Door Wout Funnekotter

Hoofdredacteur

Vacature: Tweakers zoekt een e-commercemanager voor de Pricewatch

26-04-2024 • 13:46

75

Deze vacature is op oorspronkelijk in januari gepubliceerd en op 26 april opnieuw op de frontpage gezet.

Ben jij gebruiker en fan van de Pricewatch en werkzaam binnen e-commerce? Zit resultaatgerichtheid in je bloed en vind je het leuk om de gesprekspartner te zijn naar onze klanten over wat de Pricewatch hen kan bieden? Ter versterking van ons conversieteam zijn we per direct op zoek naar een e-commercemanager voor de Tweakers Pricewatch.

Wat ga je doen?

  • Als e-commercemanager ben je het centrale aanspreekpunt voor de Pricewatch.
  • Je bent verantwoordelijk voor alle Pricewatch-gebaseerde omzet van Tweakers. Je analyseert de resultaten en ontwikkelt in overleg met de interne en externe stakeholders initiatieven om deze resultaten verder te verbeteren.
  • Je fungeert als e-commercemanager voor alle afdelingsoverstijgende werkzaamheden met betrekking tot de Pricewatch;
  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor onze grotere klanten, zoals Coolblue, Bol.com, Amazon en Megekko.
  • Je bent verantwoordelijk voor het succes van de grote campagnes zoals Black Friday.

Overige verantwoordelijkheden

  • Je zorgt ervoor dat alle processen rondom de Pricewatch optimaal draaien, denk aan zaken als feedmanagement, het aansluiten van shops, de datakwaliteit en ecpc-analyses.
  • Je bent verantwoordelijk voor de periodieke forecast en reforcasting van de budgetten.
  • Je neemt deel aan de multidisciplinaire overleggen en fungeert als projectleider of projectlid voor projecten.
  • Je neemt initiatieven voor het vergroten van de omzet. Voor de grotere projecten doe je dit aan de hand van businesscases, die je maakt, pitcht en uitvoert.
  • Je analyseert de resultaten, bijvoorbeeld door het doen van funnelanalyses en deelt deze resultaten met de stakeholders.
  • Je hebt een signaleringsrol bij kansen binnen de markt van de titel. Denk aan analyses draaien bij concullega's en trendanalyses.

Wat maakt jou de ideale kandidaat?

  • hbo+-werk- en denkniveau;
  • drie jaar (commerciële) ervaring binnen de online media, bij voorkeur op het gebied van affiliatemarketing, sea of e-commerce;
  • ervaring met stakeholdermanagement;
  • zeer analytisch, maakt beslissingen op basis van data in plaats van gevoel;
  • ervaring met Channable is een pré;
  • zeer goede beheersing van Google Sheets of Excel;
  • soft skills: klantgericht, oplossingsgericht, ambitieus, zelfstandig, ondernemend, nauwkeurig en je kunt helder communiceren met verschillende stakeholders.

Positie in de organisatie

Je komt te werken binnen het conversieteam van DPG Media Special Interest Media (SIM). Binnen SIM richten we ons op verschillende nichetitels. Denk hierbij naast Tweakers aan AutoWeek, de Ondernemer, vtwonen en Ouders van Nu. Het zijn titels die zich richten op fanatiekelingen, mensen met passie en échte kennis.

Als het grootste mediabedrijf van Nederland staan we open voor alle talent in de maatschappij. Wij roepen kandidaten met een diverse achtergrond in de breedste zin van het woord dan ook op om te solliciteren op deze functie. Juist door de verschillen tussen collega’s ontstaan verrassende inzichten en innovatieve oplossingen. En dat past dan weer erg goed bij ons als organisatie. We zijn benieuwd wie jij bent en welke kwaliteiten en ervaring jij meebrengt.

Wij bieden

  • een prima salaris afhankelijk van leeftijd en ervaring;
  • een 36-urige werkweek;
  • keuzebudget van 12 procent (waarvan 8 procent vakantiegeld);
  • jaarlijkse winstregeling (op basis van het resultaat van de organisatie);
  • ontwikkelingsmogelijkheden door middel van opleidingen en trainingen.

Solliciteren, en dan?

Heb je direct zin om aan de slag te gaan als e-commercemanager? Solliciteer dan nu via de button op deze pagina. Je krijgt binnen tien werkdagen na ontvangst van je sollicitatie altijd een reactie. Zit je bij de eerste selectie, dan zullen we telefonisch contact met je opnemen om een afspraak in te plannen.

Eerst nog wat meer weten? Oliver, onze recruiter, beantwoordt graag je vragen. Stuur een mail naar oliver.zwiebel@dpgmedia.nl of bel naar 06-29832628.

Reacties (75)

Sorteer op:

Weergave:

Best een unieke situatie dat je openlijk op een vacature commentaar/vragen kunt geven. Dan krijg je dit ja; wat iederéén àltijd denkt bij dit soort teksten.
Zet de salarisrange er gewoon in, of heb je iets te verbergen naar je huidige werknemers? :)
Ze hebben het een tijdje gedaan volgens mij, maar zijn weer teruggegaan naar de oude situatie... Als ik moet gokken, dan wordt deze tekst opgesteld door de HR afdeling van DPG Media en in de afgelopen jaren zijn er heel wat mensen vertrokken en weer nieuwe gezichten bijgekomen. Nieuwe policy of gewoon nieuwe mensen die niet beter weten?
let op (ten overvloedde): op persoonlijke noot geschreven/bedacht, geen uitlating van tweakers

Volgens mij doen ze het nog steeds maar alleen bij journalistieke vacatures, omdat die onder een CAO en dus een functiehuis/schaalverdeling passen. Hierdoor staat het salaris enigzins vast. Marketing valt vaak niet onder een CAO, en is vaak erg commercieel gedreven. Het zou mij niets verbazen dat er veel meer vrijheid is afhankelijk van hoe goed de kandidaat zichzelf kan verkopen.
een CAO is bedrijfs breed. Als boekhouder kan je vallen onder de sport, de metaalbouw, of de whatever CAO. Dus marketing valt bij DPG ond er de CAO de uitgevers CAO, of je daar nou programmeur bent of boekhouder, journalist, inkoper of marketing doet.
Ook zonder cao is er wel sprake van een salarishuis, alleen is dat niet publiekelijk inzichtelijk.
Zeker een groot bedrijf als DPG weet prima wat een nieuwe werknemer ongeveer zou mogen verdienen en kunnen ze best een richtlijn geven. Scheelt iedereen tijd en moeite.
Alleen hangt dat weer van enorm veel factoren af. Zelfs als je naar zo een CAO schaal kijkt dan zie je een enrom verschil van de laagste tot de hoogste verloning in die schaal. Ja, het geeft halvelings een idee, maar je laat je er mogeljks ook weer door vastpinnen. Iemand die zichzelf goed kan verkopen, hey, het is marketing, heeft extra waarde.
Ik denk dat ze het doen als ze écht niemand kunnen vinden en iemand nodig hebben.
Wij reageren nu allemaal en weten het allemaal,, straks kent iemand hier (ondanks dat hij/zij een negatieve reactie geeft) iemand in dat veld, die toch wél voor zo een functieomschrijving wil reageren en behalen ze alsnog hun doel;)
Je ziet tegenwoordig overal een range van het salaris. En daarnaast nog het percentage van de bonus (meestal is dit 4-8%). Dit soort vacatures laat ik in mijn werkgebied dan ook als eerste voorbij gaan en zijn niet interessant.

Het wensen / eisen lijstje is gigantisch in vergelijking met het 'wij bieden' lijstje. Altijd leuk om te zien.
Is hun eigen schuld, ze doen het elke keer. En krijgen standaard dezelfde reacties.

Tel daarbij op dat er overal tekort is en het gegeven dat gen z niet eens meer reageert als er geen range wordt vermeld (en terecht).

Dus misschienmoet dhr zwiebel eens gewoon doen waar ie voor betaald krijgt: je best doen met recruiting en een fatsoenlijke vacature plaatsen.
Ik ben zelf van gen Y, maar ook daar kijkt iedereen die ik ken (oké, oké, niet generatiebreed aangezien ik niet 100% ken) naar een salarisindicatie om te bepalen of er überhaupt gereageerd wordt. Ook van oudere collega’s hoor ik het regelmatig.
Dat is toch logisch? Bij een indicatie weet je waar je aan toe bent. Er zijn drie categorieën:

• Vacatures met een acceptabele salarisindicatie.
• Vacatures met een te lage salarisindicatie.
• Vacatures zonder salarisindicatie.

Aan de tweede besteedt je geen tijd. Aan de derde zo min mogelijk, want er is een kans dat die met een indicatie als de tweede zou zijn. Dan blijft de eerste over.

Geld is belangrijk, ondanks de rest. Het betreft een fulltime functie, dus weinig tijd om anders bij te verdienen. De meeste mensen zullen zich met dat salaris moeten kunnen bedruipen, voor een werkgever in Amsterdam met (gebaseerd op andere vacatures) verplichte kantoordagen (reiskostenvergoeding?). In de Randstad is de concurrentie met andere vacatures hoog. Dat dit drie maanden later geplaatst is zonder significante wijzigingen is een indicatie dat men geen haast heeft met het vullen van de functie, en/of dat het aanbod niet goed is. Dat maakt deze vacature oninteressant.
Wat flauw toch elke keer weer, "keuzebudget van 12 procent (waarvan 8 procent vakantiegeld);"

Oftewel 8 procent vakantiegeld (want verplicht volgens de wet)
en 4% keuzebudget...
Beetje kinderachtig altijd, vakantiegeld maakt er altijd onderdeel van uit. Keuzebudget is over het algemeen een stuk flexibeler in te zetten.

Ik kan niet kiezen wanneer ik mijn vakantiegeld gestort krijg of een deel ervan laten uitkeren. Hooguit maandelijks verlonen, maar daar heb je niks aan als je het tussentijds ergens voor nodig hebt.
Tot nog toe heb ik bij werkgevers gewerkt waar je vakantiegeld ook tussentijds deels kon laten uitbetalen. Soms wat omslachtiger (contact opnemen met salarisadministratie) en soms ook gewoon gemakkelijk digitaal via een salarisportaal.
Same here, rijksoverheid. Vakantiegeld en 13de (raar maar je hoort mij niet klagen) maand zijn samengevoegd en je bepaald zelf wat je er mee doet en wanneer je wat laat uitbetalen
Wettelijk mag je altijd om je vakantiegeld vragen, ongeacht welke maand het is. Ook een deel daarvan vragen is geen probleem. Even naar de salarisadministratie lopen en het aanvragen of eventueel via de portal (als die er zou zijn).
Ik heb dit vorig jaar geprobeerd.
Zat in financiële "nood" (dat klinkt erg zwaar. Maar het waren gewoon even pittige tijden). Ik heb toen gevraagd om het reeds opgebouwde deel van vakantiegeld en 13e maand uit te betalen. Immers is het mijn geld, staat enkel op hun spaarrekening rente te trekken die ik nooit ga zien.

Is geweigerd. Ze vonden het teveel gedoe om te verwerken en was een verzoek wat ze nog nooit eerder hadden gehad. De directeur hebben ze gevraagd, die vond het onnodig. Immers had ik een maand ervoor salarisverhoging gehad. Dus dat was aldus haar wel afdoende.

Niet iedereen gaat daar even soepel mee om helaas.
Nee, het is 12% keuzebudget, want je mag je het naar eigen keuze besteden, inclusief je vakantiegeld. Dus als je al het budget wil inzetten voor het fietsplan, een cursus of extra vrije dagen, en dus geen vakantiegeld ontvangen, dan kan dat gewoon. Of je laat alles uitbetalen. Jouw keus.
Nee, want vakantiegeld is geen 'keuze'. Iedereen heeft recht op vakantiegeld. Alles daar bovenop is extra. Dus roepen dat je keuzebudget 12% bedraagt laat het klinken alsof dit bovenop of naast het vakantiegeld komt. Een beetje flauw.
Vakantiegeld an sich is geen keuze, maar waar je het voor inzet onder deze CAO dus wel.
Je mag, als je dat wilt, je keuzebudget (bestaand uit 8% vakantiegeld + 4% 'extra') bruto (dus met belastingvoordeel) inzetten voor een fiets, opleiding, lidmaatschap vakbond of extra vrije dagen. Of je laat de 12% gewoon volledig uitkeren (en dan kun je natuurlijk ook een fiets of opleiding daarvan bekostigen, maar dan mis je het belastingvoordeel).

Wat resteert van je keuzebudget, kun je per maand of aan het einde van het jaar uitbetaald krijgen. Maar dat kan dus uiteindelijk ook minder zijn dan de 8% die in je keuzebudget is gereserveerd voor je vakantiegeld, bijvoorbeeld omdat je 6% van je keuzebudget voor extra vrije dagen en een opleiding hebt gebruikt.

Verder komt het keuzebudget (incl. de benaming) voor uit de CAO waar DPG/Tweakers onder valt, dus ze moeten het wel zo in de vacature plaatsen.
Uiteindelijk heb je met je vakantiegeld ook een vrije keuze hoe je het gaat uitgeven.
Enkele vragen
Wij bieden
- een prima salaris afhankelijk van leeftijd en ervaring;
  • - Enige range zou prettig zijn om niet elkaars tijd te verdoen.
- een 36-urige werkweek;
- keuzebudget van 12 4 procent (waarvan 8 procent vakantiegeld); - Fixed

- jaarlijkse winstregeling (op basis van het resultaat van de organisatie);
  • - Wat waren de percentages de afgelopen jaren?
- ontwikkelingsmogelijkheden door middel van opleidingen en trainingen.
  • - Valt dit onder de hierboven genoemde 4 procent?

[Reactie gewijzigd door Leeghoofd21 op 22 juli 2024 21:46]

Zulke vage ‘wat we bieden’ laat ik altijd links liggen. Het is voor mij een enorme rode vlag als ze niet open zijn over een range of de laatste jaarresultaten van een winstregeling. Voordat ik ergens solliciteer, wil ik wel enigszins weten waar ik financieel aan toe ga zijn. Anders is het sollicitatietraject voor beide kanten tijdverspilling.
Op het moment dat een bonus (erg) variabel is moet je het volgens mij niet meenemen in je financiele plaatje.
Immers als het het ene jaar wel is en het andere jaar niet kan je het niet anders zien als een "leuk extratje" wat af en toe komt, niet als een arbeidsvoorwaarde net als dat sommige bedrijven soms bonussen uitkeren (maar geen winstdeling o.i.d. hebben voor de werknemers).

Ik ben het trouwens met je eens, het ligt eraan of je de vacature je intresseert.
Simpel voorbeeld: pensioenregeling wordt vaak vergeten/niet gemeld en als het gemeld wordt worden er geen percentages gemeld.

Bv. je verdient 4.000 bruto, bij werkgever 1 is de werkgevers inleg 7%, en bij werkgever 2 17% (ja zoveel kan het in de praktijk verschillen). Dan heb je het over 400 euro bruto per maand...

Daar niet naar kijken is een misser die velen van ons maken (heb ik ook gedaan bij mijn eerste baan).
Ik ben het er mee eens dat je de bonus niet moet meenemen in het financiële plaatje, want variabel, maar ik wil wel weten hoe reëel het allemaal is. In mijn studententijd reageerde ik eens op een vacature met een winstregeling op basis van de winsten van het totale bedrijf. Het salaris was niet heel hoog, maar de baan was wel interessant. Tijdens het gesprek bleek dat deze al vijf jaar niet was uitgekeerd. Op papier was het er dus wel. Dat lees ik liever vooraf.

Pensioen is inderdaad altijd goed om mee te nemen. Wellicht dat Tweakers/DPG hierbij de geldende cao volgt? Dan kan het hierin worden teruggevonden. Dat vind ik op voorhand veel minder spannend dan het niet melden van een salarisrange/-schaal. Een keuzebudget op basis 4% van €1900 is heel anders dan 4% van €5200.
Of premievrij pensieon: werkgever 3 100% inleg.
Voor antwoord op uw vragen verzoeken wij u vriendelijk eerst de persoonlijkheidstest en skilltest af te ronden.
Waarom? Elk fatsoenlijk bedrijft heeft salaris schalen, het gesprek bepaald waar je zit in die range. Als die range je al niet bevalt hoef je niet te solliciteren.
ik lees projectmanagment, budgetbeheer, rapportering en wellicht soft targets. Het managment aspect is onduidelijk. er staat nergens dat je een afdeling onder jou hebt dus ik ga er van uit dat het geen echte manager functie is. Dit zou een job moeten zijn op een zesde (junior) of zevende (senior) bediendenniveau. voor een startersloon reken op grootorde 5000 euro bruto. indien het toch een echte managerpost betreft met hard targets en een eigen afdeling onder jou dan zit je op het niveau van individuele loononderhandeling en dan moet je toch afhanklijk van de targets 8000 a 12000 euro bruto vragen. Voor minder moet je bovenstaande functie niet doen. Winstregeling binnen een organisatie die nog zwaar leunt op de kranten en tijdschriftenmarkt daar zou ik me niet teveel van voorstellen.
Haha denk niet dat het in de buurt komt.
Ze krijgen het precies ook niet ingevuld.
Thuiswerken? Niets daarvan in de tekst te lezen.
Geen salaris range is automatisch stoppen met het lezen van de vacature.

Stop met het verdoen van de tijd van de geïnteresseerde partij en jullie eigen tijd a.u.b.
Salaris afhankelijk van leeftijd?
Denkt tweakers dat een 25 jarige minder vaste laste heeft dan een 35 jarige? Tweakers lijkt dus zo een bedrijf waar twee collegas naast elkaar zitten en hetzelfde werk doen maar waar de een 400 euro meer krijgt zonder bv beter te presteren.
Vind de overige inhoud ook een beetje tjah.
keuzebudget van 12 procent (waarvan 8 procent vakantiegeld). Het keuzebudget is dus 4% niet 8%. Ja het is normaal om de optie te hebben vakantie geld bv maandelijks uit te betalen maar het is verkeerd om het zo te brengen dat het lijkt alsof het tot je "standaard" salaris hoort of tot een keuze budget. Iedereen kan zelf een keuze maken wat ze met hun vakantie geld doen maar breng dat niet als een soort extra.
Niet zo gek dat deze al vanaf januari open staat. Het is allemaal best wel cringe..
Zijn jullie niet op zoek naar nieuwe leiding van personeelszaken 😆

[Reactie gewijzigd door NosferatuX op 22 juli 2024 21:46]

Salaris afhankelijk van leeftijd?
Denkt tweakers dat een 25 jarige minder vaste laste heeft dan een 35 jarige?
We worden hier niet betaald op basis van de lasten die je hebt. Daarnaast heb je gelijk. De vaste lasten van een 35 jarige is gemiddeld genomen hoger dan die van een 25 jarige. Denk alleen maar aan wat kinderen kosten.
Tweakers lijkt dus zo een bedrijf waar twee collegas naast elkaar zitten en hetzelfde werk doen maar waar de een 400 euro meer krijgt zonder bv beter te presteren.
Hier maak je ook weer een aanname. Als eenzelfde collega 10 jaar meer ervaring heeft mag je er vanuit gaan dat als ze op gelijk niveau zitten de senior meer kennis heeft.
[...]

We worden hier niet betaald op basis van de lasten die je hebt. Daarnaast heb je gelijk. De vaste lasten van een 35 jarige is gemiddeld genomen hoger dan die van een 25 jarige. Denk alleen maar aan wat kinderen kosten.
Nee, blijkbaar word men betaald naar leeftijd, wat nergens op slaat. Los daarvan kan een 25 jarige heel goed kinderen hebben. Die hebben vaak jongere kinderen en laat dat nou de duurste periode zijn van het ouderschap.
[...]

Hier maak je ook weer een aanname. Als eenzelfde collega 10 jaar meer ervaring heeft mag je er vanuit gaan dat als ze op gelijk niveau
Een aanname ontkrachten met een aanname? Sorry, mijn aanname klonk toch echt logischer. Een 25 jarige kan heel goed meer ervaring of net zo veel/weinig ervaring hebben als een 35 jarige op bepaald gebied wat relevant is voor de functie.
Maar doorgaans natuurlijk niet. Uiteraard zijn er voorbeelden voor het tegendeel, maar gemiddeld genomen hebben oudere werknemers meer ervaring. De reden dat je met meer ervaring meer betaald krijgt, is dat je meer situaties al gezien hebt, en adequaat kunt oplossen. Daar is niks raars aan. Er zijn banen waarbij ervaring er geen reet toe doet, en daar zie je dan ook een vrij "platte" schaal, range 2200 tot 2400 in 8 stappen bijvoorbeeld. Echter, elke baan waarbij ervaring iets toevoegt, beloont ervaren werknemers. Zo'n schaal kan dan heel steil lopen, en als jongere begin je simpelweg niet bovenaan. Prima om het er niet mee eens te zijn, maar zo werkt het.

Verder heeft een 25 jarige doorgaans inderdaad lagere vaste lasten. Minder opgebouwd, lagere levensstandaarden, kleinere kans dat er al kinderen meespelen. En het woordje doorgaans is daar belangrijk; je kunt niet een randgeval pakken en stellen dat om die reden alles anders moet. Zo werkt een CAO per definitie niet: die kijkt naar het grote plaatje. En ben jij die ene 25 jarige die al heel veel ervaring heeft, dan kom je dus ook hoger in de schaal terecht. Tenminste, als je dat kunt beargumenteren. Lukt dat niet, is het waarschijnlijk ook niet van toepassing.

Maar ik snap je punt wel, als er sec naar leeftijd gekeken wordt gaat er iets mis. Echter, "naar leeftijd en ervaring" wordt heel vaak in vacatures geplaatst, en uiteindelijk staat nergens in welke CAO dan ook dat je bijvoorbeeld 31 jaar moet zijn voor trede 9 van schaal D, of iets dergelijks. Alles draait om ervaring, en hoe jij je meerwaarde voor het bedrijf kunt aantonen.

[Reactie gewijzigd door A64_Luuk op 22 juli 2024 21:46]

Hoezo is salaris afhankelijk van leeftijd?
Misschien staat dat in een CAO? Of bedoelen ze dat ze wettelijk minimumloon betalen, die is afhankelijk van leeftijd.

Alles dat hint naar leeftijd hoort niet in een vacature/procedure naar mijn mening. Dan kom je al snel op leeftijdsdiscriminatie. Dat is soms openlijk zo bij vacatures bij supermarkten, al zie ik daar wel een kentering.

Overigens, lagere jeugdlonen moeten we maar afschaffen: zelfstandig wonende en werkende minderjarigen hebben net zulke hoge kosten als 21-jarigen.
Supermarkten doen het omdat er een minimum loon per leeftijd is. Wel zo transparant en komt gewoon uit de CAO. Beter dan al die advertenties met "marktconform" dan weet je dan het minimaal is... tenminste, al die vacatures blijken bij navraag een heel stuk onder mijn huidige salaris.

DPG heeft een cao met een salarishuis en kan gewoon getoond worden. Doet de overheid ook met alle vacatures.

[Reactie gewijzigd door jongetje op 22 juli 2024 21:46]

Overigens, lagere jeugdlonen moeten we maar afschaffen: zelfstandig wonende en werkende minderjarigen hebben net zulke hoge kosten als 21-jarigen.
De wet bepaald dat ouders tot je 21e een onderhoudsplicht hebben, dus als je niet kunt rondkomen van de het jeugdloon, zouden je ouders moeten bijspringen. In gevallen waar dat niet kan, kun je een beroep doen op aanvullende bijstand of andere regelingen.

Het idee achter jeugdloon is dat:
- Jongeren niet per se zo productief kunnen zijn dat werkgevers ze willen aannemen voor het minimumloon
- Jongeren in principe nog studeren en het werk dat ze doen meestal bestaat uit een bijbaantje
- Ouders nog een onderhoudsplicht hebben
Toch gaat het bij sommige banen nergens over, ervaring zegt vaak meer over productiviteit dan leeftijd.

Als je een 22 jarige en een 17 jarige caissière hebt met beide 1 jaar ervaring, is die van 22 dan echt zoveel productiever? Toch krijgt die wel meer betaald puur vanwege de leeftijd.
Het wettelijk minimumloon is een minimum, geen maximum. Dus als die 17-jarige even productief is, dan kan deze vragen om een hoger loon.
Dat klopt, voor minimum-loon werk is dat heel vaak de realiteit. Daarom zie je ook niet heel veel vakkenvullers boven de 18 jaar oud, bijvoorbeeld, want je krijgt met jongeren hetzelfde resultaat voor minder geld. Dat lost zichzelf dan dus een beetje op.

Maar hoe jonger, hoe minder lasten. De 17-jarige werkt om het avondje stappen en het telefoonabo'tje te bekostigen. Wat er extra binnenkomt is leuk, maar niet nodig. De 22-jarige moet misschien een kamer financieren en voor zichzelf eten inslaan. Goede kans dat er bijgeleend moet worden, ook al verdienen ze iets meer. Daarnaast valt er iets voor te zeggen dat er langzaam gewend moet worden aan de wereld van het geld verdienen. Ik geef les op een middelbare school, en als mijn leerlingen morgen hetzelfde verdienen met vakkenvullen als ik doe voor de klas, weet ik zeker dat de meesten geen reet meer gaan uitvoeren en lekker vakjes blijven vullen. Die wortel voor de neus is ook wat waard: wat je hebt leren managen, weten waar je naartoe kunt groeien, en wat de toegevoegde waarde is van de extra middelen die nog komen.

Vergeet ook niet hoeveel je als mens/burger groeit aan het einde van je tienerjaren. Technisch zijn we misschien met 18 volwassen, maar tot begin 20 blijven we een enorme ontwikkeling op bijvoorbeeld sociaal vlak doormaken. Ook dat mag gereflecteerd worden. De gemiddelde 17-jarige is gewoon niet gelijk aan de gemiddelde 22-jarige. Daar zullen veel 17-jarigen het nu niet mee eens zijn, maar dat zullen over 5 jaar veel 22-jarigen bevestigen.

[Reactie gewijzigd door A64_Luuk op 22 juli 2024 21:46]

Ik heb nooit anders geweten dan dat de hogere lonen worden betaald aan de oudere, meer ervaren werknemers in een bepaalde functie.

Of wat dacht je, dat iemand die recht van school komt direct ook in de hoogste lonen gaat zitten? En dan, heel je carriere lang geen groei meer doormaken?
... geen groei meer doormaken omdat? Omdat een werkgever vindt dat je niet meer mag verdienen? Want buiten een 'standaard CAO' is er werkelijk niks wat een werkgever in de weg ligt om meer salaris te geven.
En dan beloont de werkgever dus wederom ervaring, en ben je terug bij de huidige situatie.

Ergo, ik denk dat je Blokker's punt mist ;)
Copy paste waarschijnlijk, zo een zin dat echt bij 99% van de vacatures staat haha
Omdat mensen die nog bij paps en mams wonen iets meer uitgeknepen kunnen worden.
Ja dat vind ik ook altid heel vreemd. Salaris moet gebasserd zijn op je type werk, je kunde en je inzet.
omdat ik ook ouder ben geworden en het vroeger ook zo ging. Nu kan ik dat vertalen naar levenservaring ;)
STOP! met:
keuzebudget van 12 procent (waarvan 8 procent vakantiegeld);
Het is gewoon een keuze budget van 4%. 8% vakantiegeld is gewoon zoals bij iedereen een wettelijke verplichting en heeft niets met keuzes te maken (op de keuze van wat je er mee doet na dan), of anderzijds een uniek salariscomponent, want dat is het ook niet. Stop hier gewoon mee. Dit is window dressing in optima forma.

En zoals eerder vermeld; geef een salarisindicatie.
Het werkt anders dan je denkt.
Vakantiegeld is 8% dat klopt.
Normaal wordt dat 1x per jaar of iedere maand bruto uitbetaald.

Deze werkgever heeft er voor gekozen om het als keuze budget beschikbaar te stellen.
Je kunt dus zelf kiezen om het elke maand of 1x per jaar bruto uit te laten betalen óf je kunt het bijvoorbeeld gebruiken om van het bruto bedrag (!) een fiets te kopen waarmee je naar je werk fietst, of je zet een deel er van in voor bijvoorbeeld een paar extra vakantiedagen. Dan krijg je dus extra vrij en hoef je minder te werken. Met 12% kan dat dus zo'n 4 weken extra zijn, als je wil.
Je krijgt die dagen dan gewoon loon, pensioen opbouw, etc.
Nee, het ís 12% keuzebudget, want je mag het geheel naar eigen keuze besteden, inclusief het deel dat voor vakantiegeld is gereserveerd. Je mág het als vakantiegeld laten uitkeren, maar het hoeft niet.

Dus als je al het budget wil inzetten voor het fietsplan, een cursus of extra vrije dagen, en dus daardoor minder of geen vakantiegeld ontvangt, dan kan dat gewoon. Of je laat alles uitbetalen (de volledige 12%), per maand of per jaar. Jouw keus.

Het keuzebudget (incl. de benaming) komt voor uit de CAO waar DPG/Tweakers onder valt, dus ze moeten het wel zo in de vacature plaatsen.
hbo+ werk en denkniveau.... Hou toch eens op met die onzin, door dit soort achterlijke eisen kan je tegenwoordig geen degelijke baan meer krijgen. Je moet bijna hbo-opleiding hebben om kassamedewerker te worden.
Nou, als eindverantwoordelijk voor de omzet uit Pricewatch mag je toch wel een verwachting stellen over het 'denkniveau'. Dit staat dus los van het daadwerkelijk hebben van een diploma van dit niveau.
Inderdaad, ik vind het wel netjes dat er werk en denkniveau staat in plaats van voltooide opleiding.
Achterlijke eisen? Het zegt iets over de competenties die je moet hebben zonder dat je een HBO papiertje moet overhandigen. Dus als MBOer met voldoende kennis en ervaring maak je ook kans. Het kan ook zijn dat ze het er in zetten om zo een bepaald niveau juist niet te krijgen op een vacature.
"een prima salaris afhankelijk van leeftijd en ervaring;"

Ik wil geen prima salaris, ik wil een top salaris! :9
*waves hand* These are not the employers you're looking for... :+

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.