.. snap het verschil niet.

    Zelf vind ik het inbreken tja.. soms zijn er gewoon mensen die het doen.. als ze het voor een goed doel doen, eg. de site laten weten gaat het nog. En op dit punt is het geval bij CB dus gelijk met de inbraak bij Tweakers.
    1: Dat mijn mail adres nogsteeds firefox@tweakers.net is, en dat ik ooit een van de kopstukken uit de crew was, wil niet zeggen dat ik ook nu nog betrokken ben bij de site. - Of ik voor of tegen hacken ben heeft dus absoluut geen hol te maken met het algemene beleid van Tweakers. Ik ben een bezoeker, net als jij, alleen met een crew verleden.
    2: dat artikel is er door de hackers op gezet, niet door mensen van de TN crew. dat dat is blijven staan, is denk ik omdat de hack uit een ondersteunend beginsel is geweest... het verbeteren van de algemene beveiliging, van de site zelf. Als Clanbase zelf gehacht wordt om de beveiliging aan de kaak te stellen: applaus! - Echter VOLSTREKT niet te vergelijken met het inbreken op een thuis PC, met het doel bewijslast te vergaren over iets. hou wel je verschillen in de gaten.

    Mijn persoonlijke insteek op hacken:

    Hacken mag, als dit is om de beveiliging van iets te verbeteren, en dus de eigenaar/beheerder van het gehackte object te informeren over de (configuratie) fouten die in het doelwit zitten. - De hack van Luite, van die security info site iets langer geleden, inbraken op het oude UBB enz vallen in mijn ogen daar onder.
    Als het echter is om de eigenaar te benadelen - hetzij door informatie te ontfutselen als bewijslast, of bedrijfs spionage, of om dingen te vernietigen, dan kom je o.a. uit bij mijn vergelijking van de Politie en top criminelen. Als justitie niet mag afluisteren of inbreken om de bewijslast te verzamelen om een een of andere staatsgevaarlijke gek achter de tralies te zetten, wie ben jij dan nog om de denken dat je boven die wet mag staan? - in dat opzicht is iemand die dus met dingen als Sub7 geintjes uit haalt fout bezig, en de spelers die hiermee, de overigens twijfelachtige bewijslast, zijn dus om te beginnen al niet goed te praten. - kun je het niet bewijzen d.m.v. logs, screenshots of iets in die trant, dan is het jammer. Cheaters zijn bijna niet te pakken. Gelukkig komt Punkbuster een heel eind straks als dat een beetje goed ingeburgerd raakt.
    Clanbase is in het vergelijk de rechtbank... In Nederland dient een rechtzaak volgens de wet geseponeerd te worden wegens onrechtmatig verkregen bewijs, als de politie zo'n stunt uithaalt... CB had dus het bewijs - hoe vervelend ook - in mijn ogen niet mogen accepteren. Zelfs al is het terecht dat eMMen canwegen cheaten is geschopt, en ookal is CB afgezien hiervan altijd heel goed geweest voor de Gaming Comunity.

    In jouw redenatie kijkt je niet verder dan wat je uit komt. Er is een onderscheid tussen verschillende soorten hacken, en dat weet je zelf ook wel. Algemene stelling is dat als door je hack het doelwit op enige wijze schade berokkend wordt, dan zit je gewoon fout, ookal is het doelwit zelf fout bezig. Als je daar en pol over houdt denk ik dat de meesten ook achter dat standpunt staan. (maargoed, dat is mijn mening)

    Ik zal balen als iemand Sphinx open legt, maar als mij verteld wordt hoe ik dit in de toekomst voorkomen kan zal ik daar verder geen zaak van maken... als het doel is om mijn server te slopen, dan heb je een kwaaie aan me.
    -----
    okee... op 3 of 4 manieren uitgelegd met voorbeelden en alles bij elkaar... als iemand het nou nog niet snappen wil, dan geef ik het op.

    Ik geef toe, de strijd tegen cheaters is een hele moeilijke, die je bijna niet kan winnen... maar DIT is gewoon NIET de manier om die winst toch te broberen te halen.
    Hehe, zeker webwereld gelezen ?
    Als er ergens een stom bekrompen verdraaid stuk over Clanbase te vinden is, is het dat stuk wel.

    Anyway, 80% van de gevestigde scene zit toch al bij Clanbase en heeft zich daarmee al genoeg bewezen.
    Hehe, zeker webwereld gelezen ?
    Als er ergens een stom bekrompen verdraaid stuk over Clanbase te vinden is, is het dat stuk wel.
    agree
    Amsterdam Wob (Clanbase crew) 5 Jan 17:54 Reply
    The articles on webwereld.nl and gamez.nl were incorrect and have been rectified in the afternoon of january 5th.
    Clanbase komt niet me ze takken aan me server. Ik heb ernstige twijfels over de gang van zaken bij die club. (zie het Forum m.b.t. Clan eMMen.)
    Dan haal je ook meteen het minst goede voorbeeld naar boven.........

    Ik denk dat Clanbase erg goede dingen voor de gamingscene heeft gedaan (en nu nog steeds doet)
    Kijk dat jij je server er niet registreert of hoe het ook werkt maakt me niet uit, maar dat je Clanbase zo omlaag haalt door 1 foutje vindt ik niet ok


    maar ach, wie ben ik he :)
    Greetz
    als je je oordel op een voorbeeld baseert ben je imo niet veel beter dan wat jij denkt van CB.
    k ben al ruim een jaar redelijk intensief met CB bezig (regular en Cup-admin) en t is imo een van de beste zoniet de beste site voor de gaming (clan) community.
    er zijn altijd dingen die beter kunnen, net als bij elke site.
    Door het ontzettende grote aantal bezoekers en de verantwoording die CB heeft tegenover clans gaan er natuurlijk wel is dingen mis, die eigenlijk vaker tussen clans misgaan en dan door CB(admins) opgelost worden.
    magoed k heb m'n zegje weer beetje gedaan over CB en imo roelt 't.
    de linux-versie van UT is nog wat problematisch atm, maar we (ei'k vooral iemand in m'n clan :)) is bezig om een server bij chello op een linux-bak geplaatst te krijgen, als dat gelukt is zou ik wel kunnen helpen met UT-server van tweakers als t nodig mocht blijken.
    Hmm. Leuk idee.

    Maareh. Hoe kan het dat de pings daar zo ontzettend
    K*&*t zijn ??

    Ik bedoel. Pings boven de 120 zijn voor CS toch echt niet acceptabel..

    Draaien er mischien net iets teveel servers op 1 bak?
    Ping van boven de 120?

    Ik denk dat je beter de oorzaak kan zoeken bij je eigen verbinding... ik kom net van de server af.... een ping van 50 is IMHO toch best acceptabel.....
    Ik pik er anders ook een ping van 30 ~ 50 uit... okee.. met mijn 56k6 modempje werd dat wat slechter (117) maar zelfs daarmee haal ik jouw waarden niet.

    Ik geef toe, load is gemiddeld genomen aanzienlijk hoger dan ik had verwacht... dus voorlopig geen UT server er naast. Maar zo krankzinnig slecht is't ook weer niet.
    Raar.

    Ik heb op twee van de 3 server gespeeld vanavond.
    En ik en de andere spelers hadden op dat ogenblik ALLEMAAL pings van 100+. Toch een dik uur continue.

    Rond hetzelfde tijdstip haalde ik op Demon & Gamepoint rustig 40 - 50..
    Lijkt me niet zo gek...
    Een dual celeron (400+256mb) heeft het iig behoorlijk zwaar met twee counterstrike (max 18 spelers, 2e server meestal niet zo vol) servers
    Dus als het een single cpu machientje is kan ie niet zo makkelijk 4 servers bijbenen, ondanks dat je ruim voldoende ram hebt (die stomme servers willen nog wel es 100+meg nemen :( )
    in welke gevallen mag de UT server worden gebruikt.. ???? Want ik wil wel eens een ut server zien waar veel tweakers rondhuppelen :)
    Gaat er niet om oftie gebruikt mag worden, maar dat de utserver telkens na een paar uur zichzelf ophangt.

    proces blijft draaien, maar hij respond nergens meer op. handmatig killen en herstarten is de enige oplossing, maar daar krijg ik langzaam aan de balen van... hij hoort gewoon net als die CS servers 24/7 te draaien zonder dat ie om maar 1 herstart nodig heeft. Doet ie dat niet, jammer dan, maar dan pleur ik die server er uit. heel eenvoudig. (newsgroups en mailinglists geven geen oplossing)
    Vaaaag verschijnsel... nooit last van gehad ook met ucc voor linux. (maar ja, dat zegt natuurlijk niet zo veel :P)
    gefragd worden door iemand met als skin Bill Gates waar je zelf met die van Linus Thorvalds rondloopt :9
    Bon, voor het geval een techneut met verstand hier naar kijkt en een intelligente opmerkin maakt...

    op een tijdstip als deze draaien er 3 servers actief met 14 man elk... top geeft daarbij het volgende beeld:

    6:19pm up 3 days, 7:38, 3 users, load average: 0.81, 0.86, 0.82
    59 processes: 53 sleeping, 6 running, 0 zombie, 0 stopped
    CPU states: 0.5% user, 9.2% system, 72.0% nice, 18.1% idle
    Mem: 777164K av, 771024K used, 6140K free, 42884K shrd, 23412K buff
    Swap: 136512K av, 1564K used, 134948K free 420252K cached

    PID USER PRI NI SIZE RSS SHARE STAT %CPU %MEM TIME COMMAND
    30972 hlds 19 5 86740 84M 2516 R N 37.2 11.1 131:19 hlds_run server1
    30927 hlds 7 5 97576 95M 2508 R N 23.2 12.5 153:15 hlds_run server3
    31326 hlds 13 5 55140 53M 2508 R N 18.7 7.0 30:01 hlds_run server2

    let dan met name op de CPU usage...
    alle servers draaien min of meer met de zelfde instellingen, hebben evenveel users, en draaien in het level. (maw, geen extra load veroorzakende mapchanges) op ditzelfde moment gebeuren er op server 1 (waar ik aanwezig ben) geen bijzondere dingen. Geen granaat regens, geen enorme vuurgevechten. En toch neemt server 1 2x zoveel CPU usage in beslag als de laagste server (sever 2) die met exact dezelfde instellingen draait.

    Natuurlijk zullen er verschilletjes zijn, maar dit is dus wel heel onwaarschijnlijk.
    Tijdens het spel komt ook regelmatig voor dat de load van die 1e server naar 52, 53% schiet. De andere 2 servers vertonen een redelijk constante load, die alleen bij een mapchange doorbroken wordt. Server 1 daar en tegen stuitert heen en weer.

    Bij tests destijds op mijn eigen bak werd de ping zelfs op LAN drastisch beter als er op poort 27016 gespeeld werd ipv 27017. Hoe kan het zijn dat een poort nummer zulke desastreuse gevolgen heeft op de response en usage van de CPU?
    Ja, je hebt een probleem. Mijn ervaring met cs-servers (draai nu al een jaar 2 servers op een dual cel 400) dat het geheugen gebruik afhangt van welke map je draait en hoelang de server draait.
    CPU gebruik hangt af van welke map er draait en hoeveel users erin zitten.
    Verder kan je zien dat alle drie je servers 'nice' zijn, dus dat alle andere processen die op je linux bak draaien voorrang krijgen, dat komt omdat hun priority (PRI) sterk omlaag gaat als ze veel CPU vreten. Nu heb je ook het geval, dat de server die op dat moment weinig mensen host, een hoge priority krijgt (lage PRI), waardoor die makkelijker CPU tijd krijgt.
    Ik neem aan dat server 1 het meest bespeeld wordt, dus die vreet het meeste geheugen en cpu, dus krijgt die de laagste priority en dus de meeste LAG.
    Als de load 0.8 is, dan is dat eigenlijk al te hoog voor 3 servers, als het 1 server had geweest dan niet. Bij een load van 0.8 wordt er gem 80% cpu tijd gebruikt door je 3 servers. Maar lag free is het alleen als een client meteen wordt geholpen als hij een request heeft bij een hlds_l. De kans dat de server actief is op het moment van het request is 1/3. Dan heeft hij geluk, instant response. Dus 2/3 kans dat Linux eerst van process moet schakkelen voordat de client geholpen wordt.
    Lang verhaal, en ik weet alle details ook niet precies, alleen heb ik het gevoel dat het niet erg goed is om 3 hlds_l server op 1 CPU te draaien, beter is 2 per CPU en dan een dual systeem.
    Ook is het beter 2x20 dan 3x14 spelers, en toch kunnen bijna evenveel spelers spelen. Zelf vind ik 18 ideaal.
    Wij zullen niet meer dan 14 players gaan draaien om de dood eenvoudige reden dat wij meer dan dat zelf teveel en vervelend gaan vinden... Het spelletje is als een tactische bedoeld, e nmet 18 of 20 man loopt het eerder uit op een voor elkaars voeten lopen en in het wilde weg schieten frag festijn... als dat zo leuk is moet je eerder HL Classic DM of UT gaan spelen.

    Jouw verhaal maakt opzich erg veel logica, ware het niet dat het ervan uitgaat dat de 1e server het volste is, en dat het aan de map gebonden is.

    Feit is echter dat regel matig voorkomt dat de servers allemaal dezelfde map draaien, evenveel of zelfs meer spelers dan server 1 hebben, en toch server 1 ten alletijde 2x zoveel CPU usage vreet.

    Ik heb nou tijdelijk een password op Server 1 gezet, en de CPU usage is nu ronduit gekelderd.

    Met 2 actieve servers is de response op het systeem iig al een stuk beter.
    Ik wilde een suggestie doen voor het cs-admin forum maar daar zag ik al een mooie vertaling staan van bovenstaand verhaal :)
    Is het geen optie om eens een week met 2 ipv 3 cs servers te draaien?
    Ik wil graag het volgende voorstellen:
    Plaats een tk kick script want ik heb nog nooit zoveel tk`s meegemaakt als op deze servers en dan is de lol er snel af.
    En als het tk script al draait mag ie wel wat strenger.

    Voor de rest: lekkere servers, al zijn ze soms wel wat "laggy"
    TK script doen we niet aan...

    We bannen alles handmatig naar banid 0.... en de banlist is hungry. We bannen dus ook vanuit logfile's... Wat je dus ABSOLUUT NIET moet doen is een teamkiller uit nijdigheid ook killen.... want voor ons is naderhand het lastig uit te zoeken wie dan de echte teamkiller is... en zou het kunnen gebeuren dat de verkeerde persoon een ban aan z'n broek krijgt.

    Ik geloof dat we op dit moment op gem. een 20 bans per dag zitten... daarnaast hebben we de banlist die we al hadden overgenomen...

    Wat betreft de lag... zie bovenstaand stuk... we hebben nog wat problemen met het draaien van de servers....
    da's nummer 531 die dat voorstelt...

    nee, ik zet geen TK kick script. op die server.
    die scripts kunnen geen verschil zien tussen een doelbewuste (Deliberate) TK en een botte lul die (gebeurt regelmatig) belust op frags voor mijn AWP duikt als ik afdruk.

    er is een verschil.
    er zijn regelmatig GoT-ers op de server, en nog veel vaker in het channel van GoT op Sorcery.

    Mijn ICQ staat aan, dus eenvoudig te berijken... als ik namen en tijden heb, kan ik makkelijk de daders traceren en een permanent ban zetten.

    Er worden dagelijks gemiddeld zo'n 15 tot 20 spelers verbannen wegens asociaal gedrag (heel expresse TK is de meest voorkomende, maar discriminerend taalgebruik komt ook voor.)

    iemand die ff snel TK-ed voor ie weg is en hem dan smeert is ook niet veilig... itt veel clans die alleen Rcon hebben op "hun" machine heb IK dat ding geinstalleerd, IK ben root op die bak, IK heb mijn scriptjes klaar leggen, en IK heb binnen 30 sec de logfiles doorgespit op die ene naam die net vertrok na stout geweest te zijn.

    Big Sphinx IS watching you. straks met PHP stats parsers zullen we de logs ook nauwkeuriger in de gaten houden en bij een verdacht veel TK's de log zelf ff handmatig doorspitten. Nu is het nog even irritant, maar GoT stond vroeger bij de spelers die er kwamen berucht om de snelle Bans die voor TK werden uitgedeeld, en als het aan mij ligt komt die angstige kreet "kijk uit, voor je het weet wordt je hier verbannen" weer snel terug.

    Tenzij je een hele bekende player van ons bent waarvan ik heel zeker weet dat die uit het goeie hout is (UTM en TCT kwalificeren wel allemaal zo'n beetje) kun je maar beter nei terug schieten bij een TK-er... als we het overzicht kwijt raken schoppen we de hele vechtende meute er gewoon uit... voor elke TK-er wachten er 5 op een kansje ook ff te kunnen spelen.

    http://counterstrike.tweakers.net/policies.html

    [GoT]FireFOX
    Zijn er nog plannen voor een Q3 (OSP/Rocket Arena/..)server?
    Daar heb ik (en nog meer mensen waarschijnlijk) wel interesse in:
    Die 768MB zit nu al RAMvol :) maar wie weet...
    Wouter is op de hoogte... weet hoeveel geheugen, hoe vol dat geheugen zit, zelfs het OS... wie klapt hier uit de school?? :P
    Je moet eens wat meer chatten ;)
    Ik kijk wel uit. zie ik helemaal niet zitten. vinnet zo mooi zat. 'k heb meer te doen.

    wat betreft dat Q3A... vinnik zo mogelijk nog een groter bout spel dan UT... en dat ding heeft helemaal geen decent beheerstooltje zover ik weet.

    misschien dat het ooit komt, de Webroot en de games root zijn er voor ingericht, maar vooralsnog heb ik er weinig trek in.

    Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



    Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

    © 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True